Mass effect - flimrigt?

Mass effect - flimrigt?

Då har man mass effect, grymmaste spelet jag spelat på länge. Men lider av ett litet problem. Grafiken är lite "Flimrig". Ser inte alls ut som på bilderna på bilderna i tex. Recensionen här på FZ.

Har en Samsung LCD-TV 32 tums , HD-Ready 720p

Tack på förhand!:heart:

Medlem

Kan det vara så att du upplever lite "Tearing"

Det är inget onormalt, dock e det jävligt tråkigt att ett såpass bra spel ska behöva dras med sådana problem..
Brukar märkast mest då det är mycket effekter, t.ex mynningsflammor och sådant.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det "flimmer" du tänker på gissar jag snarare är det filter som är påslaget som standard. Kallas typ "Grainy Movie Filter" eller liknande. Det gör att bilden blir mer kornig/grynig i ett försök att få det kännas mer "verkligt" och ta bort eventuellt plastigt utseende.
Det är en smaksak och ser förmodligen bättre eller sämre ut delvis beroende på tv. Själv stängde jag av det när jag körde på en 37 HD lcd för det blev störande men tyckte det blev bättre att ha det på när jag körde på en vanlig tjocktv.

Du kan stänga av filtret om du går in i Options (under Extras i huvudmenyn) och sedan Graphics. Finns en On/Off switch där.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

ah, det störde jag mig lite på också, men håller med om att filtre gjorde att man fick en go känsla..

skall testa med och utan ikväll...

Skrivet av Paiden:

Det "flimmer" du tänker på gissar jag snarare är det filter som är påslaget som standard. Kallas typ "Grainy Movie Filter" eller liknande. Det gör att bilden blir mer kornig/grynig i ett försök att få det kännas mer "verkligt" och ta bort eventuellt plastigt utseende.
Det är en smaksak och ser förmodligen bättre eller sämre ut delvis beroende på tv. Själv stängde jag av det när jag körde på en 37 HD lcd för det blev störande men tyckte det blev bättre att ha det på när jag körde på en vanlig tjocktv.

Du kan stänga av filtret om du går in i Options (under Extras i huvudmenyn) och sedan Graphics. Finns en On/Off switch där.

Tack så mycket! Måste missat det när jag kollade igenom options, Tack igen. :heart:

Medlem

irriterade mej också i början, tur att man kunde stänga av det

Inaktiv

Nää det ska ju vara på, halva grejen ju

Medlem

Jag stängde av det, störde mer än det gjorde nytta imo.

Inaktiv

Ni vet väl om att det ska bli en trilogi av Mass Effect ?
visste inte det, men det sa dom på tvprogrammet Gameplay igår

Inaktiv

stängde av både movie grain och motion blur


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Precis som Dogge skriver höjer det ju känslan oerhört. Känns alldeles för "slätt" utan movie grain.

Och att stänga av båda två är ju som att... ja... finns inget ord. Motion blur är ju ett måste i nyare spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

tycker det är något för stark motion blur. om det hade gått att ställa ner hade det varit utmärkt, men som det är nu för det vara avstängt


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

1
Skriv svar