HUr laddar man ner demos till xbox 360, genom datan?

Inaktiv
HUr laddar man ner demos till xbox 360, genom datan?

Hejsan, jag har nu haft xbox 360 i nästan 3 månader. Det är en premium. Jag undrar vad man behöver och hur man gör för att ladda ner demo, till xbox 360. Jag vet ju hur man laddar ner demon, men inte hur man överför dem till xbox 360. Snälla hjälp mig

Medlem

Men varför laddar du inte bara ner demos via xboxen direkt? Varför gå via datorn?


signatur

Videomupp

Medlem

Du laddar ner dom via Xbox Live direkt på Xboxen.. fel avdelning också ska ligga under Xbox.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Va? Kan man öht tanka ner dom på PC först? I doubt it.

Det enda demo jag vet om att man kunde göra så med var GH3 demot som någon hade rippat från en "tidningsDVD" och lagt ut som ISO.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

men min kompis, köpte chippat xbox 360 premium, och han vet inte hur man gör, tänkte hjälpa honom och visste inte hur man gjorde. Det ska väl inte funka på hans xbox, att ladda ner demos. Att ladda ner demos från xbox live är väl samma sak som att bli uppkopplad dit va? Man blir väl bannad.
Men som sagt, vad behöver han för att bli uppkopplad, behöver även jag köpa silver card för att ladda ner demos?

Medlem

Nej, silver är gratis, det har du så fort du gör ett onlinekonto.
så då ere bara o tanka.(om du inte har en chippad konsoll då, förstås).

Och ang chippad konsoll, sånt diskuterar vi inte på FZ då det ligger väldigt nära warez o det e inte tillåtet här (för seriöst, hur många chippar sin konsoll för o spela importspel? Yeah right)

Så han får skylla sig själv, köper man en chippad så ere bara säga byebye till onlinecontent.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

oki tack så mycket för hjälpen. Nu vet jag vad jag ska säga till honom. En fråga: vet ni vilka forum som diskuterar chippade konsoler, såsom xbox o.s.v. , så att jag kan meddela honom.

Medlem

Det spelar ingen roll vart han än letar, kopplar han upp sig mot xbox live blir han bannad direkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nej, silver är gratis, det har du så fort du gör ett onlinekonto.
så då ere bara o tanka.(om du inte har en chippad konsoll då, förstås).

Och ang chippad konsoll, sånt diskuterar vi inte på FZ då det ligger väldigt nära warez o det e inte tillåtet här (för seriöst, hur många chippar sin konsoll för o spela importspel? Yeah right)

Så han får skylla sig själv, köper man en chippad så ere bara säga byebye till onlinecontent.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen det GÅR att köra xbox live med en chippad xbox!

- 100% Auto detection of Backup or Original on Samsung and Hitachi drives (BenQ requires manual switching)
- 100% Firmware Stealth, when MS tries to read the Firmware then it replies as 100% original unmodified. No error code E66.
- optional: 100% Live secure when playing Backups

http://www.nme2.com/

Skrivet av metoni:

oki tack så mycket för hjälpen. Nu vet jag vad jag ska säga till honom. En fråga: vet ni vilka forum som diskuterar chippade konsoler, såsom xbox o.s.v. , så att jag kan meddela honom.

http://forum.psxcare.com/support/
http://forum.chipper.se/

Medlem

Jag vet mycket väl att det går att köra online med VISSA chip, men som jag sa, FZ är inte det rätta stället att diskutera detta på, därför nämnde jag det inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Zymac:

Nej, silver är gratis, det har du så fort du gör ett onlinekonto.
så då ere bara o tanka.(om du inte har en chippad konsoll då, förstås).

Och ang chippad konsoll, sånt diskuterar vi inte på FZ då det ligger väldigt nära warez o det e inte tillåtet här (för seriöst, hur många chippar sin konsoll för o spela importspel? Yeah right)

Så han får skylla sig själv, köper man en chippad så ere bara säga byebye till onlinecontent.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen det GÅR att köra xbox live med en chippad xbox!

- 100% Auto detection of Backup or Original on Samsung and Hitachi drives (BenQ requires manual switching)
- 100% Firmware Stealth, when MS tries to read the Firmware then it replies as 100% original unmodified. No error code E66.
- optional: 100% Live secure when playing Backups

http://www.nme2.com/

Skrivet av metoni:

oki tack så mycket för hjälpen. Nu vet jag vad jag ska säga till honom. En fråga: vet ni vilka forum som diskuterar chippade konsoler, såsom xbox o.s.v. , så att jag kan meddela honom.

http://forum.psxcare.com/support/
http://forum.chipper.se/

Du vet väl att det var en enorn banvåg för ett tag sen där alla som hade modifierat sin xbox 360 och kopplade upp sig mot live blev bannade?

Att länka till sådana forum är även mot reglerna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag vidaredigerar han ju bara så att han slipper ställa sådana frågor här där det är mindre lämpligt och så får han ju svar på alla sina frågor samtidigt, så två flugor i en smäll. Dom där forumen är ju bara svenska butiker som säljer modifierade konsoler, alla finns ju på prisjakt. Det är ju inte direkt några pirat sidor.

Jo jag vet det men dom var flashade. Det här är ett riktigt chip som man löder dit i dvd spelaren som går att stänga av och på.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Jag vidaredigerar han ju bara så att han slipper ställa sådana frågor här där det är mindre lämpligt och så får han ju svar på alla sina frågor samtidigt, så två flugor i en smäll. Dom där forumen är ju bara svenska butiker som säljer modifierade konsoler, alla finns ju på prisjakt. Det är ju inte direkt några pirat sidor.

Jo jag vet det men dom var flashade. Det här är ett riktigt chip som man löder dit i dvd spelaren som går att stänga av och på.

chipfolket har åkt dit med ska du veta, informationen om att du kör med en backup lagras någonstans och märks sedan när du kopplar upp dig mot live nästa gång.

Sedan undrar jag vad man har för nytta av en chippad konsoll egentligen? Den gör varken så att du kan importera spel eller något annat, dess enda syfte är egentligen att spela backuper/syssla med piratkopiering.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Jag vidaredigerar han ju bara så att han slipper ställa sådana frågor här där det är mindre lämpligt och så får han ju svar på alla sina frågor samtidigt, så två flugor i en smäll. Dom där forumen är ju bara svenska butiker som säljer modifierade konsoler, alla finns ju på prisjakt. Det är ju inte direkt några pirat sidor.

Jo jag vet det men dom var flashade. Det här är ett riktigt chip som man löder dit i dvd spelaren som går att stänga av och på.

Det är inte olagligt att montera chippen men mjukvaran som de använder är. Då det är en moddad varians av MS COPYRIGHTADE mjukvara.
Spelar ingen roll om du bara ska spela import.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jühan:

Jag vidaredigerar han ju bara så att han slipper ställa sådana frågor här där det är mindre lämpligt och så får han ju svar på alla sina frågor samtidigt, så två flugor i en smäll. Dom där forumen är ju bara svenska butiker som säljer modifierade konsoler, alla finns ju på prisjakt. Det är ju inte direkt några pirat sidor.

Jo jag vet det men dom var flashade. Det här är ett riktigt chip som man löder dit i dvd spelaren som går att stänga av och på.

chipfolket har åkt dit med ska du veta, informationen om att du kör med en backup lagras någonstans och märks sedan när du kopplar upp dig mot live nästa gång.

Sedan undrar jag vad man har för nytta av en chippad konsoll egentligen? Den gör varken så att du kan importera spel eller något annat, dess enda syfte är egentligen att spela backuper/syssla med piratkopiering.

Men hur kan dom veta att ens sparfiler av ett spel inte är sparfiler från ett orginal spel? Så länge man kör PAL spel så är det ju ingen fara.

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jühan:

Jag vidaredigerar han ju bara så att han slipper ställa sådana frågor här där det är mindre lämpligt och så får han ju svar på alla sina frågor samtidigt, så två flugor i en smäll. Dom där forumen är ju bara svenska butiker som säljer modifierade konsoler, alla finns ju på prisjakt. Det är ju inte direkt några pirat sidor.

Jo jag vet det men dom var flashade. Det här är ett riktigt chip som man löder dit i dvd spelaren som går att stänga av och på.

chipfolket har åkt dit med ska du veta, informationen om att du kör med en backup lagras någonstans och märks sedan när du kopplar upp dig mot live nästa gång.

Sedan undrar jag vad man har för nytta av en chippad konsoll egentligen? Den gör varken så att du kan importera spel eller något annat, dess enda syfte är egentligen att spela backuper/syssla med piratkopiering.

Men hur kan dom veta att ens sparfiler av ett spel inte är sparfiler från ett orginal spel? Så länge man kör PAL spel så är det ju ingen fara.

nej. och NTSC-spel fungerar ändå inte på en PAL box om de inte är regionsfria dvs och då spelar det ändå ingen roll.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Johodu det gör dom visst det!... Har fått min iXtreme flashade box och jag kan bekräfta att det funkar alldeles utmärkt med NTSC spel.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Johodu det gör dom visst det!... Har fått min iXtreme flashade box och jag kan bekräfta att det funkar alldeles utmärkt med NTSC spel.

Antagligen för att de är regionsfria, finns en hel del NTSC-spel som inte är det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jühan:

Johodu det gör dom visst det!... Har fått min iXtreme flashade box och jag kan bekräfta att det funkar alldeles utmärkt med NTSC spel.

Antagligen för att de är regionsfria, finns en hel del NTSC-spel som inte är det.

Men konsolen blir ju regionsfri när man chippar eller flashar den. Det märks att du inte har haft någon chippad konsol i dina dar. Själv så har jag hur många NTSC spel som helst till min PS2a och Xbox och båda konsolerna är chippade.

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jühan:

Johodu det gör dom visst det!... Har fått min iXtreme flashade box och jag kan bekräfta att det funkar alldeles utmärkt med NTSC spel.

Antagligen för att de är regionsfria, finns en hel del NTSC-spel som inte är det.

Men konsolen blir ju regionsfri när man chippar eller flashar den. Det märks att du inte har haft någon chippad konsol i dina dar. Själv så har jag hur många NTSC spel som helst till min PS2a och Xbox och båda konsolerna är chippade.

Då jag inte stöder piratkopiering så har jag inte haft något sådant nej, men jag vet att i fallet med Xbox 360 så är flashningen inte verkbar för att regionsbefria hela boxen utan är mer för att man skall kunna köra backuper.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=471219 <-- läs om det här.

http://www.play-asia.com/paOS-14-71-fc-77-1-49-en.html <-- och här är alla spel som är regionsfria.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

bara för att lägga mig i ändra firmware ändrar ingenting om regioner, eftersom det är xbox systemet som påverkar regionen inte firmware versionen i dvdspelarn. chip/flash same shit bara att firmwaren sitter i chippet o därifrån ger infot till dvdn.. ej till xbox styrsystem

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jühan:

Johodu det gör dom visst det!... Har fått min iXtreme flashade box och jag kan bekräfta att det funkar alldeles utmärkt med NTSC spel.

Antagligen för att de är regionsfria, finns en hel del NTSC-spel som inte är det.

Men konsolen blir ju regionsfri när man chippar eller flashar den. Det märks att du inte har haft någon chippad konsol i dina dar. Själv så har jag hur många NTSC spel som helst till min PS2a och Xbox och båda konsolerna är chippade.

du har faktiskt fel.
Det många inte vet är att massvis med NTSC-spel till XB360 är regionsfria och går utmärkt att spela på PAL konsoler, jag har själv en hel del NTSC Originalspel till min XB360 som är pal och inte är chippad.

Att du har chip till PS2 och XBOX har inget med diskutionen att göra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men alltså när man spelar på en chippad/flashad box så spelar det ju ingen roll vilket NTSC spel man än spelar så funkar ju alla spelen ändå hur bra som helst och ni kan väl ändå inte påstå att alla NTSC spel jag har och då har jag många är regionsfria? Och på tal om alla filmer jag har (använder xboxen som dvd spelare).

Medlem

Nej Flashad XBOX360 blir INTE regionsfri, det är spelen som är regionsfria.

spelar själv utländaska filmer & spel på min XB360 och den är INTE flashad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar