Medlem
Assasins Creed

Är det folk som redan har AC ?, skulle det inte släppas på torsdag eller fredag?, jag vet bara att jag kommer åka och köpa det dirr någonstans i Örebro! ;D

Medlem

Loggade precis in på mitt webhallenkonto, mitt asssassins creed är ivägskickat nu så hoppas det kommer imorgon (fast på webhallen står det att det ska släppas på fredag). Reviewsen har börjat komma upp, 7.0 av 1up, 9.1 av gametrailers. Båda säger att combaten är rätt så dålig, och att spelet blir lite långtråkigt för att man gör samma saker hela tiden.

Medlem

zomg jag vill med ha det imorgon^, ;P, men dom kan ju suga en get? :), är taggad som fan saknar ett schysst spel i hyllan

Inaktiv

Mwahahahah..beställde mitt AC ifrån Gameshop och jag fick det idag tisdag 13/11:D:D helt jävla otroligt. men glad som fasen, äckligt kul spel ska ni veta;):up:

Inaktiv

mjo, checka precis mitt Webhallen konto, och såg att mitt Ex är också skickat! mycket trevligt, hoppas jag får se det i brevlådan imorgon

fue
Medlem

11/10 poäng! Fy fan, fighting systemet äger... Fan, bästa spelet på xbox360! Sen Mass Effect! Ögongodis

Medlem

9.0 på Gamespot

"The Bad
Confusing ending A few small visual glitches."

Låter inte så farligt, dock har inte webhallen skickat mitt limited edition exemplar

Medlem

Ign gillade det inte särskilt mycket. Inte läst recensionen men såg att de gav spelet 7.7. Låter så lågt med tanke på hur bra spelet ser ut att vara. Aja får se om det blir köp eller ej.

Medlem

Får mitt ex i dag 14/11


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

PLixx, ni som får det idag 14/11 visst får ni det en dag tidigare då?, släpps det inte i affär imorgon?, era Svin

fue
Medlem

Men, IGN och dem andra, är ju riktiga svin, dem ger säkert need for speed 10/10... Man ska aldrig grunda sina tankar om spelet på en recension. Alla recensenter tänker olika. Jag har mina tankar omhur spelet kommer fortlöpa. Väntar med snälla kattögon på att jade Raymond medelar att en uppföljare ska komma nästa år!

Medlem

Har spelat ungefär en timme och är helt fast, Underbart spel !! enda som jag är lite fundersam är hur det sparas ?

Medlem

Fick det idag jag också.
Körde i 100943 km/h hem för att spela och fick njuta av 15-20 minuters underbart spel innan jag fick Ring of death.
Lyckades starta om xboxen och spela i ytterligare 10 min med samma resultat.
Det konstiga är att xboxen funkar på andra spel.

Jaja, Murphys Law strikes again... suck.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Fick det idag. Har spelat nu i 7 timmar. Miljön, grafiken, musiken är bara klockren. Handlingen är me bra. Stridssystemet blir lite enformigt när man får "kontring" attributen - man kör den hela tiden. Senare i spelet så gör man i stort sätt samma sak. De borde variera uppdragen lite längre in på spelet. Att spelet är bra det är det inget snack om, men i längden så blir det lite smått enformigt.

EDIT: Fortfarande så är detta spel mycket bra, missförstå mig inte. Efter Gears of War & Bioshock så tycker jag att detta är en av mina favoritspel på 360 (Halo 3 och COD 4 är också där å nosar). Återstår bara å se vad Mass Effect har att erbjuda.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

haha SFL|Krusty, Plix haha vafan bra tur^, lider med dig nu, när jag köper det imorgon ska jag tänka på dig :),

ok Bosanca jag får se imorgon när jag med köper det :P, mjo gears of war är ju riktigt snyggt har det till min 360 fast bioshock köper jag nog med inom en snar framtid då jag gillade demot skarpt ;D, Mass effect är det många som snackar om, är det grymmt elr?

Medlem

Jag står fortfarande i valet o kvalet inför vilken version jag ska köpa i morrn.
Känner för att ge min ps3 ett nytt spel, vilket inte hänt alltför ofta sen maskinen släpptes.
Det är just nu mycket snack om att ps3´an lider av "brutala" fps drops som inte 360 versionen lider utav, så det kanske är dumt att inte köpa Creed till 360.

Så ni som sitter på 360 eller ps3 versionen kunde väl ge lite feedback angående hur fpsen och texture pop-ins är osv.


signatur

“All thinking people are atheists.”

fue
Medlem

sant, fps issues på ps3'an vad jag hört

Medlem
Skrivet av fue:

sant, fps issues på ps3'an vad jag hört

De är de på 360n också. (spelar atm)

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av fue:

sant, fps issues på ps3'an vad jag hört

De är de på 360n också. (spelar atm)

Inget jag märkt hos mig (xbox 360). Kan nog vara så att det finns om man kollar noga men har jag inte märkt något efter sådär 10 timmar spelande så är det nog inte så pass farligt att bry sig om.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Tack för svaren.

Det här med huruvida det laggar är så individuellt.
Kommer ihåg när jag köpte det första SSX till ps2 och tyckte att det flöt på som satan. Men min polare bara garva åt mig och tyckte att det var ospelbart pga allt lagg.

Har sett lite filmer från båda versionerna och det ser ut som om 360 versionen flyter lite bättre. Men det är svårt att bedömma från små filmsnuttar.

EDIT: Köpte ps3 versionen idag. Är grymt nöjd med det. Det får bli Mass effect till lille boxen istället. Måste ge kärlek till båda mina burkar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bästa spelet i år hittils!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Tycker att spelet är kul. Det som stör mig mest dock är att dom måste ha blandat in någon framtids smörja.

q0rra du kanske borde ha kollat först vad som följde med CE innan du köpte det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja det gjorde men det stod faktiskt att det skulle följa med fler saker. Prova sök så ser du vad som skulle med


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Det enda jag kan säga att jag känner mig blåst. Spelet är underbart men inte dom där 800kr för den usla limited edition. Fick bara med en figur. Också står det NOT FOR RESALE med gula bokstäver på fodralet ?=/

sitter i samma båt. blev skitsur när jag kom hem och såg att det enbart var orginalförpacknigen med statyn, inte direkt vad jag kallar limited edition. tror fan jag ska skippa att handla på game mer. dom borde ha nämnt att plåtboxen med allt godis inte kom med.
Sen det här med "not for resale" som det verkar stå på alla limited editions sålda i sverige (men inte om du bara köper spelet), varför står det så? verkar ju vara nån skum PR kopia lr nått. jag hoppas fan att game och alla andra butiker som säljer det här under Limited Edition namnet och till fullpris (900kr) rycker sig i kragen och kompenserar oss med en riktig L.E.

Medlem

Kollade lite på assassins creed forumet. Tydligen så släpptes det 2 limited/collectors versioner.

Den ena som vi i sverige verkar ha fått och en annan med "Collectible 3-inch Altaïr figure, Penny Arcade comics, Mini strategy guide, Bonus disc"

Medlem

Okej. Har spelat ett tag nu och ligger på sista uppdraget (försöker undvika spoilers). Allt har varit helt underbart ända fram till nu, världens fetaste glitch/bug har smitit igenom QA-testningen. När jag springer helt vanligt på vägen ramlar jag igenom världen (a la WoW). Sen när jag spawnar är det 2 st Altaïr som jag kontrollerar, och de kan fightas med varandra.

Och det värsta är att det händer varje gång. Har startar om ett antal gånger för att hoppas att det var något tillfälligt, men problemet kvarstår. Jag som ville veta hur allt slutade. :<

Så, någon annan som haft samma problem, och kanske lyckades hitta en lösning? ;D

Medlem

Jag köpte AC i förrgår och det är grymmt kul motsvarade mina förväntningar, bra story osv, grymm spelkänsla och grafiken är fan snorskön ;D, enda är väl att det kan bli lite tjatigt med counterattack fsat det är najjs P;

9.5/10 garanterat ;P

Medlem

fick det i onsdas och har klarat det


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

fick det i onsdas och har klarat det

Ditt svin ;D

Medlem
Skrivet av Krakel:

Okej. Har spelat ett tag nu och ligger på sista uppdraget (försöker undvika spoilers). Allt har varit helt underbart ända fram till nu, världens fetaste glitch/bug har smitit igenom QA-testningen. När jag springer helt vanligt på vägen ramlar jag igenom världen (a la WoW). Sen när jag spawnar är det 2 st Altaïr som jag kontrollerar, och de kan fightas med varandra.

Och det värsta är att det händer varje gång. Har startar om ett antal gånger för att hoppas att det var något tillfälligt, men problemet kvarstår. Jag som ville veta hur allt slutade. :<

Så, någon annan som haft samma problem, och kanske lyckades hitta en lösning? ;D

jag har hört om den buggen men inte kommit så långt ännu så jag vet inte. dock har jag problem med att spelet fryser och man får starta om konsolen :S


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

12
Skriv svar