360 som ständigt låser sig

Medlem
360 som ständigt låser sig

Fan va irriterande alltså. Har nu köpt Rainbow Six - Vegas 2 och har sett fram emot att köra igenom kampanjen med en polare. Men fan heller, jag kan inte spela mer än typ 1-3 minuter som bäst utan att min 360 låser sig/fryser. Jag får ingen RROD och xboxen låser sig allt snabbare ju fler gånger man startar om den. Ibland låser den sig under 360 loggan i början.

Problemet började när jag körde Kane & Lynch på min 360. Jag klarade spelet utan att det frös till mer än en gång. Men senare när jag lirade det en del online så blev det värre och värre. Jag har inte testat fler spel än K&L och Rainbow Six. Ska testa lite andra spel också och se om dom fryser lika lätt. För det märkliga är att min xbox inte låser sig när jag kör Street Fighter: Anniversary Edition(som var till den första xboxen). Och den har aldrig låst sig när jag är inne på dashboarden.

Har någon haft detta problem med en 360? Vad gjorde ni i sånna fall?

Eftersom min xbox bara verkar låsa sig när den får arbeta med nya spel med tung grafik så känns det ju som att det borde vara något med typ grafikkortet eller kanske processorn. Men jag är väldigt dålig när det gäller hårdvara.

Hur som helst. Jag vet inte vad jag ska göra liksom. Jag har ju inte fått RROD så då får jag väl inte en gratis reparation. Men jag kan fan inte spela några spel förutom mitt gamla goda Street Fighter. Vet ni om det finns något sätt att fixa detta(utan att sabba garantin)?

Medlem

Du kommer att få röda ringen när som helst. Det som händer med dig är den typiska symtomen på det.

Skicka in den till MS. Sucks, dosn't it? När du får den tillbaka så kan vi köra RBSV2.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det kan vara dvd läsaren med, fick så när jag körde DOA 4 och Saint row.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WaltX:

Du kommer att få röda ringen när som helst. Det som händer med dig är den typiska symtomen på det.

Skicka in den till MS. Sucks, dosn't it? När du får den tillbaka så kan vi köra RBSV2.

Haha, du hade verkligen rätt. Jag fick precis RROD.

Det var väl bättre än att skiten låste sig hela tiden. Nu är det ju bara att lämna in den på reparation.

Jag följde fan alla råd till punkt och pricka. Jag lät aldrig min 360 stå på i mer än högst 10 timmar utan att låta den vila. Den stod aldrig i ett trångt eller varmt utrymme utan alltid öppet på mitt golv. Ändå så får jag RROD efter cirka 8 månader efter jag köpte den.

Aja, är det någon som vet vad som händer när dom reparerar en 360 med RROD. Byts allt förutom hårddisken ut? Ligger ens konto med alla achievements och allt på hårddisken eller kan man liksom restora allt det där om man skulle få en helt ny 360?

Skrivet av WaltX:

När du får den tillbaka så kan vi köra RBSV2.

Men jag vill ju spela nuuuu

Inaktiv

Var köpte du din 360 då ?
om du har köpt den på rätt ställe så slipper du ringa svenska 360 supporten och dom skickar en ups bil,
istället får din 360 utbytt direkt i affären du köpt den.

Min första 360 jag hade pajade typ 4 gånger,
fick den utbytt direkt varje gång på Siba,

och det bästa var att min första 360 var en 360 core, och när den pajade den tredje gången då hade dom ingen core kvar så man fick en premium istället

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Aja, är det någon som vet vad som händer när dom reparerar en 360 med RROD. Byts allt förutom hårddisken ut? Ligger ens konto med alla achievements och allt på hårddisken eller kan man liksom restora allt det där om man skulle få en helt ny 360?

Alla achievements ligger på HDD'n. Vid reparation så brukar dom försöka att inte byta hårddisken eller någonting som gör att du förlorar dina värdefulla saker. Har hört att dom har börjat med en ny teknik som skall hindra överhettningen en aning. Dem planterar någon slags chip i boxen.

GL


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Whimsical:

Aja, är det någon som vet vad som händer när dom reparerar en 360 med RROD. Byts allt förutom hårddisken ut? Ligger ens konto med alla achievements och allt på hårddisken eller kan man liksom restora allt det där om man skulle få en helt ny 360?

Alla achievements ligger på HDD'n. Vid reparation så brukar dom försöka att inte byta hårddisken eller någonting som gör att du förlorar dina värdefulla saker. Har hört att dom har börjat med en ny teknik som skall hindra överhettningen en aning. Dem planterar någon slags chip i boxen.

GL

Achievements ligger på HDDn men om du har din användare live-ansluten så ligger dom även på internet, på så sätt förloras ingenting.
Men å andra sidan är det ju bara dumt att du skcikar med hårddisken överhuvudtaget, ta lös den innan du skickar in vettja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar