Medlem
Xbox Live

Tjenare, tänkte bara fråga er kunniga om ni råkar ha någon idé om vad mitt problem med mitt xbox live är.

Jag kommer in på xbox live och kan/ har laddat hem flera demos och filmer och så men när jag ska in och spela mina spel online eller co-op över nättet.

Så antingen funkar det inte alls eller så lägger det av efter några få sekunder i spelet. Jag har spelat hela matcher flera i rad vissa dagar också men oftast funkar det inte alls.

Spelen är:
Gears of War
Call of Duty 4

Borde inte vara något problem för jag har helt ok internet (24mbit/s borde räcka ?), inget glapp och om jag kopplar datorn i samma uttag istället för xboxet så funkar allt prima.

Någon som har en anning om vad problemet kan vara så är ni vänliga att svara här.

Medlem

Kolla vilket medlemsskap du har, med silver kan man inte spela multiplayer osv på live(förutom vid vissa tillfällen då Microsoft ger alla gratis guld över en viss period), allt annat fungerar dock, som chat, Messenger och ladda hem demos/filmer osv. Med ett guld konto fungerar allt inklusive möjligheten att spela multiplayer/co-op osv

Titta på ditt gamercard där ditt namn står, har du ett silver konto är bakgrunden silverfärgad och guld om du har ett guld konto, detta är det enda jag kan komma på som kan vara problemet, hoppas det löser sig

Medlem

jao jag har guld fram till mitten av januari precis köpt mitt xbox så jag fick en gratis månad med guld

Medlem

aha, ja då låter det väldigt skumt att det inte ska fungera att spela, jag går nog tyvärr bet på det där problemet, men någon annan har säkert lösningen, i värsta fall så blir du kanske tvungen att ringa supporten och höra med dom vad som kan vara fel, hoppas det ordnar upp sig tillslut iaf

Medlem

Ja, tack så mycket för du la din tid på försöka hjälpa i alla fall och God Jul på dig !

Medlem

Inga problem, god jul på dig med

Medlem

kör ett test o kolla så allt är ok och din NAT säger Open. Koppla även direkt till modemet o skippa routern. Funkar det då så har du hittat boveni dramat

Medlem

hehe jao allt funkar när jag kör testet men får testa det där med modemet ;D

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

Jag kommer in på xbox live och kan/ har laddat hem flera demos och filmer och så men när jag ska in och spela mina spel online eller co-op över nättet.

Jag har samma problem, och det löste sig genom att koppla direkt modem - krysslåda då de flesta äldre routers inte kan hantera Xbox Live-matcher av någon konstig anledning.
Skitjobbigt, precis som du säger filmer, demos spel allt laddas ner utan problem, men får jag en invite till ett game, måste jag gå offline, koppla om och vänta 15-20 min på att konsolen ska få sitt ip-nummer.

Medlem

jo så är det på ett ungefär för mig med, men jag för testa det där med att koppla direkt till modemet x) får koppla om hela nätverket då bara men fan nått får man la göra i helgen !

Medlem

en fråga bara .. jag fick mitt 360 i julklapp och skall ha fått 1 månad guldmedlemskap gratis men behöver man aktivera det på något sätt det enda jag har gjort är att fixa live så jag kan ladda ner demos och sånt men .. min ruta är silverlig och inte guldig.. Need help ! // Jo0n

Medlem
Skrivet av Jo0n:

min ruta är silverlig och inte guldig..

Om jag minns rätt har du Guld-medlemskap, även om rutan fortfarande är i silver. Vill du ta reda på det, prova helt enkelt att spela online.

Och så fort du reggar dig för att få använda Xbox Live börjar din gratis-månad att börja ticka ner, så spela så mycket du hinner!

Inaktiv

är det inte så då att det fortfarande är överbelastning ? det var ju så många nya 360 ägare över jul så det var ju ett jäkla strul lång tid med onlinefunktionen att lira,
och är så fortfarande förmodligen.

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Jo0n:

min ruta är silverlig och inte guldig..

Om jag minns rätt har du Guld-medlemskap, även om rutan fortfarande är i silver. Vill du ta reda på det, prova helt enkelt att spela online.

Och så fort du reggar dig för att få använda Xbox Live börjar din gratis-månad att börja ticka ner, så spela så mycket du hinner!

Synd att man inte har några roliga spel att lira online då :(;)

1
Skriv svar