Gh3 , det där übersvåra spelet? ><

Medlem
Gh3 , det där übersvåra spelet? ><

Mhm. Cashade in mitt Gh2 och några rikskuponger ( läs presentkort ) och håvade hem ett Gh3 istället.

Lirade lite, jäklarns mkt bättre spel, det rent visuella och allt annar känns solidare och mindre plastigt, precis som guran.

Drar igång hard som vanligt....och det är tvärstopp. Kanske förlagt skillsen lite tänker jag, och backar till Normal. Flyter på utan större problem, nästan tråkigt enkelt, tills man kommer till de lite svårare låtarna. Går in i väggen. Duellen mot Djävulen är ju....buggad? Han får 012938123 upgrades, jag fick 2 på hela låten. Låtarna , well, Metallica - One och Slayer - Rain of blood , 80% vardera ungefär.

men iaf, är det bara jag som upplever det såhär? Är jag nabb? Försöker jag spela Gh3 med krabbhänder? Är jag bara totalt nollad? Kännerm ig nästan förudmjukad av spelet. Det äger mig.

/cry

Medlem

Jag håller fullt med dig. Omöjligt med solot i Metallica och Raining Blood på hard. Har dock inte testat på medium, ska göra det snart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Näärå, det är Inte du som är noob, det är neversoft som är klåpare och har tappat bollen helt på GH3.

Dom har totalt missat kärnan med GH konceptet, nämligen att det ska kännas som du själv spelar låten, vilket dom helt har missat, det känns bara som dom satt random pluttar som inte "är" musiken utan bara utsatta för att göra låten svårare än den egentligen är.

Jag hade själv förbokat det till 360, men efter att ha lirat det en kväll hos polaren och sett att typ 90% av låtarna var RIKTIG jävla skitmusik så avbokade jag illa kvickt.

Nä dom pengarna lägger jag hellre på DLC till Rock Band.

/postat från min ipod touch, så jag reserverar mig från eventuella stavfel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Instämmer helt med Zymac.

I GH2 känns det verkligen som om du spelar låtarna, men i GH3 känns allt så random på nå vis.

Finns bara vissa låtar som det är känsla i, en utav dem är Through fire and flames med Dragonforce.

Var även rätt säker på att jag kunde dra igenom allt på hard när jag började, visst det gick ju bra till en början.
Men när jag kom till Slayer - Raining Blood & Iron Maiden - Number of the beast så spårade det ur totalt, ingen känsla whatsoever, och alla gitarr-solon i de 2 låtarna är ju helt sinnes.

Usch fyfan, ända låten jag spelar och är helt kär i är ju den med Dragonforce, ska jag spela andra låtar får den fanimej bli GH2.

USCH på neversoft!

EDIT: Uups, läste nyss igenom det jag skrev.. Var nog lite VÄL hård tycker jag, spelet är ju rätt schyst annars.. Bara det att rytmen känns lite fel jämfört med GH2..

5/5 till GH2
3/5 till GH3
med andra ord ^^


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Märke att svårighetsgraden mellan 2:an och 3:an är klart märkbar, vissa medium låter ligger på hard svårighetsgrad i 3:an helt klart. Men omöjliga skulle jag inte säga att de är...

Kollade in leaderbords och såg att rekordet på through the fire and flames var lite över 800 000 på expert, det är vidrigt dock.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv

Jag är inte äns sugen på att skaffa detta, endast för guran och för att få lite nya låtar. Det kan dock inte vara värt 800kr. Mer nyheter...tack!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

okey liye update.

Nu har jag iaf dragit igenom hela spelet på normal och ca halva på hard. Måste instämma, det känns verkligen inte som att man spelar låtarna utan bara trycker på knapparna i olika kombinationer. Det är så jävla svårt i solona att man tappar taktkänslan / det man hör av musiken och bara koncenterar sig på att trycka på färgade knappar. Jävligt trist. Får se vad lillebror säger, skaffar han gh3 behåller jag, annars nae.

1
Skriv svar