xbox 360 eller inte?

Inaktiv
xbox 360 eller inte?

Hallå där, strax efter att man hade skaffat sig sin playstation 3. Läser man lite fakta och ser att xbox 360 har bättre grafik kort. Vilket som gör att det blir bättre grafik än playstation 3. Så man blir ganska förbannad först och inser att man inte har den bästa grafiken på sin playstation 3. Visserligen finns det många anledningar varför man ska ps3 också. Men jag vill gärna ha bästa grafik consolen. Så då undrar jag ifall det är lönt att jag köper en Xbox 360 elite? eller ska jag inte pga att man redan har ps3?. Jag kommer nog spara rätt mycket pengar eftersom man kan flasha 360 och ladda hem spel gratis.
Visserligen är det bara 2 spel som jag vill ha, mass effect och halo 3.
Ska jag då ha båda eller sälja ena och skaffa andra??

finns det några stora nackdelar med xbox 360 som man inte vet?


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

den bästa grafik konsollen är ps3,
360n har snart nått sin topp och börjar flämta efter andan,
medans ps3 är bara i startgroparna på vad den kan.
att skaffa 360 är ett spel i sig,
för man vet aldrig vad man får,
den kan vara tyst, den kan låta som ett sågverk.
den kan paja på en massa olika sätt, speciellt den mysiga röda ringen, och den kan funka felfritt.

så skaffar du 360 då kan du bara hoppas att den är tyst.
för man får ju tyvärr inte provköra den maskin man ska köpa om man köper en ny.
skulle nästan råda dig att köpa en begagnad 360.
för då kanske du får en chans att provköra den i butiken. eftersom den redan är uppbruten ur sin förpackning.

men om du är ute efter den bästa grafiken, så tillhör framtiden ps3.

Inaktiv

hmmm. Är du 100 % säker om det där? för jag blev jävligt orolig när jag såg att ps3 hade sämre grafik och jag läste om att. Xbox 360 har ett bättre grafik kort i sig som inte ps3 har.

Om du är 100% så snälla visa en site där det står om det du säger. Måste ha bevis om det e sant så kan xbox ta sig i röven xD


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

här har du en sida där dom jämför ps3 och 360n i olika spel: länk.
jag tycker inte det skiljer särskilt mycke, 360n ser till och med bättre ut i vissa spel. men tekniskt så skall väl ps3an vara vassare. tror att även när dom kommit igång med ps3 så kommer det väl skilja max så som det gjorde mellan ps2 och xbox. sen så spelar det ju ingen roll hur mycke en konsoll klarar om det inte finns några spel att spela på den.

Inaktiv

jo ps3 är snäppet vassare, + att det finns mycke mer plats på en bluray skiva vilket innebär att det kommer bli mycke bättre på ps3, och 360 kommer få nedbantade versioner av vissa spel som släpps multi .
var det inte redan nu ett spel som fick bantas ner en aning på 360 versionen, gta 4 eller ?

Inaktiv

Ja det sägs vara så med GTA4

Medlem

Oooorka med denna diskussion igen. TC, om du endast vill ha en 360 för halo3 och mass effect så skulle jag strunta i det om du inte har gott om pengar. Har du skaplig dator så kan du nog förvänta dig att iallafall halo 3 kommer komma till pc om ett par år.

Inaktiv

jo dom flesta såkallade exklusiva 360 spelen kommer ju till pc,
så dom är ju egentligen inte speciellt exklusiva.
har man en bra dator då blir dom spelen snyggare på pcn.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

När dom väl kommer till pc så är de redan så föråldrade att de inte är intressanta längre.

Är man nöjd med sin konsol så är ju allt frid och fröjd.
Jag är nöjd med min 360 och du är nöjd med din Ps3.

Kan väl inte bli bättre än så.

Inaktiv

Finns redan 100 trådar om detta. BBB va inte du 360 fanboy precis ? eller e det ps3 igen ?

Medlem
Skrivet av Combalex:

BBB va inte du 360 fanboy precis ? eller e det ps3 igen ?

Men lägg ner tjötet om huruvida BBB är fanboy av det ena eller det andra.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

360n har mer texturminne än ps3an och kan därför köra större texturer än ps3an från början, ps3an får köra ett par knep för att få till samma sak.

Ps3an är väldigt väldigt bra på övriga beräkningar, men i grafikväg så ligger de ganska nära varandra på typ 40 miljoner polygoner/s eller något liknande.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

i dagens läge är grafiken rätt lika.
Spel som finns på båda enheterna är något vassare på 360.
så att oroa sig över att man köpt konsolen med sämre grafik är nog ingen fara då det är ytterst liten skillnad på grafiken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Finns redan 100 trådar om detta. BBB va inte du 360 fanboy precis ? eller e det ps3 igen ?

försöker hålla mig neutral.
men visst gillar man ps3 mer.
men samtidigt försöker man undvika att hamna i fanboy snacket igen..

Medlem

Snälla .. hatar såna här trådar. "finns det några stora nackdelar med xbox 360 som man inte vet?" - Jag vet inte. och BBB det där med att 360 redan kippar efter andan är inte riktigt sant. Epic Games har sagt själva att dom var långt ifrån att maxa konsollens prestanda när dom gjorde GoW, och GoW är väl bland dom snyggaste till 360:n just nu ..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Snälla .. hatar såna här trådar. "finns det några stora nackdelar med xbox 360 som man inte vet?" - Jag vet inte. och BBB det där med att 360 redan kippar efter andan är inte riktigt sant. Epic Games har sagt själva att dom var långt ifrån att maxa konsollens prestanda när dom gjorde GoW, och GoW är väl bland dom snyggaste till 360:n just nu ..

jaja, ska inte säga nåt positivt eller negativt om nån konsol nåt mer.

alla är bäst, ok ?

Inaktiv

äh låt folk köpa 360, men dom som köper kom inte hit å gråt sen att den låter för jävligt eller pajar jämnt.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

ps3 är ju mycke nyare så då borde de väl vara bättre saker i den

Inaktiv

Köp vad du vill, kolla vilka spel du vill ha och köp konsolen med de spelen. Och du, flasha inte din Xbox! Eller vänta.. Det är ju Microsoft vi snackar om.. Go on!

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Köp vad du vill, kolla vilka spel du vill ha och köp konsolen med de spelen. Och du, flasha inte din Xbox! Eller vänta.. Det är ju Microsoft vi snackar om.. Go on!

Haha aa microsoft hater ftw

Iallfall tack för alla svar, beslöt mig att inte skaffa en 360. Det är ju samma spel och har sätt en massa negativa saker med 360 som högt ljud, går sönder lätt och att den blir överhettad snabbt. Så har tänkt lite och kom underfull med en annan konsol
jepps det är: Wii
Så ska nog skaffa mig ett wii, är billigt och man har inte samma spel som 360.


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

så Wii är den enda konsollen du ska ha ?
det ultimata är faktiskt en Wii och en ps3.

då får man träningsvärk på Wii och blir bländad av grafiken på ps3


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Var nära på att köpa en XBOX idag, det fanns tre fina versioner, en "vanlig", en med HDMI och en Halo-edition. Den som stod framme som testexemplar lät som min faster Hilda när hon gör sin morgontoalett, då föll minnet på min vackra Antec-datalåda som man måste använda stetoskop för att höra; och då är den fullmatad med det bästa pengar kan köpa...

Tror det kan bli lite pankaka om man jämför saker rakt av. PS3 har sina fördelar, Xbox sina; PC, Wii och andra sina... Själv föredrar jag PC än... De måste locka med någoting bättre för att jag ska bli intresserad...

1
Skriv svar