Tillfällig RRoD?

Medlem
Tillfällig RRoD?

Tja tja.
Startade upp boxen för att kolla om det var nåt nytt på marketplace innan jag skulle packa ner den för att åka iväg en vecka. Oturligt nog överraskades man av en text som sa ''Unreadable disc'' längre ner på skärmen... Inte heller kunde jag ansluta till Live.
Så, jag stängde av den för att åka iväg ett tag.
Kom tillbaka 2 timmar senare, startade boxen igen, och genast funkar allt som det ska. Spelet som det stog ''Unreadable disc'' på, funkar lika bra som innan, och jag kan ansluta till Live.

Någon som har någon aning om vad som hände? Kan det vara så att jag är på väg att få en RRoD?


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Jag skulle tro att det där med "Unreadable disc" inte kommer leda till RROD. När jag fick min RROD(idag) så var det så att min xbox låste sig om och om igen flera gånger innan jag fick RROD. Jag skulle gissa att "unreadable disc" är något som har med DVD-spelaren att göra. Kanske något smuts eller något bara.

Så du kan nog vara lugn skulle jag tro

Medlem

Härligt. Utan boxen skulle nästa vecka vara extremt tråkig...
Synd att höra att du råkade ut för det dock
Tack för svaret, och hoppas att du lyckas fixa din Xbox.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

fue
Medlem

Min x360 är nere i tyskland på reperation, tar sådan jävuls tid. %&¤&%#&#

Medlem
Skrivet av fue:

Min x360 är nere i tyskland på reperation, tar sådan jävuls tid. %&¤&%#&#

Hur länge har din varit borta då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

symptom innan RROD är oftast frysande xbox med skum bild.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fryst har alla mina konsoller gjort, men det händer typ en gång i månaden, om ens det..
Den har i alla fall inte fryst på ett bra tag nu
Ingen skum bild heller...

Hoppas bara den inte börjar.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

fue
Medlem

Lämnade in min hos Chipper i Örebro, den 6/2, ringde för 5 veckor sedan, då hade dem skickat den till MS för reperation, dem kunde inte laga den.

Medlem

Där kom den... Två gånger också...
Men, det funkade att starta den igen efter. Bortsett från att uttaget som jag hade mitt USB-minne i med musik, dog helt.
Vad händer när RRoD slår till egentligen? Dör boxen helt utan att det går att starta den igen?
Nu sitter man här, efter två RRoD's, med ett dött uttag, och två trådlösa kontroller som inte vill ansluta till boxen normalt...

Antar att jag borde lägga till att båda gångerna RRoD tittade fram så dog även routern, modemet och telefonen. Även fast 360'n inte ens var ansluten till någon av dem.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Vad jagerfarat så är det nå lödningarsom pga värme brister.
Egentligen så är det flera orsaker som kan orsaka RROD man kan kolla vilken felkod man får om man håller in knappen föratt söka efter trådlösakontrollen samtidig som man trycker på öppna dvd-luckan, sen kan man söka på nätet vad det står för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar