Määäääs Effekt!

Inaktiv
Määäääs Effekt!

Yes! Då har man förbokat Mass Effect då
Någon mer än jag som gjort samma sak och längtar efter att spelet dimper ner i brevlådan?

Ysch vad man längtar.
Blir till att bänka upp med cola, eventuellt några bärs och lite snacks!
Stänga av mobilen, och totalt isolera sig ;D


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

Japp, förhandsbokat och klart!

Inaktiv

Grannt då!
Jo, jag har läst rätt mycket om Mass Effect och så, sett en del trailer osv.

Men jag frågar er, vad är det som gör det här spelet så speciellt?
Inte för att jag inte tycker spelet verkar speciellt, men det är många som verkar prata om det

Har även kört alla KOTOR spel, dom är ju förjävla underbara


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

Blir att önska sig eller köpa till sig sj i Julklapp, då jag beställt Assassin's Creed istället.. och så måste jag köpa Bioshock! Har BARA spelat demot ett par gånger. Det var förjävla kul ^^ Fast Mass Effect verkar ju så underbart att springa runt i en Star Wars inspirerad värld och bara ähum... njuta! Men ist för 23/11 så blir det 24/12 för mig =/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

^--Samma här har beställt assassins creed men skall nog beställa masseffekt med eller så köper man det i stan. Längtar riktigt mycket efter det. Älskade verkligen kotor serien eller 1 var lite bättre imo. Blev positivt överaskad av själva stridssystemet de vissade up, gjorde bara att man längtade ännu mer

Inaktiv

Bokade både ME och AC för ett bra tag sedan, båda i limited edition så klart

Medlem

Förhandsbokade Limited Edition av Mass Effect för ett antal månader sedan. Har även köpt boken, så jag vill helst försöka ta mig igenom den innan jag börjar spela. Ligger dock redan efter med de spel jag har nu. Lirat max 20 minuter av Dead Rising och jag har säkerligen en hel del kvar på BioShock också. Det är inte roligt när man har dåligt med tid.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Förhandsbokade Mass Effect CE sedan en tid tillbaka. Denna månaden är ju bara för goo. Speciellt om man äger både Wii och 360.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

mjo, förbokade AC n ME ett tag sedan, inga Limited Edition dock, tycker dom alltid har lite för tråkiga saker med i dom.

Medlem

Har bokat LE av mass effect. Grymt höga förhoppningar med tanke på vilket fantastiskt spel kotor var!

Blir nog ett köp av AC senare, har inte tid med alla bra spel på en gång!

Youtube-proffs

min plånbok gråter. Har så många spel ja inte har köpt än.. Colin, CoD, PGR4, o nu mass effect. HJÄLP


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har förbokat Mass Effect och GH3... hmm blir fullt upp den helgen


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Japps, har förbokat Mass Effect: LE och förbokat vanliga Assassin's Creed. Otroligt vad man har längtat efter dessa två spel, de två anledningarna att jag köpte mitt 360 ungefär 1 år sedan, hah.

Medlem

För bokat AC...kommer nog att köpa Määäääs effekt =D


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Hade det bokat med avbokade för någon dag sen då jag såg att jag hade en massa andra titlar att köpa före.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jahaja, efter att man har varit extremt sugen på att även förboka AC så får det nog nästan bli att man gör så också efter att ha läst hur många som har gjort det ^^ Kommer visserligen svida lite men det äre nog fan värt, har ju även köpt en ny HDTV, en LG 32", köpte gears of war samtidigt för att kolla grafiken, ujj, är verkligen sugen på att se hur AC blir på min tv Längtar.


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Inaktiv

Har stort problem med det spelet. Vill väldigt gjärna ha det där spelet men problemet är min budget. Min skolklass och jag ska ut och sälja skit till förbi passerande och den ända möjligheten att slippa stå där och frysa är att pröja 500 spänn till klasskassan om jag betalar det så har jag inte råd med Mass effect men det är nog värt det. Vad skulle ni ha gjort?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Har stort problem med det spelet. Vill väldigt gjärna ha det där spelet men problemet är min budget. Min skolklass och jag ska ut och sälja skit till förbi passerande och den ända möjligheten att slippa stå där och frysa är att pröja 500 spänn till klasskassan om jag betalar det så har jag inte råd med Mass effect men det är nog värt det. Vad skulle ni ha gjort?

Hade helt klart valt att stå där och frysa för att ha råd med Mass Effect.
Tänk dig själv, bänka dig framför TV'n med lite dricka, eventuellt lite bärs och bara njuta av spelet


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Har stort problem med det spelet. Vill väldigt gjärna ha det där spelet men problemet är min budget. Min skolklass och jag ska ut och sälja skit till förbi passerande och den ända möjligheten att slippa stå där och frysa är att pröja 500 spänn till klasskassan om jag betalar det så har jag inte råd med Mass effect men det är nog värt det. Vad skulle ni ha gjort?

Klart som fan att man inte pröjsar 500 till skolan bara sådär! Klart du ska stå emot kylan i nån timme Det kommer vara värt det ..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Vem fan köper skit av en unge på gatan? Det är ju omöjligt och det värsta är att dels att inte gillar(hatar) alla utom ca 5 pers och att vi bara får 180kr per person,fy fan alltså jag hade mer än gärna betalat 300kr till kassan men stå och sälja skit för 500kr och bara få 180 och resten till företaget hatar jag.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Du kommer att hata mycket här i livet i så fall Tänk om jag hade 36% provision på det jag sålde. Då hade jag plockat ut flera hundra tusen i månaden.

