Vi blir tydligen inte helt utelämnade ifall Blu-ray vinner kampen iaf...

Medlem
Vi blir tydligen inte helt utelämnade ifall Blu-ray vinner kampen iaf...

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

har läst om det för länge sen och även skrivit i nån tråd på fz, redan för nått år sen att ms överväger att köra med bluray.

men då var det inte många som trodde på det

Medlem

Köper hellre en riktig Blu-ray spelare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Köper hellre en riktig Blu-ray spelare.

jo, en konsol kan ju inte riktigt mäta sig med en stationär dvd spelare.

man förlorar en del funktioner och finesser med en konsol.

och så blir det givetvis bråk om en vill spela och en vill se på film samtidigt,

så en Blu-ray spelare får man ju se till att skaffa sig.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av WaltX:

Köper hellre en riktig Blu-ray spelare.

jo, en konsol kan ju inte riktigt mäta sig med en stationär dvd spelare.

man förlorar en del funktioner och finesser med en konsol.

och så blir det givetvis bråk om en vill spela och en vill se på film samtidigt,

så en Blu-ray spelare får man ju se till att skaffa sig.

Sen finns ju iofs fördelen med att om man har en extern variant som blir fallet med 360ns så kan man koppla in den i ens PC ifall man vill.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

is nice. jagshemash!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag har sett massor av blu-ray filmer på min ps3, och jag föredrar den över en stationär spelare, eftersom då blir ps3an mitt lilla mediacenter. Ja slipper en massa kontroller och det tar inte så mycke plats. Vissa tror även att en stationär blu-ray-spelare har bättre kvalitet, men det är bullshiiat. Sen är dom dyra också. Köp det där tillägget tycker jag! Men kolla så att det fungerar bra först.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har sett massor av blu-ray filmer på min ps3, och jag föredrar den över en stationär spelare, eftersom då blir ps3an mitt lilla mediacenter. Ja slipper en massa kontroller och det tar inte så mycke plats. Vissa tror även att en stationär blu-ray-spelare har bättre kvalitet, men det är bullshiiat. Sen är dom dyra också. Köp det där tillägget tycker jag! Men kolla så att det fungerar bra först.

Bullshit säger du, bevisa det också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

^- Tester som vissae att ps3an var bättre som blu-ray spelare kom ju för ett jävla tag sen, har de inte fått ut bättre blu-ray spelare nu så är det fan förjävligt för att enbart sälja ps3an.

Inaktiv

Jag tror Blu-Ray kommer vinna kriget. Nu är jag inte särskilt intresserad av av HD film överhuvudtaget, men om jag så vore skulle PS3an vara det självklara valet. De säljer ju en utmärkt spelare i ett riktigt grymt media- och spelcenter, till vrakpriser dessutom.

Att Sony skeppar en så dyr bit hårdvara i PS3an och säljer den med kraftig förlust, tror jag är en del av deras övergripande strategi för att vinna HD-kriget.

Inaktiv

Förstår inte varför Blu-ray kommer att vinna för.
Vanliga människor har ingen som helst aning om blu-ray eller hd.
Tror dom tänker som så: Nu finns det DVD och det har kommit HD-tv så logiskt så borde ju människorna/folket tänka att HD-DVD är mera praktiskt.

Alla är inte lika tekniska vad som gäller sånt. Titta bara på wii. Den säljs som smör fast vi gamers vet att den är sämre än PS3 och xbox360. Den säljs för att den är billig. Vanliga människor vill ha sånt som är billigt.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

det är så sant, kolla bara på PS2.

det är bara vi nördar här i spelvärlden som hänger på forum osv som vill ha det senaste och som är pålästa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

MEn Blue ray låter så mycket coolare!

Medlem
Skrivet av Nukem:

MEn Blue ray låter så mycket coolare!

Synd att det heter Blu-ray då.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Blev tydligen "debunkat" som amerikanerna säger för ett par dar sen tråkigt nog.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Det viktiga är ju iaf att ett system vinner, underlättar en hel del för oss konsumenter då.

Medlem

Blir väl dyrare om det finns enbart ett format.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Blir väl dyrare om det finns enbart ett format.

nepp det blir det inte,
blir det ett format då blir det masstillverkning, och det innebär att priserna sjunker,

och så är det ju så att det är ju inte enbart Sony som tillverkar Blu-Ray maskiner,
det är ju dom flesta dvd tillverkarna som kommer tillverka Blu-Ray maskiner,

och det blir ju naturligtvis ett priskrig på Blu-Ray som med alla andra produkter, för företagen vill ju naturligtvis sälja mest av sina Blu-Ray maskiner och skivor och bli populärast.

1
Skriv svar