Mass Effect eller Assains Creed?

Medlem
Mass Effect eller Assains Creed?

Idag efter jobbet tänkte jag promenera bort till webhallen och köpa ett spel. Jag har redan spräckt min budget så jag kan bara köpa ett.
Och byta in ett spel är som att svära i kyrkan. Vilket spel ska jag då välja? Båda spelen tilltalar mig. Men just nu lutar det åt Mass Effect. Vill ha något med mkt historia.

Medlem
Skrivet av United:

Histojia lärde du dej i sloan

Tack för hjälpen, Captain Amazing!!

Skrivet av United:

Jag får sktynda mej ock boka då:) eller snå någans annen bljett:)

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=27404&page=1#post_292415

Skrivet av United:

Åhh det känns som man läser om en själv:)
Edit: någon som blivit omhandtagen för mycket datorspel?

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=27136&page=1#post_288846

Skrivet av United:

Hennes tuttar är så fina! BTW finns det bå fusk så hon blir nude?

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=27368&page=1#post_291566

Skrivet av United:
Skrivet av Tpiom:

Va.. Strul med Ubisoft. Ehm, vad har dom med saken att göra?

Det är väl dom som utveklat det!!

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=26869&page=1#post_287707

Efter du sopat framför din dörr, kommer du förbi min då?

Medlem

Mass Effect har mycket längre speltid än AC, sammt att det finns mycket historia i Mass Effect.

Du kan läsa om alla planeter, raser, teknologi ect. Det finns otroligt mycket. Jag rekommenderar Mass Effect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag köpte mass effect. Verkar ruskigt bra. synd bara att man måste laga mat till sig själv. så nu har jag lagt ner spelet ett tag och ska gå o käka.

Medlem

Lycka till då! Själv blev det AC.. skulle tagit Mass Effect. Inget fel på AC dock


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Måste säga att ME är grymt. det var länge sen jag spelat ett så stämningsfullt spel. Passar perfekt till höstmörkret. Synd bara att man måste ge tjejen tid. ;/

Men nu kan jag ju köpa AC sen när lönen kommer skönt att ha ett spel till att se framemot

Medlem

Funderar också på att skaffa Mass Effect =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

har inte mass effect ännu så kan inte säga nått om de. men köpte assassins creed vid release. ska du köpa ac så leta upp de begagnat lär dyka upp massor om ett tag. är helt ok spel men inte så bra som det hypades upp till innan release.

Inaktiv

Mass effect är det det bästa spelet som någonsin gjorts!!!!

Alla som så mycket funderar på att köpa något annat förtjänar minst 3 piskrapp.

Skämt å sido, gillar du Sci-Fi så är Mass effect så bra som det kan bli.

Medlem
Skrivet av wankstah:

har inte mass effect ännu så kan inte säga nått om de. men köpte assassins creed vid release. ska du köpa ac så leta upp de begagnat lär dyka upp massor om ett tag. är helt ok spel men inte så bra som det hypades upp till innan release.

det var väl ändå omöjligt att leva upp till den extrema hypen. AC är fortfarande mycket bra och platsar lätt in på en top 5 lista över bästa spel till 360.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av wankstah:

har inte mass effect ännu så kan inte säga nått om de. men köpte assassins creed vid release. ska du köpa ac så leta upp de begagnat lär dyka upp massor om ett tag. är helt ok spel men inte så bra som det hypades upp till innan release.

det var väl ändå omöjligt att leva upp till den extrema hypen. AC är fortfarande mycket bra och platsar lätt in på en top 5 lista över bästa spel till 360.

Jo det klart det är ett bra spel. Det är väldigt välgjort grafiskt kontrollen är bra. Men jag tycker spelmässigt så är det väldigt repetetivt dom kunde ju försökt få in lite mer variation. Sen så det jag tycker är sämst med det är att "assassinationerna" som är huvudgrejen i spelet kunde dom ändrat rätt mycke på. Tex ledtrådarna man samlar in innan spelar ju ingen som helst roll när man väl ska döda äns "target" man kommer till stället där det är så startar en film sekvens sen så dödar man dom på smidigast sätt typ. Dom skulle ju kunna göra det så man hade lite mer valmöjligheter hur man ville genomföra uppdragen. Ta dom gamla hitman spelen som exempel där kunde du varje fall välja om du ville gå in å skjuta ihäl allt å alla eller om du vill smyga in och bara ta ihäl ditt "target". Men som sagt det är ändå ett bra spel, och det skall väl komma en uppföljare så förhoppningsvis tar väl utvecklaren åt sej av kritiken. Så den kan nog bli riktigt bra :).

Medlem

Mass effect håller längre.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar