Problem med Xbox Live (Cod4 relaterat?)

Medlem
Problem med Xbox Live (Cod4 relaterat?)

Hallå!

Är det någon som har haft problem med live det senaste? Har googlat men inte hittat ngt direkt matnyttigt.

Endel av problem som jag upplevt är:

* Menyer låser sig i dashboard, ofta när man klickar på t.ex "Invite to private chat", bilden kan vara låst i typ 10 sekunder innan något händer.

* Private chat funkar inte ibland.. man får diverse felmeddelanden.

I CoD 4:
* Får väldigt ofta felmeddelande liknande när jag startar Xbox Live i multimentyn: "You must have an active connection to play on xbox live". Jag har internet (duh) det har alltid funkar innan. (Kör genom router men aldrig problem innan)

* Hela xboxen har låst sig när man tagit "Find Games" ibland.. och man måste göra en norsk reboot.

* Man får väldigt ofta starta om cod 4 när man får en party invite då den ofta säger ngt i stil med "you games data is older than... reconnect to live or restart cod 4"

Har varit så till och från de senaste tre dagarna...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

jagpp, jag får exakt samma fel...

det är något som är kass med cod4, och/eller xbox live!

Inaktiv

samma här just nu är det helt omöjligt att spela cod4 iaf
hoppas det börjar funka snart

Inaktiv

Jag har kollat upp lite, Xbox/Microsoft säger att problemet ligger hos Activisions och deras servrar. Enligt CODs hemsida så ska det vara något fel på "profilerna". Problemet kan avhjälpas igenom att skapa en ny profil. Men vem fan vill göra det och förlora allt man gjort plus att man förlorar rank/vänner och måste betala för ännu ett Xbox Live. Så det är väl bara att bita ihop och hoppas de åtgärdar skiten snart.

Inaktiv

Lite uppdatering. Som jag förstått det på olika forumen verkar det ha blivit något fel med "Anti-Fusk" patchen som las in i spelet under uppdateringen. Detta har visat säg skapa stora problem.

De jobbar dock på att lösa problemet och det har faktiskt gått att genomföra några kartor under natten. Det är fortfarande väldigt intsabilt men det tyder väl på att de iaf är på väg att åtgärda problemet.

Inaktiv

Detta säger dom på CODs hemsida:

Hey Everyone--

I notice a lot of people are having trouble connecting to games on Xbox Live due to the recent Xbox Live Scheduled Maintenance that occured at 1 AM last night through today.

I wanted to assure you that this is a temporary issue affecting many Xbox LIVE titles and services and is just side effects of the recent Microsoft maintenance on Xbox LIVE servers.

It has come to our attention that several users have called Microsoft Support asking for assistance and they were informed that Activision Servers we're down, however I want to clarify this is NOT the case, as we do not run servers for Xbox Live as that is all done by Microsoft.

I will keep you informed of any additional updates or changed as I hear them from Microsoft. Thanks everyone!

Får väl se vad som händer :/

Inaktiv

Känns som att alla pekar finger på alla ingen som riktigt ta på sig ansvaret.

1
Skriv svar