Är Xbox 360 dåligt?

Inaktiv
Är Xbox 360 dåligt?

Jag har tängt att köpa mig ett ett Xbox 360 men
jag har hört att Xbox 360 bara repar skivorna och blir lätt överhettad.

Stämmer det eller är det bara påhitt?

Medlem

Repade skivor har jag aldrig varit med om, för att jag har min X360 liggande antar jag. Överhettning stämmer, men det är gratis reparation hos Microsoft om det händer något.

Nej, X360 är långt ifrån dåligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av rockynice7:

Jag har tängt att köpa mig ett ett Xbox 360 men
jag har hört att Xbox 360 bara repar skivorna och blir lätt överhettad.

Stämmer det eller är det bara påhitt?

NEJ, 360 äger ^.^, det ända som är dåligt enligt mig är ljudet på dvd-läsarn >.<


signatur

B lup

Medlem

Har haft min 360 sen den kom och har bara haft den inne på reparation en gång då dvd läsaren fick något fel. Har den stående och den repar inga skivor för mig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inga som helst problem här, än så länge. Ett år gammal 360.

Inaktiv
Inaktiv

Tack för hjälpen.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Du skämtar? *isolerar skrattet*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

snälla mannen, wii sämsta grafiken, palla bli svetiig när man spelar, palla röra sig varje gång man ska utföra någon rörelse. Snälla, wii är för 40-65 års åldern så att de får lite motion. Det är ju därför läkare och andra hälsoerfarna personer uppmanar folk att köpa wii. Inte för att det är nån höjdare att spela utan för att det är bra för hälsan. Snälla ni får ju knappt några krigar spel. Vi får t-ex army of two, får inte ni, jag tror ni inte heller får gta 4. Vad är det för mening med wii, om man inte får bra spel. M
MARIO GALAXY WOOOOO roligt:((( snälla barnspel. 3+

Medlem

den repar säkert skivorna om du är dum nog att ta upp konsollen och skaka den rejält när du har ett spel igång, men inte annars..
Överhettad blir den om du ställer någonting ivägen för fläkten...

har haft min 360 i 1½ år.. Inga repade skivor, inga överhettningar..
Dock brummar den rejält.. Men det hör man inte när man drar upp ljudet och börjar skjuta vilt omkring sig


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Jo xbox 360 repar skivor om du har otur samt överhettas. Kan av egen erfarenhet säga att sådant har hänt på jobbet, ett flertal gånger...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Wii är branschens lilla gullegris, någonsin läst något negativt om den?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jo xbox 360 repar skivor om du har otur samt överhettas. Kan av egen erfarenhet säga att sådant har hänt på jobbet, ett flertal gånger...

Vart jobbar du?

Medlem
Skrivet av rockynice7:

Jag har tängt att köpa mig ett ett Xbox 360 men
jag har hört att Xbox 360 bara repar skivorna och blir lätt överhettad.

Stämmer det eller är det bara påhitt?

Allt det händer ju o det är vad man får höra oftast.
Men det är ju folk med fel som klagar en massa resten av oss sitter glatt o spelar vidare.

Inaktiv

Kan ni skriva allt ni kan komma på som är bra med Xbox 360 och allt som är dåligt med Xbox 360?

Medlem

^- Finns redan minst 10 trådar med det innehållet, använd sök funktionen eller kolla runt i forumet.

Inaktiv
Medlem

Vet bara det en anställd på EB games sa,

låt din 360 aldrig stå på högkant,
för värmen stömmar då upp mot hdn,
och den blir varmare för då blir ju den kanten som står mot marken utan luft,

och 360n läser skivorna sämre när den står på högkant + att risken för repade skivor är större.

Han borde veta om nån ?

Inaktiv
Skrivet av straxdax:

Vet bara det en anställd på EB games sa,

låt din 360 aldrig stå på högkant,
för värmen stömmar då upp mot hdn,
och den blir varmare för då blir ju den kanten som står mot marken utan luft,

och 360n läser skivorna sämre när den står på högkant + att risken för repade skivor är större.

Han borde veta om nån ?

För att han jobbar på EB games???
Visste inte att alla experter jobbade på EB games, så den var ny för mig

360'n är väl designad att i första hand stå vertikalt? Dessutom så har jag nog inte sett många utvecklare som har sitt dev-kit liggande. Är dev-kitet bättre på att leda bort värme då eller?

Senast jag kollade efter så drog min 360 ut värmen på baksidan av konsollen.

Har haft min 360 stående sen releasen och inte en enda skiva har en repa. Det där med att den repar skivor kan ju lika gärna bero på skit-bakom-spakarna...

Medlem

mjo, jag tänker nog mer på att dom som jobbar på ställen som typ EB games som enbart säljer spel och konsoller är mer insatta i hur en konsoll mår bäst,
än dom som jobbar på typ elgiganten som säljer dammsugare,tv och konsoller och inte är direkt speciallerade på nått.