Så 180kr på en 500-lapp är inte illa pinkat. Sen tar du dom pengarna och lägger på Mass Effect så blir det ju bara en win-win situation. Ut och frys och kräng saker pojk!

Inaktiv

Får man fråga vad du jobbar med?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Nu är det inte länge kvar innan Mass Effect finns ute i butikerna ^^

Ni andra ser fram emot det lika mycket som jag antar jag?

Har även en fråga:
Kommer alla planeter vara relativt stora som man kan utforska på egen hand eller kommer dom vara ganska trånga, utan öppen mark och så?


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

Vad jag vet så kommer man inte att kunna utforska alla planeter i ett solsystem. De man kan landa på ska, vad jag hört, vara relativt begränsade. Ungefär som i KOTOR.


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

Jag vet inte hur det är med er, men jag har iaf fått uppfattningen att ME skall vara rätt så stort. Men efter att ha kollat igenom achievmentsen till spelet så har jag börjat ana oråd.

Det är fyra olika achievments som man får för att ha spelat igenom spelet.

Ett för att klara spelet på valfri svårighet
Ett för att klara spelet en andra gång på valfri svårighet
Ett för att klara spelet på Hardcore
Å ett för att klara spelet på Insane

Så om man börjar på normal så måste man alltså
spela igenom spelet inte mindre än 3 gånger.
Verkar det troligt att spelet är så gigantiskt, som jag fått
för mig, om de förväntar sig att man ska spela igenom det
ett antal gånger?

Medlem
Skrivet av Picke:

Så om man börjar på normal så måste man alltså
spela igenom spelet inte mindre än 3 gånger.
Verkar det troligt att spelet är så gigantiskt, som jag fått
för mig, om de förväntar sig att man ska spela igenom det
ett antal gånger?

Jag vet iaf att jag spelat igenom Kotor 4.5 ggr och det gjorde jag ju inte direkt på en dag. Jag tror du värderar achievent points lite fel i det här läget.
Betänkt att del 2 inte kommer förns om 1 år, så har du en jävla massa tid på dig att spela spelet 3 ggr.
Jag ser det snarare tvärt om. Om man nu verkligen skall sätta någon sorts tillit till AP's som en "värdering" av ett spels längd så skulle jag påstå att på grund av dessa 4 AP's så bör spelet vara jävligt långt. Med denna "värdering" så skall det vara en bedrift att plocka ett spels alla AP's och då måste det ta en jävla massa tid, skills och whatnot att spela igenom ME 3ggr. Annars petar man hål helt på hela tanken med vad AP's representerar.
Eller?

Oroa dig inte, det är bara att spela på och när spelet väl tar slut så kommer det garanterat att ha varit på tok för kort. Alla bra spel är alltid "för korta" men varje minut ger så mycket mer


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Nu är mitt Mass Effect Collectors Edition skickat från TBH, hoppas det dimper ner i brevlådan snart

Inaktiv
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Picke:

Så om man börjar på normal så måste man alltså
spela igenom spelet inte mindre än 3 gånger.
Verkar det troligt att spelet är så gigantiskt, som jag fått
för mig, om de förväntar sig att man ska spela igenom det
ett antal gånger?

Jag vet iaf att jag spelat igenom Kotor 4.5 ggr och det gjorde jag ju inte direkt på en dag. Jag tror du värderar achievent points lite fel i det här läget.
Betänkt att del 2 inte kommer förns om 1 år, så har du en jävla massa tid på dig att spela spelet 3 ggr.
Jag ser det snarare tvärt om. Om man nu verkligen skall sätta någon sorts tillit till AP's som en "värdering" av ett spels längd så skulle jag påstå att på grund av dessa 4 AP's så bör spelet vara jävligt långt. Med denna "värdering" så skall det vara en bedrift att plocka ett spels alla AP's och då måste det ta en jävla massa tid, skills och whatnot att spela igenom ME 3ggr. Annars petar man hål helt på hela tanken med vad AP's representerar.
Eller?

Oroa dig inte, det är bara att spela på och när spelet väl tar slut så kommer det garanterat att ha varit på tok för kort. Alla bra spel är alltid "för korta" men varje minut ger så mycket mer

Jo visst kan det vara så, men nu är det ju "tyvärr" så att det släpps fler spel än Mass Effect som är värda att spela...

Tex samma dag som ME släpps, släpps ju även spel som Kane & Lynch, Guitar Hero 3 och Ace Combat 6...

Med det i åtanke, samt att AP'n för att spela igenom ME en andra gång bara är värd 25p så vete fan om det är värt det...om det nu är så stort som jag tror och hoppas på.

Inaktiv

Yay! Nu är mitt Mass Effect iallafall skickat från webhallen Nu fattas det bara att dom skickar mitt guitarhero3 också xD


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Inaktiv

Bara spelat ett par timmar men spelet verkar ruggigt tajt hittills. Håller det hög klass rakt igenom kan iaf inte jag se varför inte detta skulle bli GOTY.

Visst, det är inte lika välgjord action som i Halo och inte lika mycket frihey som i Elder Scrolls-spelen. Men det hamnar någonstans mittemellan och leverar en otroligt cinematisk upplevelse, med en tung story och riktigt intressanta karaktärer och uppdrag.

Om jag nu bara kunde låta bli att äta och sova så jag kunde spela lite


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

12
Skriv svar