Chippat Xbox 360 Live?

Medlem
Chippat Xbox 360 Live?

Hej, jag undrar om man kan spela ett chippat 360 Live ? Eller om man blir typ bannad eller något sånt från live .. Tacksam för svar !

Medlem

Finns alltid risk att bli bannad av sådant.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

De jag känner som flashat sin 360 har alla blivit bannade. Så jag la ner planerna på att flasha min ganska snabbt efter det.

Medlem

Okej tack så mycket för hjälpen

Medlem

Om du chippat så kan du lira via live med originalspel. Då stängs chippet av. När du sätter i ett kopierat spel så stängs Live av automatiskt och du kan inte gå in på live, även om du vill. På så sätt är det säkrare än att flasha.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Bosanac82:

Om du chippat så kan du lira via live med originalspel. Då stängs chippet av. När du sätter i ett kopierat spel så stängs Live av automatiskt och du kan inte gå in på live, även om du vill. På så sätt är det säkrare än att flasha.

Låter ju skitbra ! Vart kan man chippa ett xbox då ?

Inaktiv

man flashar den , inte chippar. Du kan nog göra det själv


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem
Skrivet av rising.freerider:

man flashar den , inte chippar. Du kan nog göra det själv

Okej haha läst lite fel

Medlem

http://www.chipper.se/

http://www.psxcare.com/

http://www.billigakonsoler.se/

Skickade in min Xbox 1 på chippning på chipper.se och köpte en färdig chippad PS2a där och dom har funkat kanon inte det minsta lilla krångel med nått faktiskt utan allt har fungerat 100% felfritt. Han som chippar konsolerna på chipper.se är ruggit skicklig och kan sin sak, han ger ut livstids garanti på chip och montering medan alla andra bara ger ut ett år.

Inaktiv

Vart har världen tagit vägen när man vill spelade kopirerade spel.
Är det bara jag som får erektion genom att lukta i ett nytt och fräscht inpackat tv-spel och läsa instruktionsboken påväg hem i väntan på att få spela?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv
Skrivet av kaptenpirat:

Vart har världen tagit vägen när man vill spelade kopirerade spel.
Är det bara jag som får erektion genom att lukta i ett nytt och fräscht inpackat tv-spel och läsa instruktionsboken påväg hem i väntan på att få spela?

jo, fast instruktionsboken kollar man aldrig i,
oftast fattar man fortare bara genom att börja lira.

Inaktiv

Jo. Men på tågresan hem? Det är bättre än att sitta och stirra i väggen?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

mjo, gillar hellre att spana in dom eventuella snyggingar som sitter i bussen

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

mjo, gillar hellre att spana in dom eventuella snyggingar som sitter i busen

Haha okej. Du vann.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

OMG CHIPPA ÄR OLAGLIT!!!!!

Medlem

Nej, det är det inte.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

När ändrade MS sin EULA och tillät det?

Medlem
Skrivet av Nukem:

När ändrade MS sin EULA och tillät det?

Jag tror ärligt talat inte att MS skriver i EULA att man bryter mot några lagar och riskerar att bli åtalad om man väljer att chippa sin xbox.
Däremot står det med största sannolikhet att om man gör det så tappar man garantin på den.
Det är din låda, vill du greja med den så får du det, om det så är att öppna den och sätta in ett chip eller ta en slägga och slå den i småbitar. Du kan bara inte förvänta dig att du ska få ut någon garanti om den går sönder...vilket en slägga skulle kunna orsaka...

Det som däremot kan diskuteras är användandet av en chippad xbox men det är egentligen varken din, min eller MS uppgift att leka fascist med, lika lite som att VOLVO skulle ha en EULA där de förbjuder dig från att överskrida hastighetsgränserna med deras bil och att sen börja åtala alla som haffas för fortkörning.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Nukem:

När ändrade MS sin EULA och tillät det?

Jag tror ärligt talat inte att MS skriver i EULA att man bryter mot några lagar och riskerar att bli åtalad om man väljer att chippa sin xbox.
Däremot står det med största sannolikhet att om man gör det så tappar man garantin på den.
Det är din låda, vill du greja med den så får du det, om det så är att öppna den och sätta in ett chip eller ta en slägga och slå den i småbitar. Du kan bara inte förvänta dig att du ska få ut någon garanti om den går sönder...vilket en slägga skulle kunna orsaka...

Det som däremot kan diskuteras är användandet av en chippad xbox men det är egentligen varken din, min eller MS uppgift att leka fascist med, lika lite som att VOLVO skulle ha en EULA där de förbjuder dig från att överskrida hastighetsgränserna med deras bil och att sen börja åtala alla som haffas för fortkörning.

Bra sagt

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Nukem:

När ändrade MS sin EULA och tillät det?

Jag tror ärligt talat inte att MS skriver i EULA att man bryter mot några lagar och riskerar att bli åtalad om man väljer att chippa sin xbox.
Däremot står det med största sannolikhet att om man gör det så tappar man garantin på den.
Det är din låda, vill du greja med den så får du det, om det så är att öppna den och sätta in ett chip eller ta en slägga och slå den i småbitar. Du kan bara inte förvänta dig att du ska få ut någon garanti om den går sönder...vilket en slägga skulle kunna orsaka...

Det som däremot kan diskuteras är användandet av en chippad xbox men det är egentligen varken din, min eller MS uppgift att leka fascist med, lika lite som att VOLVO skulle ha en EULA där de förbjuder dig från att överskrida hastighetsgränserna med deras bil och att sen börja åtala alla som haffas för fortkörning.

Njaa det står att chippa en xbox med en modifeirad version av MS mjukvara är olagligt o de kan anmäla dig för det. Så chippningen i sig är inte olaglig, men o andra sidan så hur många shippar sin xbox med ps3 mjukvara? gäller även flashing då

Inaktiv

Tror inte att det är förbjudet att chippa/flasha. Har inget emot det heller. Vad jag däremot inte gillar är när man laddar ner spel till dem. Lågt! Riktigt jävla lågt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag har 68 spel till xbox 1an varav 52 är brända och så har jag haft en jedrans massa spel som jag inte har bränt ut, utan haft dom direkt på hårddisken.

Jag har 55 spel till PS2an varav 42 är brända.

Jag har 27 spel till cuben varav alla är orginal.

Ser det ut som att jag bryr mig? Gratis är gott

Däremot så brukar jag köpa dom absoluta favoriterna

Medlem

Det är tur att alla inte tänker gratis är gott, då har vi snart inga spel att spela längre förut om sims och sånt skit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men det där var under en extrem period där jag tankade all möjlig skit men jag brukar faktiskt köpa favoriterna

Medlem

tja, själva flashandet osv av scene-communityn är ju menad till för att man ska kunna göra backuper av sina spel så att man inte behöver köpa nytt ifall skivan skadas eller dylikt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

tja, själva flashandet osv av scene-communityn är ju menad till för att man ska kunna göra backuper av sina spel så att man inte behöver köpa nytt ifall skivan skadas eller dylikt.

Ja och hitler ville ju skapa en bättre värld
Du måste vara väldigt naiv!!:P

Medlem

Nah, det är jag inte, men piratkopiering diskuteras inte av sceners iaf.

Sedan så straffas alla som ändrat sitt 360 just nu ändå då banhammaren slår ner på allihopa.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Okej.. tack för hjälpsamma svar jag tror jag skippar att flasha det det verkar lite för riskabelt

1
Skriv svar