120 gb med Xbox 360 Arcade... möjligt?

Inaktiv
120 gb med Xbox 360 Arcade... möjligt?

Hejsan alla!

Jag är precis i farten att kolla upp en Xbox 360 nu så här efter julen. Det skall självfallet vara HDMI men det finns en Premium-modell som kostar cirka 3100-3400 kr (med 20 gb HD), samt en Arcade-modell för cirka 2500-2800 kr (utan HD).

Kan jag på något sätt koppla min 120 gb HD som jag för nuvarande använder som backup till min PC, in i en Xbox 360 Arcade-maskin?

Jag köpte precis en ny 500 gb som backup och alltså blev 120 gb övers. Min förhoppning vara att jag kan formatera den och slunga in den i en 360 Arcade... så är detta alls möjligt? Om det är så kommer jag undan billigt med 2500 kr som de nu ligger på under rean.

Tack!

Medlem

Njae, det e väl kanske inte heelt omöjligt.
Men inget som officellt stöds iaf, tror man behöver lite program för o formatera disken till "x360-disk" och sedan någon typ av adapter där S-ATA kontakten och strömmen sitter i samma, har för mig att allt detta finns o få tag på om man bara luskar lite, men som med all moddning så ere bara säga byebye till garantin..

Är det däremot en Extern disk (USB) så går det väl iaf att ha filmer o grejer på den som man kan se på, men jag vet inte om det går att spara ner t.ex. demos och sådant på den från boxen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

vanliga 3-5 hdds fungerar inte på Xboxar. men du kan som tidigare sagt ha mp3 o filmer o streama till xboxen.

1
Skriv svar