Medlem
Byta till HDMI?

Hey,

Det är snart dags för mig att skaffa en Full-HD TV. Men jag har en Xbox 360 Premium utan HDMI port. Hur gör jag då? Är jag tvungen att köpa en helt ny box eller kan jag byta in min mot en ny med HDMI?

Tack på förhand
/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kör med komponent?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kika så tvn har komponent uttag så kör du via komponent kablarna (som följer med i premium paketet).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

VGA-sladden som finns att köpa stödjer också uppskalning till 1080i/p. Se till att den är från MS bara och ingen tredjepartstillverkare, har jag fått rekommenderat för mig på något forum.
Folk är lite oense om vilken av VGA och komponent som ger bäst bild, så det är upp till en själv i de flesta fall. Hänger lite på TV:n i sig också.

Medlem

HDMI ger inte bättre bild än Komponent.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

HDMI ger inte bättre bild än Komponent.

Precis, jag upplevde det nästan som att bilden blev sämre med HDMI på min Samsung LE40N71BX, fick skumma grå skuggor brevid en viss nyans av röd (verkar vara problem generellt med röda färger på teveapparater, oavsett om det e CRT eller LCD)
med Komponent slipper jag iaf den grå skuggan men det röda ser ut som det är lägre upplösning på..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har det hänt att ni får kanske en svart liten prick när ni kör vissa spel ex : army of two i vapen affären, vissa ställen på gears of war, och hela jävla undertow..????

Medlem

Poji nej, kanske är en död pixel du råkat ut för?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Åh, där ser man. Tack för svaren guys!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av q0rra:

Poji nej, kanske är en död pixel du råkat ut för?

men om det är död pixel hur kan det gälla bara i vissa spel och inte andra..tycker det är lite knas

Inaktiv

ska också köpa 360 nu till helgen,
tvekar mellan elite och arcade,
gissar att om man vill ha 120 gigs hdn då blir det billigast att köpa eliten,
eller blir det billigare att köpa en 360 arcade och köpa till 120 gigs hdn till den ?

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

ska också köpa 360 nu till helgen,
tvekar mellan elite och arcade,
gissar att om man vill ha 120 gigs hdn då blir det billigast att köpa eliten,
eller blir det billigare att köpa en 360 arcade och köpa till 120 gigs hdn till den ?

Glöm inte att du får headset och trådlös padda till Elite, tror inte du får det med arcade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Köp en elite om du har råd, mindre chans att den RRODar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Känns knappt lönt att skaffa en ny 360 bara för att få HDMI. VGA ger nog nästan lika skarp bild osm HDMI.

Medlem

Komponent stödjer också 1080P det funkar fint


signatur

P.L.U.R

Medlem

Gör bara inte som någon annan idiot här på forumet och ge din 360 RROD med avsikt bara för att kunna skicka in den och få en ny med hdmi, det är inte ens säkert att du får en med hdmi då de har en rejält bunt med gamla skal kvar som de återanvänder med ett nyare moderbräde.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Finns inget som säger vad som är bäst igentligen, men det skiljer en hel del på vad du har för tv. Vissa ser bättre ut i VGA, andra i komponent andra i HDMI.
Jag ser en stor skillnad på min Samsung M87 fullHD mellan komponent och VGA, Komponent var inte alls lika skarp i 1080p dock så såg färgena otroligt uttvättade ut i standard läget på VGA´n men byt till expanded i xbox settings och pilla lite på bildinställningarna så fick jag till färgerna och kontrasten minst lika bra som på komponent.
När det gäller att kolla på DVD var VGA ljusår bättre (uppskalning).

1
Skriv svar