MAss Effect Matriach

Medlem
MAss Effect Matriach

HUR I BÖVLANS KLARAR MAN AV DENNA SJUKT SVÅRA BOSS på mass effect går inte dör på 1-2 sekunder efter hon slutat snacka


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Om du inte e ute efter nån speciell achievement som har med svårighetsgraden att göra så ere bara o sänka ett snäpp eller två för just den striden, annars kaske du har för kassa grejer/för låg level?

Kom ihåg att använda dina polares krafter också, eller se till så dom e ställda på active, annars står dom bara som fån o pangar tills dom dör, istället för o attackera med "the fo..." Err jag menar Biotic powers

Vill inte minnas att jag hade några större problem med nån boss öht. prioriterade iofs att göra sidouppdrag före main storyn så jag var rätt hög level hela tiden. (dingade 50 då jag fimpade slutbossen)

Annars finns ju alltid www.gamefaqs.com


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

En liten notis: Du ska inte gå på henne direkt efter att hon att har slutat prata, eftersom det inte går överhuvudtaget. Ställ dig på något undanskymtställe och ha ihjäl hennes "kompanjoner". När du väl har haft dö på alla dem krävs det inte mycket för att hon ska gå ner.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Brukar stå på rampen bakom henne och döda alla som hon kallar på. Sen har hon noll energie kvar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

alltså jag kan inte ens ta 2 steg från henne utan att hon slänger en röd boll på mig så att jag förlorar all sköld och liv


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Inaktiv
Skrivet av Meep:

alltså jag kan inte ens ta 2 steg från henne utan att hon slänger en röd boll på mig så att jag förlorar all sköld och liv

Ta en medigel och sheild boost med det samma sen sätter du dig i cover. Stanna kvar där du började och låt fienderna komma till dig.
Den första vågen av fiender är riktigt enkel, se till så alla dina kompanioner har rätt weapon och ammo upgrades (något som ger mer dmg mot allt).
En "biotic lift" och några välriktade skott borde göra slut på dem.

... Och somsagt, skit i bossen utan döda bara hennes underhuggare tills du kommer till nästa cutscene.

Medlem

Använde själv shield overload på första Asari Commandon, sedan shotgun och springa över rampen förbi matriarchen och skjuta ner den andra commandon. Ta skydd, återuppliva fallna kamrater och hoppas att alla kvarvarande fiender inte hoppar på dig samtidigt.
Hade också problem här, men efter lite taktik gick det fint


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Själv har man problem efter cutscenen, Matriarchen verkar ha världens jävla superpuffra och springer efter en och dödar en på 2 sek.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Själv har man problem efter cutscenen, Matriarchen verkar ha världens jävla superpuffra och springer efter en och dödar en på 2 sek.

Det är väl exakt det som vi har gått igenom här?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dumlen:

Själv har man problem efter cutscenen, Matriarchen verkar ha världens jävla superpuffra och springer efter en och dödar en på 2 sek.

Det är väl exakt det som vi har gått igenom här?

jaså? tja hon snackar ju 2ggr och man måste slåss mot henne 2ggr.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Själv har man problem efter cutscenen, Matriarchen verkar ha världens jävla superpuffra och springer efter en och dödar en på 2 sek.

Kör en lift eller throw på henne dina kumpaner och du borde sänka henne innna hon kommit på benen igen.

1
Skriv svar