Xbox dvd läsaren är mysko..

Youtube-proffs
Xbox dvd läsaren är mysko..

Jo har ett problem, dvd läsaren beter sig mysko.

Exempel, jag ska slänga in spelet\filmen och trycker in trayen, den åker in, en sekund stannar den där sedan åker den ut, sedan igen, och tredje gången så funkar det och den börjar läsa.

Innan så var det endast 2 gånger man behövde göra men har nu på sistone blivit tre tryck.

Frågan är då, om jag ringer supporten, kan jag skicka in den för det felet? Och om jag kan det, hur stor är chansen att dom fixar den, och hur stor är chansen att jag får en ny?

har fått en RROD förut och fick tillbaka en helt ny box, tänk om jag får en NY som också får RROD? Ska jag ta risken?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Svårt val, indeed. Men du måste välja. Det ända du kan göra är att skicka in den på reparation. Dom brukar alltid försöka hitta och fixa felet, men funkar det inte så får du en ny.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om du äger en 360 så finns det alltid risk för RROD, om dom inte har fixat felet. Fast det är väl bästa att skicka in den och få den fixad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har drabbats av liknande problem, trayen vill inte komma ut förrens man tryckt 2-3 ggr. Inget att lämna in den för enligt mig, då jag inte drabbats av RRoD än. Vill inte ta risken att få en dålig xbox tillbaka;)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Med falcon modellen är väll RROD risken minimal ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]Med falcon modellen är väll RROD risken minimal ?

Det är väl inte nån modell som det är fel på egentligen,
var det inte så att kylpastan var boven i dramat, vilket man läst lite överallt, och även i fz om man inte minns fel ?

Medlem

Tja, de har ju som sagt en hel del gamla boxar på lager som de planerar att sätta in nya brädor i och skicka ut igen, dvs man får någons gamla box utan hdmi osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar