EA spel går ej att spela online om man är under 16/18!

Inaktiv
EA spel går ej att spela online om man är under 16/18!

Jag är 15 år och jag får inte spela Skate online även om spelet är från 12. EA hävdar att det finns en svensk lag som säger att man inte får köpa saker över internet om man är under 16. Och eftersom man kan köpa tillbehör med MS points på marketplace har EA satt en åldersgräns på 18 år för att spela online. Ifall du tycker som jag att det är dåligt eftersom gränsen redan exsisterar på MS Points så skriv under namninsamlingen här:

[http://jagf.net/petition/petitionsv.php]

Jag skulle vara tacksam om alla kunde skriva på.

Medlem

gäller bara skate hoppas jag ? x) men jag skriver på för jag vet hur arg jag blivit om jag inte fått spela ett spel bara för jag inte är "mogen" nog .

Inaktiv
Skrivet av 3lue3ird:

gäller bara skate hoppas jag ? x) men jag skriver på för jag vet hur arg jag blivit om jag inte fått spela ett spel bara för jag inte är "mogen" nog .

Det gäller alla spel från EA till xbox 360... Och sen är deras "Terms of service" missledande...

"Therefore, with respect to children residing in certain jurisdictions, no information should be submitted nor posted to Electronic Arts' online sites by children 12 years of age or under. In order for children 12 years old and under in such jurisdictions to participate in online activities that require registration, we require prior written permission or other verifiable consent from a parent or guardian. In other jurisdictions, prior written permission or other verifiable consent may be required from a parent or guardian for children under 14 or 18 years of age. Upon registration, the appropriate permission form will be made available. This form must be signed by the child's parent or guardian and returned to Electronic Arts by fax or mail to the Privacy Policy Administrator in the relevant country. Children 12 and under may not participate on certain of our sites. In some cases, we may not permit children under 14 or 18 years of age to participate in certain of our sites."

Lägg märke till hur det står först att barn 12 eller under inte får spela online etc. Sen står de att barn 14 år eller under ELLER 18 år eller under inte får spela online. Wht??

Tack för underskriften

Medlem
Skrivet av vigge_sWe:

Lägg märke till hur det står först att barn 12 eller under inte får spela online etc. Sen står de att barn 14 år eller under ELLER 18 år eller under inte får spela online. Wht??

Den där texten beskriver 3 olika situationer, därför är det olika åldersgränser.

Står dessutom att det enda som behövs är ett skrivet intyg från dina föräldrar. Så det är väl bara att du fixar det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av vigge_sWe:

Lägg märke till hur det står först att barn 12 eller under inte får spela online etc. Sen står de att barn 14 år eller under ELLER 18 år eller under inte får spela online. Wht??

Den där texten beskriver 3 olika situationer, därför är det olika åldersgränser.

Står dessutom att det enda som behövs är ett skrivet intyg från dina föräldrar. Så det är väl bara att du fixar det.

Jag frågade vad det gällde om intyg och den möjligheten finns ej i Sverige eftersom lagen är hårdast här.

Inaktiv

hehe okej att man inte får gå på krogen innan man e 18, men spela ett spel..

Inaktiv
Skrivet av wankstah:

hehe okej att man inte får gå på krogen innan man e 18, men spela ett spel..

Ja precis

Medlem
Skrivet av wankstah:

hehe okej att man inte får gå på krogen innan man e 18, men spela ett spel..

Det handlar om avtalslagen.

I Sverige får du inte ingå avtal om du är under 18år.
(16 år i vissa fall)

För att spela online med EA så måste du ingå ett avtal.

Så enkelt är det. Och en namninsamling lär knappast påverka något.


signatur
Inaktiv

EA säger att det endast beror på att man kan köpa saker i marketplace...

Medlem

det är väl bara ett skicka ett mail, eller?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

kan du inte be nån utav dina föräldrar göra ett konto du kan använda?

Inaktiv

Gör så här. Logga in på Windows Live och ändra ditt födelseår till typ 1980, sen är allt klart

Inaktiv
Skrivet av Jakobish:

Gör så här. Logga in på Windows Live och ändra ditt födelseår till typ 1980, sen är allt klart

OMG! Jag har inget windows live! Jag använde min gmail adress som jag använder till min msn... Hur gör jag nu???

Edit: Jaha, jag kunde logga in med min gmail adress på live. Underligt...

Edit2: Jag kan inte hitta något med inställningar att göra... Endast "Återställ grundinställningar"

Edit3: Jag gjorde en ny live id på 18 år och ändra xbox live id till det men det står fortfarande age restriction.

Medlem

Du kan inte lura XBL genom att bara ändra din ålder. Du behöver promota ditt account tyvärr,..

Inaktiv
Skrivet av Nukem:

Du kan inte lura XBL genom att bara ändra din ålder. Du behöver promota ditt account tyvärr,..

Jag ringde microsoft och de sa åt mig att ändra min ålder till typ 19 på mitt live account de med lol

Inaktiv

Du kan ändra ditt Windows Live ID på Dashboarden. Tror att du kan ändra till ett nytt konto där det står att du är över 18. Men borde det inte fungera om man har ett föräldrakonto med Allow på allting?
Det är ändå skumt att minderåriga inte ska kunna spela EA spel på Live.

Inaktiv
Skrivet av | DeaMoN |:

Du kan ändra ditt Windows Live ID på Dashboarden. Tror att du kan ändra till ett nytt konto där det står att du är över 18. Men borde det inte fungera om man har ett föräldrakonto med Allow på allting?
Det är ändå skumt att minderåriga inte ska kunna spela EA spel på Live.

Jag har allt på allowed. Microsoft sa att Xboxet ska uppdateras senast imorgon med de nya inställningarna att jag är 19, fast jag är egentligen inte det. Annars har de sagt att de ska prata med EA

Inaktiv

Det funkar att byta, men ta i ordentligt för säkerhets skull. Minst 22

Medlem

Hm. Jag kan spela 18+ online. Har kunnat enda sen jag skaffade konsollen. Allt du behöver göra är ju att ställa in i family settings att det är tillåtet att du gör det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Nukem:

Du kan inte lura XBL genom att bara ändra din ålder. Du behöver promota ditt account tyvärr,..

Du hade rätt... Det funkade inte.

Family settings hjälper ej i detta fallet.

Medlem

Någon som vet om det har blitt någon ändran på detta eller vilka spel är det egenterligen man måste vara över 18 för att spela o.s.v

Medlem

Hoppas att detta inte händer på Army of Two, då lackar jag totalt. Är det 16 eller 18 års gräns? Själv är man 16 så jag hoppas att det inte ställer till några problem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hoppas att detta inte händer på Army of Two, då lackar jag totalt. Är det 16 eller 18 års gräns? Själv är man 16 så jag hoppas att det inte ställer till några problem.

aa jag läste din post och kom och tänka på denna. För asså det är bara jävligt ju x) Genom elak

Medlem

Asså detta gäller typ alla EA spel, testade nyss i AoT och det säger att man behöver vara över 13, dock kom jag inte online, spelet säger att jag är UNDER 13, är dock 15...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Asså detta gäller typ alla EA spel, testade nyss i AoT och det säger att man behöver vara över 13, dock kom jag inte online, spelet säger att jag är UNDER 13, är dock 15...

Fan va sjukt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

asså kan dom seriöst göra så ?x) Vi lägger våra "svårt" förtjänade pengar på deras produkter och bara för att dom inte tycker vi är gamla nog för att se något som ... alla andra spel handlar om ?
som WaltX sa ... detta är sjukt..

Medlem

Vet inte riktigt om de får det eller inte, men jag kommer skaffa ett nytt XBL account helt klart, vill kunna lira BFBC online när det kommer ut och Army of Two som jag fick igår.
Synd på all GS bara


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Äh fan bara bra, bort med alla kidsen från online. Värsta jag vet är när nån jävla 12 åring sitter å spelar Halo. Inte för att det lär räcka med att inte tilllåta underårigas konton men men alltid nått borde finnas nå filter så alla som har för hög pitch på rösten blir bannade

Medlem
Skrivet av Dogge:

Äh fan bara bra, bort med alla kidsen från online. Värsta jag vet är när nån jävla 12 åring sitter å spelar Halo. Inte för att det lär räcka med att inte tilllåta underårigas konton men men alltid nått borde finnas nå filter så alla som har för hög pitch på rösten blir bannade

12 år ja, men nu snackas det om åldern upp till 17. Tycker du fortfarande att spelare under 18 ska bort?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Dogge:

Äh fan bara bra, bort med alla kidsen från online. Värsta jag vet är när nån jävla 12 åring sitter å spelar Halo. Inte för att det lär räcka med att inte tilllåta underårigas konton men men alltid nått borde finnas nå filter så alla som har för hög pitch på rösten blir bannade

Du, jag håller med om att störande 12 åringar som låter som kastrerade flickor inte är kul att lyssna på och då är ju ålderskyddet bra, men när jag som endå är 15 och inte låter som en kastrerad flicka eller sitter och skriker inte kan spela online för att EA inte lyckas göra rätt, då är det bara dåligt med sådant skydd.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

12
Skriv svar