Minnesanvändning

Inaktiv
Minnesanvändning

Står i valet och kvalet till om jag ska köpa mig ett Arcade eller Premium, enda skillnaden jag ser är komponentkabel (kan lika gärna använda HDMI), nätverkskabel och hårddisk.

Nu till frågan, hur långt räcker det med ett minneskort på 256mb om man inte ska slänga in massa musik och annat små tjafs? Kan man ha ett antal olika sparade spel på så litet minne eller kommer man endå vara tvungen att gå och köpa en hårddisk senare för 900kr?

Medlem

Sparfiler och uppdateringar etc. kan ta en hel del plats ibland. Lika bra att du kör på Premium.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Köp premium man vill inte vara utan hdd om man vill ladda ner DLC till spel eller demos eller varför inte lite arcade titlar också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tjöp preminum! då får DU EN trådlöss kontrol_!

Medlem

Jag tycker du borde satsa på Premium helt klart, önskar jag hade gjort det. Du kommer känna dig liten med ett 256mb minne när du ska ladda ner game content och demos till spel som du velat prova.. Köpte Core och har nu lagt ut 2000:- på BARA tillbehören . Och då är bara nån enstaka grej inte med i premium. Om jag hade köpt premium direkt hade jag säkert tjänat 1000kr vilket är ganska mkt. Det är inte så stor skillnad på dom prismässigt ifall du tittar i rätt butiker Premium is the way to go!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Köpte en Arcade förra veckan, fick abstinens efter att spela.
Jobbar i Norge och glömde min Premium hemma
Jag fick iaf med en trådlös kontroll, sen tror jag att min gamla Premium snart kommer att få Red Ring of Death.

Mitt råd är att köpa en Premium ifall du vill ladda ner lite godis från Xbox-live

Inaktiv

Om man bortser från att boxen är billigare, vad finns det för skäl till att köpa den istället för PS3an ur din synpunkt?

Sitter här med en grym beslutsångest och skulle behöva lite tips.

Medlem

Varför man ska köpa xbox360 istället för PS3 är imo spelen.
bättre exlusiva titlar och att spelen som finns både på xb360 och PS3 om inte likadana så är 360 versionen oftast bättre, sen verkar det som 360-versionerna oftast ha lite vassare grafik.

det som talar för PS3 är ju deras exlusiva titlar och blu-ray och att man kan spela online gratis, men som sagt crossplattform verkar bäst på 360 i dagens läge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Självklart spelen är grymt mycket bättre till 360 i dagsläget.

Live tjänsten är mycket bättre på 360 än Playstation. Windows Media center är alltid ett plus, och handkontrollen. Var väl dom jag kund komma på nu

Fast PS3:an är ju mycket bättre som mediamaskin fast när det gäller spel är 360 det självklara valet

PS3:an är ju väldigt stor och tung om du ska ha med den på lan nån gång o.s.v 360:n är smidigare fast det är ju absolut inga problem med ps3an jämfört med en dator som ska med på ett lan... är stressad för jag ska iväg.. så drf hinner jag inte läsa igenom eller formulera mig bättre atm ..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

på kort sikt kan man skaffa en xbox 360
på längre sikt lönar det sig med en ps3a


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

på kort sikt kan man skaffa en xbox 360
på längre sikt lönar det sig med en ps3a

Det där är ju bara ett idiotiskt uttalande. Det beror helt och hållat på vad du ska använda din konsol till, vilka spel du gillar osv.

Som påpekat tidigare är PS3:an en betydligt mycket bättre mediamasking, det kan man inte komma undan. Som spelmaskin däremot, där ser jag 360 som en solklar vinnare. Det som avgör vilken konsol man väljer är smaken och så kommer det alltid vara.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

premium är rekommenderat då du aldrig behöver beskymmra dig om utrymme då.
vet inte hur mycket plats patchar tar men sparfiler ligger runt 5mb, så minneskort borde hålla ett bra tag. fast för eller senare tar utrymmet slut och då hade det inte varit så dumt med en HD från början


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av bondmaster:

på kort sikt kan man skaffa en xbox 360
på längre sikt lönar det sig med en ps3a

Exakt vad menas med detta.
på kort sikt eller på lång sikt? på VAD?
köper man så vill man väll spela nu?
eller vadå köper du en konsol för att spela om 1 år?

låter inte vettigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar