Xbox 360 eller Plastation 3

Inaktiv
Xbox 360 eller Plastation 3

Har läst på många forum där frågan om att en Playstation 3 är en bättre konsoll än en Xbox 360. De flesta inlägg har varit mest om villken konsoll som är bättre fast, det jag vill ha svar på i denna tråd är varför är den bättre och vad har den som den andra konsollen inte har.
Vad är nackdelarna med dem olika konsollerna och vad gillar du med dem olika konsollerna?

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Se på vilka spel du gillar och vilken konsoll som har mest av den sortens spel.
köp den konsollen.

Glädje går före teknik.

Medlem

OH MY GOD! Jävligt trött på såna här trådar nu.. kolla igenom dom som finns. Det är ett par stycken


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Seriöst .. om du fråga här i xbox forumet så är ditt svar självklart: Xbox 360 och för ps3s forum så får du: Playstation 3 som svar... rätt meningslöst i min mening!

Medlem

Bengan87: Det är helt inkorrekt... mer än 90% i Xbox forumet är så kallade Icke Fanboys dvs att de flesta går utifrån egna erfarenheter eller hur det ser ut på pappret helt enkelt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det låter ju skit bra de .. trodde de va helt tvärtom men alla kan vi ha fel ...

Inaktiv

Alla vet att Xbox ägare är objektiva som satan och aldig yttrar något som är vinklat till någons fördel.
Vi är oxå otroligt snygga och intelligenta i jämnförelse med konkurenternas konsoll adepter.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Alla vet att Xbox ägare är objektiva som satan och aldig yttrar något som är vinklat till någons fördel.
Vi är oxå otroligt snygga och intelligenta i jämnförelse med konkurenternas konsoll adepter.

Ja också är vi mycket mognare och bättre på alla sätt och vis!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Trams,
det är ju allmänt känt att playstation ägare är ovanligt intelligenta välvårdade snygga och kreativa.

Det är ju vi som får dom välavlönade jobben och blir samhällets stöttepelare.

xbox anhängare har en förmåga att bli socialfall och en belastning för samhället.

Medlem

Here comes the war!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Stod precis i valet och kvalet själv. Slutade med att jag köpte 360 elite.

Det finns många aspekter av frågan. Här är några punkter jag tänkte på.

360
*Bättre spel-utbud. Fler spel helt enkelt.
*Exklusiva tungviktare som Gears of War, Mass Effect, Halo3
*De flesta spel som finns till båda konsolerna ser bättre ut på 360. Detta inte för att det är en kraftigare maskin, utan för att den är lättare att utveckla till och har funnits ute längre.
*Själv diggar jag 360-kontrollen betydligt mer än 6-axis.
*X-box Live är bra och beprövat.
*Svag bakåt-kompabilitet till x-boxen.

PS3
*Långtidsinvestering. Ligger på många vis efter 360 just nu. Om ett par år eller så kommer den dock vara ikapp, med fler spel och enligt experter kommer fler grymma titlar rimligtvis släppas på PS3n än 360 i det långa loppet
*Kraftigare maskin. Gillar man HD är ju Blu-Ray grymt. Jag har dessutom fått intrycket av att Blu-Ray kommer vinna kriget mot HD-DVD.
*40Gb versionen saknar PS2-emulator. Hittar du 20gb versionen får du mer eller mindre en PS2 inbyggd, och med 60gb samt 80gb versionerna finns det mjukvaru-stöd för PS2 som tycks funka okej. Dock är 40gb standard nu.
*Du kan byta ut hårddisken mot vilken SATA-HD som helst. Vill du alltså ha en 250Gb HD och göra din PS3 till ett tokigt media-center är det bara att tuta och köra.
*Sägs vara tystare än 360n.

Vad som fick mig att välja 360 var dels en sammanställning av ovanstående, samt nedanstående punkter.
*Jag har många kompisar med 360 - goda möjligheter att byta och låna spel.
*De titlar jag var mest sugen på var till 360.
*Billigare
*Jag vill ha en konsol som är grym idag, inte om två-tre år.

Lycka till!

Inaktiv

För mer input kring PS3n förresten, kolla för all del på detta
http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=1&pt=1

Medlem
Skrivet av Uluun:

*Sägs vara tystare än 360n.

Sägs och sägs, det är välkänt att PS3 är näst intill knäpptyst medan 360 låter som en jetmotor.


signatur
Inaktiv

Uluun

*Jag vill ha en konsol som är grym idag, inte om två-tre år.*

du är rolig du,
som om det inte finns spel på ps3 som är minst lika bra, även bättre än 360s redan nu ?

jag har haft 360 från och till i 2 år, 6 inbytta maskiner som pajat under den tiden,

och jag gillar bilspel mest.
Det första bilspelet som släpptes på ps3
motorstorm,
är ruskigt mycke roligare online än nått bilspel som överhuvudtaget släppts på jetmotorn enligt mitt tycke.

Medlem

^- roande hur du styrker den sterotypen som folk målat upp tidigare i denna tråd BBB ;p teh irony.

Att kalla motorstorm för bilspel är väl att ta i va? Arcade racer är det väl iallafall, att säga att man gillar bilspel och sen ta motorstorm över Forza 2 & grp4 så gillar man inte bilspel, man gillar arcade racers ;p

Inaktiv

Drunken monkey - haha tänkte precis samma sak skolexempel

Roliga är ju att 360 nästan har bättre bakotkompabilitet än PS3an, Sony som tauntat så hårt med det sen tar de bort det helt från en (eller fler?) SKU.

Medlem

Processorn.

På pappret är playstaionens cell engine starkare än 360'ns triple-core Xenon CPU, men utvecklarna sade något för 1 år sedan och de säger även samma sak nu 360'n är mycket lättare att utveckla för!
På grund utav ps3ans tendens att vägra samarbeta går mycket utav ps3ans cell engine i stöpet.
Någonting som "ni" ps3 ägare sa förra året var att utvecklarna skulle lärt sig verktygen till ps3 men nu ett år senare är det fortfarande samma sak.

Sen så har vi grafiken.

Av någon anledning så säger ni att ps3 har bättre grafik?! Vad det här kommer ifrån är antagligen ifrån japanernas marknadsföring då det här inte stämmer.

Xenos GPU'n på 360' var starkare än RSX till ps3an förra året och Xenos gpun är fortfarande starkare ett år senare. Teoretiskt borde ps3ans cell processor kunna hjälpa till här men än så har det inte hänt.

"Xenos simply has more power - higher fillrate, higher pixel processing power, higher vertex processing power, and better memory architecture. If you look at multiplatform games and contrast the graphics on the two consoles, XBOX 360 almost always leads. Whether they use a higher resolution or higher quality antialiasing, games often look better and/or play smoother on the 360"

Till spelen då.

Multiplattforms spel, vilken konsoll skulle ni välja ? Jag skulle utan tvekan välja 360'n då ps3ans version nästan alltid lider av bra mycket MINDRE framerate samt lägre resolution och saknad av anti aliasing.
Spelen har även en tendens att komma till 360 veckor och ibland månader innan ps3 versionen vilket är minst sagt bedrövligt.

Bevis vill ni väll ha ? Ja, kolla på the orange box vilket i sig är en omöjlighet för ps3 ägare.

Men som alla konsoll ägare säger, det är de exklusiva spelen som spelar roll!

Japp , jag säger det samma och därför har jag en liten lista ifrån gamerankings.

(Spelen som är med är ifrån 20Nov 06 för att det ska bli regler som inte gynnar någon)

http://img100.imageshack.us/img100/1206/chartqo3.png

Ni kan läsa allt det här mer utförligt samt mycket mer om PS3 vs XBOX 360 här; http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

I artikeln är det inlägg ifrån utvecklare vilket gör det hela mer relevant.

För er som inte orkar läsa kan det kortfattas som att 360'n för tillfälligt är den starkare av de 2 jättarna men om några år kommer säkerligen ps3an vara om men frågan är om det inte redan är för sent då ...

Inaktiv

hur ni än försöker så kommer ni xbox anhängare aldrig hänga med ps3,
ni har varken hd-dvd eller blu-ray, så spel som är jäkligt stora kommer bli nerbantade på 360.

gta 4 är ju ett spel som man fick ta bort en del på 360.
ni förlorar för bill gates struntade att ha med hd-dvd spelare i 360n.

såna här trådar är rent idiotiska och fz borde låsa sån här skit, för det bara blir samma tråkiga tjat jämnt.

Medlem

^- And you just keep going, har du glömt precis vad du skrev tidigare i denna tråd?

"Glädje går före teknik"

och sen skriver du sån där skit.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

gta 4 är ju ett spel som man fick ta bort en del på 360.

Ta bort? Hittat på det själv eller? haha
Det är 360 versionen som har en massa material exlusivt av GTA 4

Inaktiv

Det kommer att vara fler laddnings stationer på xbox 360. Pga Processorn inte klarar av allt matrial i spelet. Men det gör inte så mycket


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

Har nog inget med processorn att göra, snarare avsaknaden av HDD.
Men om nu så är fallet så är det ju inte så att de tagit bort något från 360 versionen

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur ni än försöker så kommer ni xbox anhängare aldrig hänga med ps3,
ni har varken hd-dvd eller blu-ray, så spel som är jäkligt stora kommer bli nerbantade på 360.

gta 4 är ju ett spel som man fick ta bort en del på 360.
ni förlorar för bill gates struntade att ha med hd-dvd spelare i 360n.

såna här trådar är rent idiotiska och fz borde låsa sån här skit, för det bara blir samma tråkiga tjat jämnt.

hd-dvd hade bara gjort den dyrare och behövs tydligen inte alls till dagens spel.

anledningen till att de kanske var tvugna att ta bort saker på 360-versionen av gta4 var inte pga att det inte fick plats på skivan utan för att inte alla har en hårddisk i sin 360.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jag har ingen av dem... Jag har funderat rätt länge på vilet av dem jag ska köpa...

Jag skulle nog säga att Xbox 360 är det många spela till, kort sagt man har många fler olika genrer att välja mellan. Men de flästa av mina kompisar som har haft 360 har behöft skicka in det på lagning...

PS3 står för grafiken har jag hört. Har inte så många spel som har fångat mitt intresse, dock. Det ända jag kan säga nu på rak arm är väll TimeShift.

Jag gillar Första Person Skutspel, Action och Äventyr mm.
Om jag gillar dessa genrer, vilken platform är bäst då?

Medlem
Skrivet av healesville:

Jag har ingen av dem... Jag har funderat rätt länge på vilet av dem jag ska köpa...

Jag skulle nog säga att Xbox 360 är det många spela till, kort sagt man har många fler olika genrer att välja mellan. Men de flästa av mina kompisar som har haft 360 har behöft skicka in det på lagning...

PS3 står för grafiken har jag hört. Har inte så många spel som har fångat mitt intresse, dock. Det ända jag kan säga nu på rak arm är väll TimeShift.

Jag gillar Första Person Skutspel, Action och Äventyr mm.
Om jag gillar dessa genrer, vilken platform är bäst då?

Själv tycker jag att det är lättare att lira fps med 360ns handkontroll än när man lirade med en dualshock-dosa på den gamla ps2tiden. Men det är väl mest en smaksak och de som lirar UT3 på ps3an kommer nog allihopa köra med mus och tb.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- And you just keep going, har du glömt precis vad du skrev tidigare i denna tråd?

"Glädje går före teknik"

och sen skriver du sån där skit.

jo jag vet, men du ska inte kasta sten i glashus,

såna här trådar har en förmåga att locka fram dom mörka sidorna hos folk

Inaktiv

Xbox360 är såklart mycket bättre än PS3! Min kompis har PS3 jag har 360, jag har provat hans ps några gånger och det är verkligen inte samma som 360. Kontrollerna är helt annorlunda och PS3:ans så kallade "live" är inte lika bra som 360s. Xbox Live är ju helt klart superior jämfört med konkurrenten.


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Medlem

Lås tråden?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Wii då?
Lite annurlunda jämfört med dom andra konsolerna!
Varför välja 360 eller PS3 när Wii finns?

12
Skriv svar