Medlem
Repa

Hey skulle en dag spela mitt forza motorsport 2 påmin 360 men innan spelet startade så stog det unreadable dics och så stog det att man skulle rengöra disken eller starta om boxen.Så jag gjorde det men sen när jag tittade under skivan fanns det en j***a stor repa på skivan repan går som en cirkel runt hela disken och då undrar jag vad man kan göra åt saken

Tacksam för alla svar


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Tror inte det finns något att göra vad jag vet, garantin för Xboxen täcker inte spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Youtube-proffs

#1 Har du köpt spelet beggat?
#2 Var förvarar du spelen?
#3 Tror du att du har gjort detta själv?

Men sannolikheten är nog dock att du har blivit utsatt för 360 repningen, dvs 360 repar skivan själv. Inget du kan göra tyvärr. Bara att tacka och ta emot typ. =(


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Min box ger av sig ett obehagligt "skrapande" ljud när jag sätter på den ibland, blir lika jävla rädd varje gång och tar ut skivan å checkar. Men ingenting...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

har läst på några ställen även här på FZ att man ska undvika att stänga av boxen med skiva i, det gör att när man startar nästa gånge kan repa den.

jag vet inte om detta bara gäller gamla modeller, för problemen med repade skivor som var så stort förut var ju bara på dom första modellerna som kom när 360 var ny.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Hur lyckas en 360 repa en skiva, spinner skivan okontrollerat fort då när det händer eller vad ?

Medlem

En teori för varför skivan repas är iaf att folk rör sig och håller på i rummet som 360n är i, den repas kanske långt in så man märker inte av det först och sen när den säger att skivan är oläslig så antar man att den repat skivan av sig själv och inte pga något man gjort själv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Aha, du har blivit utsatt för xbox sjukdomen "Xboxis repis skivornasis" ( latinskt ord:P)
HiHiHi, gud hur rolig jag kan vara...

Medlem

testa att få skivan slipad hos en åf, eller så bytar de flesta stora publishers ut spelen mot en mindre kostnad

Medlem

en annan fråga om "repa"
har en Xbox skiva, där det finns en liten sketet stärck som sträcker sig från utsidan in till själva cirkeln där inne (3cm i radie kanske )

är det ngn slags repa, lr vad?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tvätta skivan med diskmedel och vatten. Går det inte bort så är det en repa.

GL


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Nukem:

testa att få skivan slipad hos en åf, eller så bytar de flesta stora publishers ut spelen mot en mindre kostnad

Skivan slipad

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/recensioner/spel/article99...


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Redaktör

Jag råkade ut för exakt samma sak för ett tag sen, #Vegas 2-skivan fick en rejäl repa runt hela ytterkanten och gick sen inte att läsa. Hade 360:n på högkant och stängde av med skivan in, vet ej vad som orsakade det. Förjävla irriterande.


signatur
Medlem

vad fasen beror det på? är det nån nål som sticker upp och är satt på att djävlas med folk?
tycker att det inte borde vara så jävla svårt att bygga nått som inte har nått vast eller liknade som är nära där skivan ligger, korkat imo!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det är ju inget problem. Det kostar bara 50 spänn att laga(skivan). Xboxen är dock dömd att repa spelel i all evighet


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

har aldrig fått nån spel repad...och jag har alltid stängt av xboxen med spel i...gammal vana som aldrig går bort.

Medlem

Brorsan hittade lite rep sprej och sprejade skivan och testade och spela och det gick skit bra spelet är helt som vanligt igen:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Skit bra, hälsa Rempan


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Orsaken till repningar är laser linsen.
På en tysk tv kanal en expert gjorde test och de hittade vad som orsakade repningar kolla här : länk

Mer info:
cdfreaks länk1
empireinteractive länk2

Medlem

Det kan liksom bli en ån här fin perfekt rund repa runt hela skivan, har nämligen så på mitt RSV och "mitt" Dead Rising.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Verkar som att jag är en av få lyckliga som inte fått skivor repade. Men är det här något som Microsoft åtgärdat på nyare modeller, eller är det kvar?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Fick återfall skulle spela på morgonen men efter bara ett race så stog det att disken inte kan läsas men ska försöka fixa den igen med rep borttagar sprej:(


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Skulle pröva att laga den en sista gång och då så la jag extra mycket medel än vad det stog på beskrivnigen och sen så testade jag skivan och det gick superb:D


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hoppas att det håller i sig ett tag då


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mm inget fel på skivan så här långt:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

det man ska akta sig för är väl att röra på apparaten när en skiva är igång.

Medlem
Skrivet av MilleX:

Brorsan hittade lite rep sprej och sprejade skivan och testade och spela och det gick skit bra spelet är helt som vanligt igen:up:

Vart kan man köpa rep-sprej? behöver det...:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ingen anning den där repsprejen har han haft i flera år


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Samma sak med min xbox 360!

Inaktiv

Mitt Halo 3 funkar inte på min 360 men när jag testar på polarns funkar det.
när jag sätter igång mitt 360 fastnar skivan i ett läge då den låter likadant.
alla andra spel funkar perfekt men inte halo 3.
små repor uppstår på halo skivan vid uppspelningen

12
Skriv svar