Och varför är den designad så att den ska stå på högkant, bara för att det ska se coolt ut då eller ?
Det fyller ju ingen som helst funktion att ha en konsol på högkant,
risken är ju istället större att den kan välta om nån klumpeduns kommer när den.

Medlem
Skrivet av straxdax:

"låt din 360 aldrig stå på högkant,
för värmen stömmar då upp mot hdn,
och den blir varmare för då blir ju den kanten som står mot marken utan luft"

Err vadå, menar han att det blir vacuum i botten på konsollen eller? haha *host*

Nej, men allvarligt talat,
den HAR faktiskt lufthål som släpper in luft runt hela kanten, ej endast på kortänden.

Så nej, om något, så hjälper det genomströmmningen av luft p.g.a. konvektion, så skulle man stänga av alla fläktar i boxen och ha den ståendes så kyler den säkerligen bättre än liggandes.

Och vad skulle det göra om värmen strömmade upp mot HDD:n? insidan på xboxen måste bli RIKTIGT varm innan hårddisken blir överhettad, vi snackar så varm att plasten smälter i princip, då den sitter på utsidan med flera lager plast och metall emellan.

Nej som sagt, enda FAKTUMET vi har på varför man inte bör ha den stå upp, e ju drullefaktorn, det e lättare att dra ner en stående konsoll än en som ligger platt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hade kanske varit smidigt om man kunde fått med nån sorts fot då eller nåt som man kan ställa 360n i när man har den på högkant,

ungefär som på Wii som står på högkant, och har en liten låda med plastfot just för att kunna stå upp även om nån råkar putta till den.

Men det kanske inte är så många här som råkat att välta sin 360 när den varit igång och skiva suttit i ?

Medlem

microsoft själva ha gått ut med att man ska ha den på högkant och luftigt utrymme omking 360n för att den ska hålla svalast..

jag har bara haft min arcade sen i fredags, men den blir knappt ljummen (nya falcon moderkortet i) lät som fan i början men ändrade i firmwaren så att den speedat 8x istället för 12x som är orginal. (benq dvd) låter sjukt mycket mindre..

angående va som är bäst så går int wii o xbox att jämföra, enligt mig så är det 2 helt olika saker :).. grafikmässigt och spel känsla är ju olika.. wii är en party konsol för flera, 360 är för den som spelar mest ensam eller me polare online..

wii så känns det som man betalar riktigt överpris på spelen när dom e så fattiga, tex cooking mama.. är ju hur litet som helst men ändå typ 600kr

Medlem

o en sak om repade skivor, orsaken till att dom blir repade är:

1: om man skakar/välter boxen me skiva i.
2: om du trycker ut släden när du är i spelet

skivan hinner inte stoppas tillräckligt innan den öppnas, så bättre o trycka reset o sen ta ut skivan.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

microsoft själva ha gått ut med att man ska ha den på högkant och luftigt utrymme omking 360n för att den ska hålla svalast..

jag har bara haft min arcade sen i fredags, men den blir knappt ljummen (nya falcon moderkortet i) lät som fan i början men ändrade i firmwaren så att den speedat 8x istället för 12x som är orginal. (benq dvd) låter sjukt mycket mindre..

angående va som är bäst så går int wii o xbox att jämföra, enligt mig så är det 2 helt olika saker :).. grafikmässigt och spel känsla är ju olika.. wii är en party konsol för flera, 360 är för den som spelar mest ensam eller me polare online..

wii så känns det som man betalar riktigt överpris på spelen när dom e så fattiga, tex cooking mama.. är ju hur litet som helst men ändå typ 600kr

vad snackar du för skit nu ??
jag har inte sagt nåt om vad som är bäst av Wii eller 360,
jag skrev att det vore bra om man kunde ha nåt liknande det till Wii, en platta eller nåt att ställa 360n på så att den står stabilare.

Medlem

lugna dig straxdax det nämndes tidigare i tråden "KÖP WII" inte dit inlägg om platta jag nämnde :P... hehe

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

lugna dig straxdax det nämndes tidigare i tråden "KÖP WII" inte dit inlägg om platta jag nämnde :P... hehe

ok.. my bad, trodde du hoppade på mig, sorry

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Wii är branschens lilla gullegris, någonsin läst något negativt om den?

Ja!:P
Jag förstår att det kanske inte dett bästa forumet att ta upp det på bland allt xbox-folk
Men fatta att alla har olika uppfattningar!!
Men för mej och väldigt, väldigt många andra så gäller Wii!! Enligt mej så har bara Xbox360 förnyat den gamla Xbox. Men det är bara min åsikt.
Länge leve Nintendo!! Och Wii!!
Hoppas fortsatt spelglädje med Xbox360!!
Själv kommer jag njuta av mitt Wii ett långt tag till...

Skriv svar