vilken har bäst grafik?

Medlem
vilken har bäst grafik?

xbox eller ps2?!
beror väll också på olika spel men..


signatur

B lup

Medlem

PS2 såklart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Xbox.


signatur

War never changes.

Medlem

XBOX så klart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Xbox, den var ju kraftigare! Samma sak som att PS3 kan leverera bättre grafik än xbox 360. PS3 är ju kraftigare.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

Är det bara jag eller är nästan alla trådar i xbox/ps3 sektionen bara fanboy wars :P? och Jianlian23 kom inte hit o starta massa skit nu ? xbox eller ps2 hm.. skulle nog säga ps2 faktist.

Medlem

Ninja gaiden & fable säger xbox, god of war 2 säger ps2 och gamecube säger resident evil 4.

Måste säga att jag vart mest imponerade förra generationen av RE4, så jag säger Gamecuben.

Rent tekniskt var väl xboxen kraftigaste av förra generationen.

Inaktiv

Rent tekniskt så var väl PS2 den minst kraftfulla av förra generationen, har för mig Gamecuben t.o.m hade kraftfullare processor och allt. Dock så låg Xbox:en betydligt bättre till än både PS2 och NGC, men men... Jag vet inte riktigt, är ju spelen och hur mycket utvecklarna klarar av att klämma ut ur maskinen som är faktiskt gör skillnaden.

Medlem
Skrivet av robineng:

Rent tekniskt så var väl PS2 den minst kraftfulla av förra generationen, har för mig Gamecuben t.o.m hade kraftfullare processor och allt. Dock så låg Xbox:en betydligt bättre till än både PS2 och NGC, men men... Jag vet inte riktigt, är ju spelen och hur mycket utvecklarna klarar av att klämma ut ur maskinen som är faktiskt gör skillnaden.

word

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Xbox, den var ju kraftigare! Samma sak som att PS3 kan leverera bättre grafik än xbox 360. PS3 är ju kraftigare.

Hehe, taget ur luften märker jag...PS3:an och 360:n är bra på olika saker. PS3:an har ett rejält övertag i beräkningskapacitet vad gäller ickegrafiska saker. 360:n är vassare på att beräkna grafik

Sen ska man inte riktigt jämföra dem nu i PS3:ans startfas...jämför dem om två år

Inaktiv

minns i varje fall att ja bytte min ps2 mot en xbox pga att ja tyckte dom flesta spelen va snyggare på xboxen.

1
Skriv svar