Blev du lurad att köpa extra garanti?

Medlem
Blev du lurad att köpa extra garanti?

Många av de stora kedjorna lurar på sina kunder massa extra försäkringar ifall din xbox (gäller även tv mm men vi snackar xbox här) skulle gå sönder.

Tyvärr är det många kunder som efter att ha köpt denna garanti går tillbaka till butiken och blir hänvisade till MS support med ursäkten "Detta täcks av garantin". Så varför har man betalat 700kr extra för då? Jo, en sk drulleförsäkring, som oftast också ingår i din hemförsäkring.

Så om du nu blev lurad att köpa denna försäkring och din xbox går sönder ta med den till butiken och säg att du tappat den i golvet och du snackat med supporten och de sa att eftersom skadan är självförvållad så kunde de bara ta in den mot betalning. Om personen bakom disken skulle mot förmodan fråga dig om referens nummer säg bara att du har det uppskrivet hemma. Om han vill ringa supporten o kolla upp det så ifrågasätt varför han inte litar på dig o gör upp en scen.
Bästa fall får du en ny xbox direkt över disken värsta så skickar de in den till supporten och du får vänta på normal service tid. För ABSOLUT ingen kedja har egen service på maskinerna utan de skickar in dem till supporten också.

Lycka till!

Medlem

Det där hände mig på Elgiganten. Vi sa: "Antingen behåller ni pengarna för garantin som jag betalat extra för och ger mig en ny box nu, eller så ger ni tillbaka pengarna och skickar boxen till MS support."

Så jag fick tillbaka pengarna. Det gäller att vara bestämd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Nä tar aldrig såna försäkringar. Som du säger så ingår oftast sånt på sin hemförsäkring.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

tja, när jag köpte min på EBgames så sa dem bara "Får du några problem över huvud taget ring till Microsofts Support".


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det där hände mig på Elgiganten. Vi sa: "Antingen behåller ni pengarna för garantin som jag betalat extra för och ger mig en ny box nu, eller så ger ni tillbaka pengarna och skickar boxen till MS support."

Så jag fick tillbaka pengarna. Det gäller att vara bestämd.

Walt... du FÅR inte byta bild sådär hela tiden. Jag har svårt att bådemkänna igen dig oh smälta det.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Det där hände mig på Elgiganten. Vi sa: "Antingen behåller ni pengarna för garantin som jag betalat extra för och ger mig en ny box nu, eller så ger ni tillbaka pengarna och skickar boxen till MS support."

Så jag fick tillbaka pengarna. Det gäller att vara bestämd.

Walt... du FÅR inte byta bild sådär hela tiden. Jag har svårt att bådemkänna igen dig oh smälta det.

Sry m8 ;D Denna kommer jag att ha ett tag, eller så kanske jag byter tillbaka till den gröna Live Earth som jag hade innan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nä behåll predator

Ontopic:

Onoff försöker tvinga än att köpa extra garanti. Även om man säger nej så ger dom sig inte, dryga är dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar