Inaktiv
X360 frågor

Ja, lite grundläggande frågor egentligen om X360.

Hur fungerar det där med Xbox Marketplace och allt sånt; vad använder man pointsen till osv?

Om man har haft ett Windows Live account kan man då "resetta" accountet senare?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

marketplace är stället där du kan ladda ner demos eller hela spel från.

du betalar inte direkt i kronor, utan du måste köpa "poäng". 2100 poäng kostar 299:- (du kan köpa poängen direkt över Live om du ansluter ditt kreditkort. Poäng kan bara köpas i set om 300, 600 och 2000. eller något i den stilen.)

hela spel finns i "arcade" varianter (dvs lite enklare spel utvecklade direkt för, eller portade direkt till xbox live). exempel på spel här är castlevania: symphony of the night, speedball II, exit, sonic II, och liknande... alla "arcade" spel har ett demo som du kan ladda ner gratis.

det finns även några gamla fina xbox-spel, som crimson skies och psychonauts (otroligt bra spel! laddade ner det häromdagen).

spelen kostar omkring 300 poäng för de billigaste, och upp till 1400 för de dyraste (som xbox-spelen). (om jag minns rätt...)

du kan även köpa extramaterial, som expansionspack för oblivion eller bilder, teman till xbox-dashboard för 100-400 poäng.

jag vet inte riktigt vad du menar med att "resetta" ett account? du kan skapa hur många profiler du vill om det är det du menar?

Inaktiv

Jag menade mer om ett account var länkat till konsollen? Dvs. om jag köper en "begagnad" X360, vad för det med sig?
OK, tack för svaren... finns det någon lista på internet av vilka gamla arkadspel som finns på marketplace? Tack igen!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

list över spel på arcade hittar du på http://www.xbox.com/sv-SE/livearcade/

jag köpte en beggad box. det innebär inte mer än att det ligger en eller flera "användarprofiler" på xboxen. du kan skapa nya, och ta bort de gamla om du vill. allt som tidigare ägaren laddad ner ligger kvar ändå, det är inte knutet till profilen. så vitt jag vet iallafall.

Inaktiv

Nytt med höstuppdateringen (vinteruppdateringen) så kan man ju byta passport på kontot och det borde väl i sånna fall kunna föras över till ens egna konto som man skapar.

Alltså med den andra användarens hjälp då naturligtvis för det måste nog bekräftas och sånt där.

Men du ska nog höra med xbox support om det där.

Medlem
Skrivet av lave:

du betalar inte direkt i kronor, utan du måste köpa "poäng". 2100 poäng kostar 299:- (du kan köpa poängen direkt över Live om du ansluter ditt kreditkort. Poäng kan bara köpas i set om 300, 600 och 2000. eller något i den stilen.)

smartast att köpa direkt över live med kreditkort, blir billigare då. jag köpte 2000 points för ca 220kr


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

jo, jag använder också kreditkort direkt över live. nästan farligt enkelt, då live "minns" ditt kreditkort, så du är bara tre knapptryckningar iväg från att spontanköpa någon gammal pärla. du behöver inte gå och leta upp ditt kreditkort och skriva i numret på nytt för varje köp.

1
Skriv svar