Höstuppdateringen...

Inaktiv
Höstuppdateringen...

Innehållet i MS's höstuppdateringen har redan läckt ut. Iaf om man ska tro på Xbox 360 Rally...

* Compatibility with 3rd party wireless controllers

* Compatibility with messenger pad

* Xbox Live Vision firmware upgrade, sharper image filtering

* Many more Vision Cam settings

* New screensaver settings - when away from Xbox 360, screensaver will play for optional time, before screen goes dark

* New Xbox Live Arcade blade - where you can download, play and learn about Xbox Live Arcade

* Brand new ?web based adver-games? flash games which aren?t downloaded, but are playable bite sized games, accessed via new Xbox Live Arcade Blade

* New Screensaver option in Themes and Gamer Pics option in Marketplace blade

* New functionality with Messenger, works with chatpad

* New XNA Game Launcher for those that have the program, new options

* New language, time and date settings

* New ?advertising opportunities? in gameplay

* Xvid support

* New ?favourites? option via Xbox Live Arcade, can rate according to preference

* IPTV Functionality - support for TiVo like PVR options. Will be able to record TV direct. Options include source by channel, director, actor and distributor

* Filter friends list, will be able to filter friends via games

* New clan support - will be able to launch clan games direct from dashboard, can ?fold? friends into new clan category in friends list

* Better translations in settings and other options for Japanese, German and Spanish languages

* New quick option to delete via X Button in memory viewer.

* Option for having downloadable In-game content not inform when completed download

* Option for having video content not inform when completed download

* Faster settings for viewing unfinished video content downloads

* New option in Games tab - beta and others, will be launcher for MMO and multiplayer betas

* New option in Marketplace Games tab, search by letter, can be inputted via text pad or console

* Smarter game settings - you can be messaged via publishers about new in-game content for your games

* Picture in picture functionality for DVD Drive and some other updated settings

* Improved USB Keyboard settings

* Improved voice chat settings in game and from dashboard

* Faster response times to Redeem Code settings

* Option to play a Redeemed Code game straight after redeeming code

* Console will now recognise low Hard Drive space, will inform you immediately if can?t download current item, will automatically download next available that is able.

* Increased space size for gamerpics and dashboard themes

* Themes can now be animated

* Themes may now have sound effects

* Better slideshow capabilities, new options added. New sound effects and integration with Hard Drive/ PC music capable.

* New estimated timer for downloads, informing how long download will expect to take

Källa

Medlem

Bra uppdatering. Men jag läste någonstans att dom ska börja med att man kan tanka gamla Xboxspel och HD-filmer(äntligen va?) nu.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

det där med att kunna tanka HD filmer har dom lovat ända sen första dagen 2007.

minns bestämt att det skulle komma en stor sommaruppdatering med det, sen blev det höstuppdatering, men nu är det snart jul och mycke har ju hänt... noot.

måste ju också vara riktigt tråkigt för alla som har en vanlig premium 360 med tanke på den lilla hdn,

den kommer bli full på nolltid med film och xbox spel.

Medlem

Aha, jag visste att jag hade läst det någonstans.
http://www.idg.se/2.1085/1.131009


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

i usa så fick väl dom det redan förra året ?

men usa får ju alltid det mesta först så är det med det mesta..

Inaktiv

gött med xvid support...

Medlem
Skrivet av wankstah:

gött med xvid support...

Det lär dock aldrig hända.

Inaktiv
Skrivet av Dookie:
Skrivet av wankstah:

gött med xvid support...

Det lär dock aldrig hända.

Klart det kommer, de har redan officiellt sagt att DivX kommer och steget därefrån till Xvid är inte direkt långt.

Inaktiv

Det kommer men det kan dröja, det ligger tydligen inte högst upp på MS priolista.

Vad jag vill se är större möjligheter att faktiskt få använda konsollen på ett effektivt sätt. Jag vill bli av med alla "Are you sure you want to <bla bla bla>?" frågor man får så fort man ska göra något. Att rensa disken på gamla profiler, trailers och demos tar ju en evighet.


signatur
Medlem

^-

Kul om man råkar trycka fel och tar bort något man inte vill ta bort. yes.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Hösten börjar ju gå mot sitt slut och ännu ingen update.


signatur

War never changes.

Inaktiv

3e december kommer väll Xboxen spelen till Live så mycket tyder väll på att updaten kommer då oxå eller?

Inaktiv

har ju läst nånstans att sega saturn spel ska komma som retro spel.
typ sega rally och panzer dragon.
så det kanske kommer också så småningom ?

Inaktiv

* New estimated timer for downloads, informing how long download will expect to take

Filter friends list, will be able to filter friends via games

De mest nödvändiga för mig.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Den 4:e december närmar sig och jag hoppas verkligen att filmerna kommer med då också.
Nerladdning av spelen blir ju dock ett väldigt stort plus bara det

Inaktiv

äh filmerna bryr man sig inte om,
vill hellre se xbox spel massvis av dom och gärna spel från typ sega saturn och varför inte Atari Jaguar att downloada.

finns många medelgammla konsoller som har grymma spel.
xbla behöver ju inte bara spotta ut små fjuttspel.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Maybe.. just maybe. Så får vi Knights of the Old Republic.. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Boomer: Jag kan faktiskt inte komma på något som skulle vara för evigt förlorat om man tog bort det. Demos och XLA-spel går att ladda ner igen. Spelarprofiler? Javisst men om man navigerar in i gränssnittet för att ta bort filer, kommer in i sidan för profiler, letar upp spelet och därefter väljer delete så har man redan haft ett antal möjligheter att backa ur.

Men naturligtsvis ska det inte vara standard, man ska få välja om man vill få upp alla dessa värdelösa dialogrutor eller inte. Jag vill det inte. Jag vill kunna rensa bort alla värdelösa XLA-spel som jag inte vill spela men som jag inte tar bort bara för att det tar upp så mycket tid.


signatur
Medlem

Sparfiler.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag hoppas att det kommer en uppdatering som gör det möjligt att välja svenska i xbox 360 det skulle vara bra för dom som är kasa på engelska

Medlem
Skrivet av Boomer:

Maybe.. just maybe. Så får vi Knights of the Old Republic.. <3

Kotor-spelen körs dock väldigt dåligt på 360n, har båda och det blir en hel del rejäla hopp och hack ibland.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade båda jag också men sålde dom. Och jo visst. Det flöt inte speciellt bra. Men om dom nu släpper spelen som nerladdningsbara så bör dom ju fixa diverse buggar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar