Guitar hero 3 bäst på ps3 eller Xbox 360?

00a
Medlem
Guitar hero 3 bäst på ps3 eller Xbox 360?

Hmm har precis införskaffat Xbox 360 och jag funderar på om jag ska köpa guitar hero 3.
har hört från kompis att gittaren till Xboxen inte är lika bra som gittaren till de andra formatten. är detta sant?
han har GH3 till ps3 och säger att den gittaren är bra, men jag såg på bilder på gittarerna till de olika formatten och på dom bilderna är ps3 och xbox gittaren i princip likadana.
så frågan är den om gittaren är bra till xbox 360 och om det är värt att pröjsa 800 spänn för GH3 till Xbox 360? skulle också ville veta om det verkligen är någon skillnad på ps3 gittar och xbox gittar.

Medlem

Det ska väl inte vara nån skillnad på kvaliteten på dom, men ps3 s gitar är trådlös, vet inte om 360 gitaren är trådlös ?

Medlem

X360 gitarren är trådlös och funkar utmärkt. Ingen skillnad alls.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs
Skrivet av WaltX:

X360 gitarren är trådlös och funkar utmärkt. Ingen skillnad alls.

Exakt, det är bara löjligt fanboy PS3 snack om att gitarren skulle vara sämre.

Man skall icke avundas sin granne, kompis, käresta, släkting som har en Tresexti.


signatur

Calle säger att jag är influencer

00a
Medlem

Tack för svar

Medlem

EDIT:


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Wii, of course.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem
Skrivet av CoZo:

Wii, of course.

Uhh...

* Kass grafik
* Ingen download content


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

lämnade in min guitar hero 3 i inbyte mot singstar,
är alldeles för taktlös och långsam för GH...

Grannarna får stå ut med lite skön falsksång istället

Medlem

EDIT:


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

emp
Medlem

Lägre upplösning på PS3-versionen och jobbig USB-dongle.
Achievements kanske, om du tänder på sånt.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av CoZo:

Wii, of course.

Uhh...

* Kass grafik
* Ingen download content
* Monoljud
* Wa-ho-YAHOO


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Polish:
Skrivet av WaltX:

X360 gitarren är trådlös och funkar utmärkt. Ingen skillnad alls.

Exakt, det är bara löjligt fanboy PS3 snack om att gitarren skulle vara sämre.

Man skall icke avundas sin granne, kompis, käresta, släkting som har en Tresexti.

sägert!

Medlem

360 versionen funkar fint, har inte spelat det på PS3 men skulle inte tro att det är någon större skillnad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag har spelat på PS2an, Wiiet och till Xbox 360. Jag äger själv spelet till 360, och jag kan inte spela vettigt på ps2 eller wii faktist. Missar oerhört mycket. Så enligt mig är xboxens gitarr bäst faktist.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

har själv 360 och tyckte att på Wii så missade man jätte mycket

Medlem

Handlar det inte mycket om hur lagget är inställt? Kan ju vara något där som skiljer mellan maskinerna, och då blir det ju svårt om man är van vid den ena... men det går ju att justera.

Noteras bör även att 360s gitarrer är olika känsliga för när man vill använda star power. Min ena gitarr behöver man inte lyfta mer än ~5 cm medan den andra nästan måste rakt upp. Kanske är så med de andra konsollernas gitarrer också?


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Jag vet inte om det är inbillning men när jag spelade GH3 på min kompis PS3a så kändes det som om spelet var lite i otakt. Som om man var tvungen att trycka lite tidigare än musiken.
Det har jag aldrig märkt på mitt Xbox. Men som sagt det kan ju bara vara inbillning också.


signatur

"-An eye for an eye makes the whole world blind"

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av CoZo:

Wii, of course.

Uhh...

* Kass grafik
* Ingen download content
* Monoljud
* Wa-ho-YAHOO
*Runt 1100kr för en ny handkontroll, nunchuck och gitarr


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av PerryPride:

Jag vet inte om det är inbillning men när jag spelade GH3 på min kompis PS3a så kändes det som om spelet var lite i otakt. Som om man var tvungen att trycka lite tidigare än musiken.
Det har jag aldrig märkt på mitt Xbox. Men som sagt det kan ju bara vara inbillning också.

Det kan vara att hans tv ligger efter/före lite. Det finns inställningar som rättar till det i GH3.

Inaktiv
Skrivet av | DeaMoN |:
Skrivet av PerryPride:

Jag vet inte om det är inbillning men när jag spelade GH3 på min kompis PS3a så kändes det som om spelet var lite i otakt. Som om man var tvungen att trycka lite tidigare än musiken.
Det har jag aldrig märkt på mitt Xbox. Men som sagt det kan ju bara vara inbillning också.

Det kan vara att hans tv ligger efter/före lite. Det finns inställningar som rättar till det i GH3.

Japp, det finns en kalibreringsfuntkion i trean. Det fick jag reda på här om dagen. Spelade GH3 hos en polare och var lite besviken för att det inte "stämde". Precis som PerryPride skrev så kändes det otajt. Jag trodde att det var spelet som sög men nu så blev det mycket roligare!

För övrigt så har väl PS3 verisionen Sixaxis? Lyyft upp guran för att aktivera star power eller vad skjutsingen det heter? Wii har väl samma grej. Xbox 360 också kanske, jag har ingen aning, men det lägger ju helt klart till en touch.

Medlem
Skrivet av Isaz:

För övrigt så har väl PS3 verisionen Sixaxis? Lyyft upp guran för att aktivera star power eller vad skjutsingen det heter? Wii har väl samma grej. Xbox 360 också kanske, jag har ingen aning, men det lägger ju helt klart till en touch.

Alla versioner har star power som aktivers genom att lyfta gitarren... Så har det varit genom hela serien, men det är nog inte riktigt så avancerat som sixaxis (i någon version), det är ju trots allt bara en axel


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Har också märkt av PS3-ans otakt...känns skumt att det är det på PS3 och inte på 360...kan det ha med dongeln att göra? Antar att de inte använder blåtand pga uppdateringshastigheten?

Medlem

PS3 är bättre, det flyter framför allt mer.
Bättre grafik mer låtar och mycket mer låter.
Framför allt finns det mer att köpa och framförallt mågna gitarr och drummor i backgrunden så ps3 är mycket bätre om man tnker efter


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kan du ge någon källa på varför PS3 skulle ha mer låtar än 360? Och att det skulle vara NÅGON skillnad whatsoever mellan versionerna?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kan du ge någon källa på varför PS3 skulle ha mer låtar än 360? Och att det skulle vara NÅGON skillnad whatsoever mellan versionerna?

Don't feed the trolls...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

mosoloa1 knip igen, ingen orkar höra på fanboys.
Sen har inte PS3 version mer saker än 360, så sluta ge ut falsk info.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är bättre, det flyter framför allt mer.
Bättre grafik mer låtar och mycket mer låter.
Framför allt finns det mer att köpa och framförallt mågna gitarr och drummor i backgrunden så ps3 är mycket bätre om man tnker efter

Andra gången jag säger till dig mosoloa att växa upp..hur orkar du ens säga massa BS som inte stämmer ..

Medlem
Skrivet av Jinx:

Har också märkt av PS3-ans otakt...känns skumt att det är det på PS3 och inte på 360...kan det ha med dongeln att göra? Antar att de inte använder blåtand pga uppdateringshastigheten?

Jag var hemma hos en kompis och spelade det på Wii.. Där upplevde jag en sjukt störande fördröjning. Var tvungen att trycka mycket tidigare än jag är van med på 360:n.

Medlem
Skrivet av Cecar:
Skrivet av Jinx:

Har också märkt av PS3-ans otakt...känns skumt att det är det på PS3 och inte på 360...kan det ha med dongeln att göra? Antar att de inte använder blåtand pga uppdateringshastigheten?

Jag var hemma hos en kompis och spelade det på Wii.. Där upplevde jag en sjukt störande fördröjning. Var tvungen att trycka mycket tidigare än jag är van med på 360:n.

beror på tv`n går att ställa in i option.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar