xbox360/ps3 på daotrskärm

Medlem
xbox360/ps3 på daotrskärm

Hej jag är halvt invalid när det gäller datorer och övrig teknik.. kan någon berätta exakt vad man behöver för att koppla xbox360 repsektive playstation 3 till en datorskärm och hur man går tillvägaså skulle det vara mycket uppskattat.

Medlem

Du köper en sån här

http://www.webhallen.com/prod.php?id=80640

VGA kabel till 360 som bara monteras som vanligt, in i skärmen och sen in med ljudet i t ex ett biosystem. Annars köper man en adapter på t ex någon random elektronik affär, som är en övergång från vänster/höger ljud till en vanlig datorhögtalar uttag.

VGA på ps3an är väldigt svårt att fixa har ja för mig och kräver en ganska dyrlösning, men någon här inne vet nog mer om det än jag! PS3 fanboys brukar smyga omkring här så de har nog ett vettigare svar.

Medlem

kört min 360 till min monitor ända sedan jag köpte den och det funkar prima.

förrutom kabeln Drunken_monkey_boxer länkade till behövde jag en sånhär. har min dator rätt så öppet placerad så det är inte speciellt svårt att byta sladden när jag känner för att spela.
ljudet kör jag genom min dator för att få ett mindre byte.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Funkar det att spela på en CRT datorskärm med adaptern som Drunken_monkey_boxer länkar till?

En annan fråga; Kan man koppla in hörlurar i xbox360, på baksidan/framsidan? Eller måste man gå tillväga på annat sätt för att få ut ljudet från xboxen?

Jag spelar enbart vid datorn och äger inte ett hemmabio system om ni undrar, annars hade det varit rätt lätt. Äger enbart ett par mediokra datorhögtalare ocht ett Razer Barracuda 7.1 ljuds headset.

Om jag kopplar xboxens ljud så att det går in i datorns ljudkort (via line in ingången), kommer jag att kunna få ut xboxsens ljud (via datorns ljudkort) till mina hörlurar/högtalare? Att jag frågar är pga att jag har ett Creative XFI Fatality Pro ljudkort som är rätt så bra och skulle vilja använda ljudkortets egenskaper för att förbättra ljudet från xboxet.

Sen är jag inte så hajj på vilken version som heter vad. Jag vill bara köpa basenheten med en kontroll och medföljande kablar. Inget Xbox live eller trådlösa hörlurar eller annat krims krams. Nån vänlig själv som kan guida mig i rätt riktning? Just det, ska vara så billigt som möjligt.

EDIT: Är detta rätt?

Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Version
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79176

EDIT2: Angående ljudet så gjorde en skiss så att ni lättare kan förstå mig, kommer detta att fungera?

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/xbox_audio.gif

Tack på förhand.

//Improved

Inaktiv
Skrivet av Improved:

Funkar det att spela på en CRT datorskärm med adaptern som Drunken_monkey_boxer länkar till?

Jag spelar enbart vid datorn och äger inte ett hemmabio system om ni undrar, annars hade det varit rätt lätt. Äger enbart ett par mediokra datorhögtalare ocht ett Razer Barracuda 7.1 ljuds headset.

Om jag kopplar xboxens ljud så att det går in i datorns ljudkort (via line in ingången), kommer jag att kunna få ut xboxsens ljud (via datorns ljudkort) till mina hörlurar/högtalare? Att jag frågar är pga att jag har ett Creative XFI Fatality Pro ljudkort som är rätt så bra och skulle vilja använda ljudkortets egenskaper för att förbättra ljudet från xboxet.

//Improved

Själv så har jag kört på min pc-skärm ända sedan jag köpte min 360. CRT skärm vet jag inte, men har skärmen två uttag (ett för vga, ett för hdmi) så bör det fungera.

Använder även själv mitt ljudsystem till datorn för 360:ns ljud. Funkar prima. Nackdelen är ju då att man måste ha datorn på för att det ska komma lite ljud för 360 spelen. Beror väl lite på hur miljö-vänlig man är, och om man betalar elen själv eller inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:

Själv så har jag kört på min pc-skärm ända sedan jag köpte min 360. CRT skärm vet jag inte, men har skärmen två uttag (ett för vga, ett för hdmi) så bör det fungera.

Min CRT skärm har bara en VGA uttag dock ingen HDMI. Ska väl fungera ändå då adaptern är ju en Xbox360 till VGA adapter, eller?

Inaktiv

Ja. Det ska fungera.

Måste dock påpeka att det verkar jobbigt att byta, dvs om skärmen används till både dator & konsoll. Men bättre än inget iaf, och det blir ju högupplöst^^


signatur
Medlem

Jag har det kopplat exakt så som det är på din bild (kopplat till line-in på ljudkortet). I början hade jag en CRTmonitor, nu har jag en LCD, båda funkar utmärkt.
tänk på att Xboxens VGA-sladd är en hane och att skärmens VGA-sladd är en hane, så du måste skaffa en könsbytare om du inte har det redan.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Jag kör förresten inte alls med den där sladden på bilden som du vill ha till ljudkortet, utan jag petar in den röda & vita sladden direkt i aug uttagen (eller hette det nåt annat?)


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Du köper en sån här

http://www.webhallen.com/prod.php?id=80640

VGA kabel till 360 som bara monteras som vanligt, in i skärmen och sen in med ljudet i t ex ett biosystem. Annars köper man en adapter på t ex någon random elektronik affär, som är en övergång från vänster/höger ljud till en vanlig datorhögtalar uttag.

VGA på ps3an är väldigt svårt att fixa har ja för mig och kräver en ganska dyrlösning, men någon här inne vet nog mer om det än jag! PS3 fanboys brukar smyga omkring här så de har nog ett vettigare svar.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46051 <-- inte bättre att han köper den här och sparar en tjuga isf?

Sen ingår även en könsbytare i ms-paketet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Köpte precis http://www.webhallen.com/prod.php?id=70998 men får det inte att fungera, antar att det är för att jag behöver en könsbytare? Gick ju att koppla in utan iallafall.

Får väl ta och köpa både en könsbytare och en Y-adapter för ljudet imorgon då, finns det i de flesta elektronikaffärer eller var ska man leta? Om ni vet specifik butik lär jag åka till Farsta centrum.:)

Ja, tråden var lite halvgammal men lika bra att dra upp den som att göra en ny.:up:

Medlem

hur då inte fungerar? koppla in och sen rocka loss!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kör nämligen på en bärbar men kom sedan på att det såklart inte kan vara fel på könet eftersom det går att koppla in, men när jag switchar över till xboxet är det bara blackscreen och inget annat..:\

EDIT: Har som sagt inte kopplat in ljudkablarna än eftersom jag måste köpa en adapter (någonstans..) men det borde väl fungera så att jag kan se bild ändå?

Medlem
Skrivet av Leo:

Kör nämligen på en bärbar men kom sedan på att det såklart inte kan vara fel på könet eftersom det går att koppla in, men när jag switchar över till xboxet är det bara blackscreen och inget annat..:\

EDIT: Har som sagt inte kopplat in ljudkablarna än eftersom jag måste köpa en adapter (någonstans..) men det borde väl fungera så att jag kan se bild ändå?

Vet i tusan om jag har rätt eller inte, men vga-uttagen på laptopen är ju länkade med laptopens grafikkort och är inte menade att ta emot signaler från externa media utan bara att skicka dem till andra monitorer/projektorer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Har också hört talas om det men har snackat med en kille som har en tidigare modell än min (jag har hpdv9296), och som fått det att fungera..

Medlem

låter helt sjukt att man kan koppla IN saker i en laptop skärm.. finns endast bildskärms UTgång på dem...

Inaktiv

Jag kan ju koppla in det hur bra som helst, men inte få någon bild.

1
Skriv svar