Xbox 360 frågor mm. (?)

Inaktiv
Xbox 360 frågor mm. (?)

Tjena !

Jag har tänkt att köpa en Xbox 360 (Premium) imorgon för det nya priset cirka 2500 :-

Jag har några nybörjar frågor jag behöver veta och lite tips så jag inte förstör mitt inköp

- Har hört lite om Ring of death för Xbox 360 hur gör jag för att förhindra att det händer?

Är det farligt att lira för länge på Xboxet pga överhettning?

Några spel tips har funderat på Gears of wars eller typ Halo 3 ?

Fungerar mina gamla Xbox spel på 360 (Premium)?
Om nu svaret är (Ja?) så om jag nu har Live på själva 360, kan jag lira live på de vanliga Xbox spelen då?

Ursäkta att det blev lite många frågor, men upskattar alla svar (uppriktiga)

// MvH Zed

Inaktiv

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Inaktiv

Okej tack för info

Medlem
Skrivet av Combalex:

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Låtit boxen vara på i 72 timmar? Are u f****** kidding me?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Var tredje Xbox sägs gå sönder av RROD, mitt har inte gjort det än dock så jag är glad

Men ja, Halo 3 eller CoD4 tycker jag du ska köpa.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Elite går sönder minst har man hört,
får hoppas det eftersom man köpte en idag.

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Combalex:

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Låtit boxen vara på i 72 timmar? Are u f****** kidding me?

Nope, men jag håller med dig :P.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Combalex:

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Låtit boxen vara på i 72 timmar? Are u f****** kidding me?

Jag har haft min på i lite drygt 60 timmar som längst.. Inget hände.
Men jag antar att jag har turen på min sida..

Se bara till att inte klämma in boxen i något hörn.. Den ska stå rätt öppet om du vill undvika överhettning..


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Alla nya som säljs är väll av falcon-modellen och där går ingen sönder ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Det är ju egentligen ingen katastrof om den pajar, man har ju 3 års garanti från ms.

Och om man köpt maskinen på rätt butik så kan man få den utbytt direkt i butiken,
annars kommer ups och du får vara utan 360 i några veckor.

Det dör man inte av.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Kan inte folk sluta skriva det.
Dom nya konsollerna är ju betydligt bättre än de första versionerna.

Jag ska eldtesta min box i sommar då jag toppar 40 grader inomhus, blir inte mycket till kylning utav det

Medlem

Jag kapar tråden lite, varför finns det hdmi versioner hos butikerna? Jag trodde att alla xbox hade hdmi nu för tiden... eller betyder det att man får en sladd med? :S
Det verkar skilja ca 100:- mellan hdmi versionen och "vanlig".


signatur

Tempus fugit.

Medlem

HDMI versionerna e dom nya, dom "vanliga" e gamla som dom inte sålt iväg ännu.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Aha, tack och bock!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Combalex:

Vet inte hur du ska förhindra RROD, du har runt 50/50 att det ska hända, och då får du lämna in det. Nä det är nog inte farligt att lira länge, har folk som har varigt away i 3 dagar med spel igång. Spel tips IMO är halo 3 och call of duty 4. Du kan lira vissa orginal xbox spel, och bara få funkar live, ex halo 2.

Låtit boxen vara på i 72 timmar? Are u f****** kidding me?

Yeah that's impossible


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

1
Skriv svar