Föra över låtar till 360?

Inaktiv
Föra över låtar till 360?

Hej, kör med trådlöst hemma men 360 är ju kopplad med nätverkssladd. Jag har även en bärbar hårddisk så fungerar det att trycka in den i USB uttaget och sen börja föra över låtar? För jag hittar inte XBOXet på någon av nätverksplatserna, kör med XP men har inte förstått mig på det där med Media Center... Så för att förenkla allt går det att föra över med bärbara HDn? Läste att ljudet skulle bli sämre? För min sladd från datorn till stärkaren är ju helt glappig (den 4e sladden) så det skulle underlätta att ha musik på XBoxet! tack på förhand!

Inaktiv

Jag har inte fått det att funka att föra över låtar via mp3/usb lagring. Jag har prövat att ta mina skivor (orginal, vet ej om det funkar med brända) och där funkar det prima.

Medlem

Det går endast att streama från dator/usbsticka, kan hända att det går att plugga in HDD:n också, bara testa.

Det går ej att kopiera över musiken till xboxens hårddisk, endast rippa skivor direkt.

Enklast är dock o slänga upp en mediaserver med TVersity då kan du även streama film från datorn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Enklast är att bara strömma skiten från datorn med TVersity eller Orb, eller Mediaplayer 11 för den delen om det bara är musik det gäller.

Ska funka utmärkt att bara koppla in externa hdd´n till 360 oxå men tänk på att den måste vara formaterad i FAT32.... av någon anledning.

Medlem

Går att kopiera från skiva också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja, om du ska ha musiken på ditt Xbox 360s HDD så får du ta och köpa/bränna ut en skiva med den musik du ska ha.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Ja jag vill föra över musik till 360 HD. Klarar 360n brända skivor? Isf räcker dte väl med att bränna in låtar på en skiva och föra över?

Medlem

Ja.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av chefencalle:

Ja jag vill föra över musik till 360 HD. Klarar 360n brända skivor? Isf räcker dte väl med att bränna in låtar på en skiva och föra över?

Ja men du kommer tappa massor i kvalité, du måste bränna skivan som ljudCD för att sedan rippa den i boxen, och då konverteras det till vad nu boxen använder för native format (wmv?)

Plus att du då bara kan föra över 10-15 låtar åt gången. (så många du nu får ner på en skiva)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar