För er som klarat AC/Assassins Creed

Medlem
För er som klarat AC/Assassins Creed

Tänker inte spolia nåt men spelet hadde i världsklass världens sämsta slut i ett spel någonsin. Man fick inte veta nånting av vad som skulle hända utan det bara sluta tvärt, mitt i storyn tycker jag.

Jag trodde jag hadde missat nåt så jag leta på gamefaqs om det fanns nån secret ending. Men icke.

Spelet är grymt (klättringen och crowden) men jag tycker fightingen, uppdragen och repetiva assassaniation man gör känns gammal efter första gubben.

Speletskall bytas in mot Mass Effect så man får det billigare.

Inte värt 600:-


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Har du forskat nått efteråt då? har du inte läst några mails på datorerna, jag tror att det finns mer till det eller kanske mer hoppas för annars är slutet riktigt surt. Jag ska iaf fortsätta forska vidare, se vad allt kan betyda och om man kan lista ut nått som får allt att verka vettigare.

förövrigt ett roligt spel, kan tendera till att bli lite linjärt, tycker dom kunde lärt sig lite från Splinter cell killarna på ubisoft och sen kanske lagt in natt banor för det känns som det var oftats då lönmördare slog till.

Medlem

SPOILERS INCOMING!!!
okej folk nu har jag forskat lite, tyligen finns det sjukt mycket hemliga budskap som man får reda på när man börjat tyda de bilder man ser när man använder eagle vision. Har läst på [http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=175552&si...]
massor om vad allt betyder och lite latent innehåll om vad som kommer hända i ett möjligt assassins creed 2 och 3 spel. För att få en mer konkret förklaring så verkar det som att man inte kan få ut mycket mer av assassins creed utan att man får vänta tills uppföljaren kommer.

Medlem

Läste de texterna men förstog inte så mycket av dem men man blev sjukt nyfiken på vad det är och så längtar riktigt mycket tvåan nu

Medlem

En bra sammafattning av spelet här tycker jag

http://www.ctrlaltdel-online.com/news.php?i=1519


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Men det här spelet är väl första av tre så ni får fint vänta på de andra...

Medlem

sen kan jag spontant känna att det fattades en del grejjer i liret liksom uppdragen var lite väl linjära man gjorde samma sak 24/7 och sen saknade jag natt-banor jag menar det känns ändå som det var då man gärna smög omkring å dödade folk.

Medlem

Grejen med att vara en Hashashin är att man ska vara en Blade in the crowd, man ska använda sin omgivning för att dölja sig själv. Inte mörkret som man gör i andra spel som Splinter Cell t.ex. Själv gillade jag spelet väldigt mycket, även fast slutet lämnar en att längta efter mera

Medlem

jo men kan inte olika tider på dygnet vara en del av omgivningen? om man referer till ninjor så använder dom sig av mörker ofta för att hålla sig anonyma och obemärkta.

Medlem

Tyckte spelet var stundtals underbart men ibland väldigt repetivt .. och slutet tycker jag inte man ska klaga på du har väl sett eagle vision bilderna i slutet förutom den man ser när man kliver av bordet? Bara att gå in i sovrummet och trycka på Y Fast håller faktiskt med Jbird lite där.. något enstaka uppdrag kunde väl ha fått vara i mörker. Men det är ju samma sak som i Sagan om Ringen filmerna.. ifall "Sagan om ringen" skulle vara den enda filmen skulle det helt enkelt vara ett värdelöst slut. Samma sak med Assassin's Creed där äör det ju också en trilogi det skulle ju inte vara så kul ifall man fick veta vad allt kretsade runt redan i första. Tänk dig att se Sagan om Ringen och så sitter Aragorn och säger att han blir kung över Gondor o.s.v inte så kul. Därför blir 2:an ett lätt köp. Redan på storybiten har jag bestämt mig. Enligt mig är AC:s story grym. 4.5/5


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

yep, sen ibland tror jag utvecklarna håller tillbaka med vissa funktioner och andra saker som skulle kunna göra gameplay i assassins creed och så många andra spel brutala redan från början, för att uppföljare ska kunna toppa. Det är iaf vad jag får känslan av ibland. men som sagt fortsättningen på detta dramat ska bli kul att följa.

1
Skriv svar