Medlem
Age of Conan

Vad jag har förstått så ska Age of Conan även släppas till xbox. Vet någon av er hur det ska fungera? De flesta av er har väl som jag testat något MMO eller två och jag har svårt att se hur man ska kunna göra det med enbart en xboxkontroll med alla de olika ikoner och sånt som det oftast krävs inom ett sånt spel.

Finns det någon utvecklarfilm som förklarar det hela, någon som läst något eller vad tror ni helt enkelt?

Medlem

undra om man måste ha "live" konto + månadskostnad? och hur blir det med "free" content på xbox versionen? (20gig) hdd e ju inte så mycket. och kommer pc spelare och xbox lirare kunna lira på samma server?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

undra om man måste ha "live" konto + månadskostnad?

Med all säkerhet så är det så.. alla (2 st? FFXI eller vad det nu hette och phantasy star spelet) har månadskostnad utöver livekostnaden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det ska nog gå bra att köra med handkontroll på 360 med age of conan.

Det gick iaf jättebra att lira Final fantasy online på 360 med handkontroll, och där var ps2, 360 och pc spelare på samma server.

Medlem

Dom har då kört med handkontroll på PC i alla gameplay-filmer som jag sett i alla fall, just pga hur välanpassat spelets stridsystem är för handkontroller. Men hur det sen fungerar mot PC-spelare återstår att se.

Om det är extra månadskostnad så komme rinte jag att köpat iaf :S

Medlem

någon som vet när det har tänkt att släppas så man inte behöver uppgradera datorn också x)

Skrivet av Zymac:
Skrivet av WarpGuN:

undra om man måste ha "live" konto + månadskostnad?

Med all säkerhet så är det så.. alla (2 st? FFXI eller vad det nu hette och phantasy star spelet) har månadskostnad utöver livekostnaden.

plus att man betalar bredbandsoperatören i månaden oxå ... huga inga mmorpg'n till X boxen inte


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Är du säker på att det kommer att kosta extra?

Medlem

denna tråden gick ifrån hur man spelar till snikenhet

Medlem

Phantasy Star Universe på 360n har inget krav på att man har guld abonnemanget av live (dvs det som kostar). Tror inte FF11 har det heller.

Jag kör AoC på PC med 360 kontrollern och det är bara när jag chattar med folk som jag behöver använda tangentbordet. Jag kommer åt alla grejer från kontrollen utan problem.


signatur
Medlem

klart det kommer kosta extra. tror du dem låter dem som spelar på 360n få det gratis eller?


signatur

B lup

Medlem

Det kommer kosta som PC versionen. Men det kommer nog inte vara någon "extra" avgift (såsom guld abonnemang på Live). Men det är klart det kommer vara en månadsavgift som vilket annat MMO som helst.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Det kommer kosta som PC versionen. Men det kommer nog inte vara någon "extra" avgift (såsom guld abonnemang på Live). Men det är klart det kommer vara en månadsavgift som vilket annat MMO som helst.

Du kommer behöva guld live och betala den vanliga avgiften till funcom, med andra ord blir det ca 200kr i månaden.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Gortie:

Det kommer kosta som PC versionen. Men det kommer nog inte vara någon "extra" avgift (såsom guld abonnemang på Live). Men det är klart det kommer vara en månadsavgift som vilket annat MMO som helst.

Du kommer behöva guld live och betala den vanliga avgiften till funcom, med andra ord blir det ca 200kr i månaden.

Du kan köra Final fantasy online och phantasy star universe utan att betala guld live. Enbart betala avgiften för spelet.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Du kommer behöva guld live och betala den vanliga avgiften till funcom, med andra ord blir det ca 200kr i månaden.

Det vore ju trist. Nu har jag ju gold hur som helst så det blir ju ingen extra grej bara för AoC. Men som apboxaren påpekar så är det typ inget av dom andra MMO spelen som har krav på gold abonnemang så att AoC har det är lite förvånande. Var såg du det, förresten?


signatur
Medlem

Det var information som gick runt när det började bli kännt att AOC skulle komma till xbox, kommer inte ihåg varför dom skulle kräva guld men har för mig att det var något med patcharna som MS skulle hålla eller något sådant, kan ha fel här.

Medlem

det lär ju inte komma till xbox fören om ca ett år så vi kan ju ta det lugnt och se vad som händer framöver

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Det var information som gick runt när det började bli kännt att AOC skulle komma till xbox, kommer inte ihåg varför dom skulle kräva guld men har för mig att det var något med patcharna som MS skulle hålla eller något sådant, kan ha fel här.

Får hoppas på att det bara är den gamla vanliga doom 'n gloom inställningen som spökar hehe. Vore ju lite surt att först betala abonnemangsavgift till Funcom och sen dessutom behöva betala för guld abonnemang på live för att kunna spela. Det känns ju spontant som att den vanliga kostnaden för AoC borde täcka patchar etc.

Men men... den som lever får se.


signatur
Medlem

Varför skulle man behöva live? Att Live kostar är för att Microsoft håller alla spelservrar du spelar på etc, men det är ju uppenbarligen inte fallet med AoC eftersom ni kommer spela på samma servrar som PC-användarna, d.v.s. servrar som Funcom underhåller och fixar bandbredd till. Sålänge du kan komma åt internet på din Xbox, vilket är gratis, kommer du kunna spela AoC utan problem.

Sen om de slänger in ett krav på Gold bara för att vara fittor är ju en annan sak, men det tror jag verkligen inte. Däremot är ni naiva om ni tror att det INTE kommer kosta i månaden. Hur lång tid ska det ta innan folk inser hur ett MMORPG-fungerar? Ultima Online är jäääättegammalt nu, get the picture. Det kostar att ha uppe servrar och langa patchar.

1
Skriv svar