Mus & Tangentbord

Inaktiv
Mus & Tangentbord

Hur blev det med detta? Är det lanserat i Sverige, eller över huvudtaget? Är det kompatibelt till alla spel?

Medlem

Du kan koppla in alla usb tangentbord jag vet även att Cordless Desktop EX 110 också funkar så andra trådlösa lär också funka. Bara tangentborden dock inte musen.

Inaktiv

Pratar alltså om denna http://news.teamxbox.com/xbox/12316/Connect-a-Mouse-and-Keybo...

Men är det någon som har den? Finns det att köpa i sverige? Funkar den med alla spel? Det känns som en gammal nyhet, så någon måste ju ha de?

Medlem

Den där mojängen borde funka med alla spel, eftersom den bara omvandlar musrörelser till styrspaksinput såvitt jag kan förstå.
Dock tror jag inte alls att det är som att använda en mus på "riktigt" utan du har ändå samma begränsningar som med en styrspak.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Har läst lite recensioner av folk som spelar den i CoD4.. givetvis är det inte exakt samma känsla som PC, men den är inte långt ifrån säger vissa. Tänker bara på vilket jäkla övertag man får med musen. Verkar inte finnas någon svensk återförsäljare dock vad jag vet.

Inaktiv

Efter att ha tittat på lite videos ser det ut som att pekaren släpar efter lite.. måste ju kännas obehagligt. Kanske ska hålla mig till kontrollen iaf då.

Medlem

Ja, om du inte gillar kontrollen så spela dator!


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av Eottt:

Ja, om du inte gillar kontrollen så spela dator!

Skit du i vad folk föredrar för styrmöjligheter.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Eottt:

Ja, om du inte gillar kontrollen så spela dator!

Skit du i vad folk föredrar för styrmöjligheter.

Trevlig du var då

Medlem
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Eottt:

Ja, om du inte gillar kontrollen så spela dator!

Skit du i vad folk föredrar för styrmöjligheter.

Var väl inte så snällt sagt?
Även om man inte gillar kontrollen så kanske man vill spela något spel till 360'n, just eftersom det finns helt andra spel, och att köra online är ju stor skillnad mellan PC och Xbox... Alla tycker olika helt enkelt


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Youtube-proffs

Jag förstår inte det här med att ha mus och tangentbord till en konsoll?

Vad är meningen?

En vän till mig köpte en mus till PS3 för att spela COD4. Det var INTE bra. En anledning var kanske för att PS3 ska vara en kontrollmatad maskin, precis som xbox360.

Däremot kan jag säga såhär, om man ska ha en Mus och tangentbord så borde man uppgradera sin dator för 4000 kronor istället, jag själv skulle aldrig kunna tänka mig spela Gears of Wars eller Forza , PGR med mus o tangentbord.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Amen Polish.

Det finns en tanke bakom kontroller till konsoller.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Varför är ni så bekymmrade att jag föredrar mus? Jag har alltid spelat fps med mus tills förra året då jag i stort sett la ner och köpte xbox istället för att slippa strul, updateringar o andra problem med PC. Har inga problem med kontrollen, men vill testa likaså med musen.

Jag skrev här för jag ville veta om någon har en erfarenhet av det, INTE för att massa konsoll-patrioter skulle ge sin åsikt om mus vs. kontroll. Det struntar jag fullständigt i helt ärligt.

Youtube-proffs
Skrivet av sprengkoet:

Varför är ni så bekymmrade att jag föredrar mus? Jag har alltid spelat fps med mus tills förra året då jag i stort sett la ner och köpte xbox istället för att slippa strul, updateringar o andra problem med PC. Har inga problem med kontrollen, men vill testa likaså med musen.

Jag skrev här för jag ville veta om någon har en erfarenhet av det, INTE för att massa konsoll-patrioter skulle ge sin åsikt om mus vs. kontroll. Det struntar jag fullständigt i helt ärligt.

Okey, men enkelt svar. Nej de finns ingen mus till Xbox. Däremot kan du köpa ett tangentbord som du kan sätta fast på kontrollen, men att spela med den, ja det vet jag inte om det går vidare bra.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av sprengkoet:

Varför är ni så bekymmrade att jag föredrar mus? Jag har alltid spelat fps med mus tills förra året då jag i stort sett la ner och köpte xbox istället för att slippa strul, updateringar o andra problem med PC. Har inga problem med kontrollen, men vill testa likaså med musen.

Jag skrev här för jag ville veta om någon har en erfarenhet av det, INTE för att massa konsoll-patrioter skulle ge sin åsikt om mus vs. kontroll. Det struntar jag fullständigt i helt ärligt.

Okey, men enkelt svar. Nej de finns ingen mus till Xbox. Däremot kan du köpa ett tangentbord som du kan sätta fast på kontrollen, men att spela med den, ja det vet jag inte om det går vidare bra.

http://news.teamxbox.com/xbox/12316/Connect-a-Mouse-and-Keybo...

Läs igenom tråden nästa gång.

Youtube-proffs
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Polish:
Skrivet av sprengkoet:

Varför är ni så bekymmrade att jag föredrar mus? Jag har alltid spelat fps med mus tills förra året då jag i stort sett la ner och köpte xbox istället för att slippa strul, updateringar o andra problem med PC. Har inga problem med kontrollen, men vill testa likaså med musen.

Jag skrev här för jag ville veta om någon har en erfarenhet av det, INTE för att massa konsoll-patrioter skulle ge sin åsikt om mus vs. kontroll. Det struntar jag fullständigt i helt ärligt.

Okey, men enkelt svar. Nej de finns ingen mus till Xbox. Däremot kan du köpa ett tangentbord som du kan sätta fast på kontrollen, men att spela med den, ja det vet jag inte om det går vidare bra.

http://news.teamxbox.com/xbox/12316/Connect-a-Mouse-and-Keybo...

Läs igenom tråden nästa gång.

Ah ursäkta, antar att de kittet går att köpa i affären idag eller?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Osäker. Var ett tag sen jag var i en spelaffär, så tänkte bara ifall någon visste. Det verkar som att det bara går att beställa än sålänge. Fast det verkar som att musen släpar efter ganska rejält jämfört med PC.

Medlem
Skrivet av sprengkoet:

Osäker. Var ett tag sen jag var i en spelaffär, så tänkte bara ifall någon visste. Det verkar som att det bara går att beställa än sålänge. Fast det verkar som att musen släpar efter ganska rejält jämfört med PC.

Joo, men det beror på att den fortfarande följer de analoga stickornas rörelser och inte en riktig mus.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av sprengkoet:

Osäker. Var ett tag sen jag var i en spelaffär, så tänkte bara ifall någon visste. Det verkar som att det bara går att beställa än sålänge. Fast det verkar som att musen släpar efter ganska rejält jämfört med PC.

Joo, men det beror på att den fortfarande följer de analoga stickornas rörelser och inte en riktig mus.

Precis. Ville ju ha PC-känslan men det är nog bara närmare obehagligt.

1
Skriv svar