Xbox 360 på hd, hur ?

Inaktiv
Xbox 360 på hd, hur ?

tjenare, jag har varit mer o mer sugen på sistonde att kopla in 360 med hd tv funktionen, jag har två st tv aparater som är Hdready men vilka konponenter behöver jag för att detta ska funka, allternativt, var kopplar jag in det någon stans föruytom dom vanliga kablarna ?8)

Medlem

Har du HDMI-utgång på boxen och ingång på tvn har du din lösning där. Eventuellt får du köpa en hdmi-kabel utav microsoft på 500kr för att kunna koppla in HDMI och ljudkablar samtidigt.

Alternativet är att koppla in komponentkablarna, som du får med när du köper din 360, till din tv och ljudkablarna till tvn eller stereon beroende på vad du har för setup

Nu när jag svarat på din fråga ska jag göra en egen tråd med en liknande

Medlem

Du ska koppla grön, blå och röd kabel i TV'n. Sen byter du till HD-TV på den breda kabeln som sitter i boxen. Efter det tror jag att du ska ändra någonting i inställningarna i menyn om jag minns rätt.

GL


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Du ska koppla grön, blå och röd kabel i TV'n. Sen byter du till HD-TV på den breda kabeln som sitter i boxen. Efter det tror jag att du ska ändra någonting i inställningarna i menyn om jag minns rätt.

GL

i vilken ordning ? vilken ska gå i gul ort o vilken ska i vit ?

Medlem

Gul är videokabeln, vit och röd är stereo högtalare vänster/höger.
Vet inte om du kan få HD-upplösning med den gula kabeln dock.
Du måste nog använda grön,blå & röd som WaltX skrev.

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Gul är videokabeln, vit och röd är stereo högtalare vänster/höger.
Vet inte om du kan få HD-upplösning med den gula kabeln dock.
Du måste nog använda grön,blå & röd som WaltX skrev.

jo men jag menar, vilken av dom gröna o blåa ska i röd kontakt o vit kontakt ?, jag fattar ju att dom gröna o blåa är för HD tv, får bara inget grepp om huar jag ska få till det

Medlem

Vad har du för kontakter på tvn? Om du bara har en SCART och ev. extra gul,röd,vit så har du inte stöd för HDTV.

Det ska finnas tre stycken RCA-uttag i färgerna röd,blå & grön bak eller fram på tvn. Har du varken det eller ett HDMI-uttag så får du klara dig utan 720p.

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Vad har du för kontakter på tvn? Om du bara har en SCART och ev. extra gul,röd,vit så har du inte stöd för HDTV.

Det ska finnas tre stycken RCA-uttag i färgerna röd,blå & grön bak eller fram på tvn. Har du varken det eller ett HDMI-uttag så får du klara dig utan 720p.

jag har hdmi utag o en jävla massa olika RCA utag i gud vet hur många olika färger, ända problemet är... tada, tven sitter på väggen så jag får nog vänta tills jag har tillgång till någon som kan hjälpa mig lyfta ner den , den är inte liten

Medlem

Hehe... gör så.... men om du kör med originalkabeln du fick till xboxen så glöm bort allt vad gult heter bara så fixar det sig. Resten utav kontakterna ska vara färgkodade så det är bara att pussla.

Sen ställer du in rätt input på tvn bara och njuter. Och glöm inte att ställa om xboxkontakten till HDTV som WaltX skrev

Medlem

Alla utom gul ska in iaf, helfärgade för ljud och de andra för bild.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

jo jag har fått det att funka nu, men det måste vara något skit med kablarna då bilden flimrar när han göra olika grejer, bilden är helt normal när man kollar på TV

Inaktiv

När han gör olika grejer?

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

När han gör olika grejer?

typ slåss :evil:

Medlem

Funka det i dashboarden då? Och vad har du för display settings på boxen?

Inaktiv

ja det funkar i dashboard o jag har 480p som inställningar, ska nog höja lite o se

Medlem

Du ska juh minst ha 720p. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

jag satte den poå 1020p men när jag skulle kolla på se upp för dårarna så var allt i en frön nyans så du unfrar jag bara, är mitt xbox trasigt eller är det tven, det funkar när jag har det på normala settings o inte kör HD!!!!:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Medlem

1080p right? Och det är inte alla tv apparater som klarar det så bra.. Chilla bara så ska du se att löser sig med våran hjälp


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

jag har testat alla andra inställningar o det var fortfarande grönt på bilden, jag ska testa o se om det är bättre i morrn med hd när jag spelar eller om det är något skit med kablarna, tror knappast det är tven då den kom hem för två dagar sedan

Medlem

... Vad är det för tv du har ?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Går det både ljud och bild via en HDMI-kabel ?

Medlem

ja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar