Problem med anslutningen till Xbox Live

Inaktiv
Problem med anslutningen till Xbox Live

Hej

Jag köpte ett 360 förra veckan men har ännu inte lyckats komma in på Live. Eller rättare sagt, behålla en anslutning till Live. Då och då i väldigt korta perioder (från 0-5 min) kommer mitt Xbox in på internet och tidigare idag hade jag såpass bra anslutning att jag hade tid att skapa ett Live-konto.

Från början när jag testade min anslutning, på Test Live Connection, så var allting felfritt förutom NAT där det stog Moderate. Men det har jag fixat nu då jag öppnat några portar i routern så nu signalerar den Open. Därefter hade jag stundtals problem med MTU, där det stog Failed, men de senaste timmarna har det istället varit fel på min anslutning till Xbox Live.

Har hört talas om att bara vissa routers är kompitabla med Xbox, är det detta som är felet? Min router är i vilket fall: 3Com 3CRWE554G72T

Jag har letat på internet som en galning för att hitta någon lösning, men jag har inte kommit fram till nåt, så ni är mitt hopp!

Medlem

Ska stå på Xbox.com vilka routrar som är kompatibla jag fick byta .. fast med min felaktiga router så kunde jag inte ens ansluta till internetpå xboxet. Så jag tror inte det beror på att routern inte är kompatibel med live.. Har du kollat så det inte är nåt som stör?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Jo det har du nog rätt i, det ska nog inte vara fel på routern. Något som stör? Testet visar stundtals att allting är bra. Det står Confirmed på allt förutom på NAT där det står Open. Eller hur menar du?

Medlem

Jo det var nånting med ifall det kör ihop sig med en tlf som var nånting med 2 gHz


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Allt som sänder radiovågor stör. Trådlös TLF ,micron tom kylskåp.
Sen så kan det vara att om du har telia så kan det strula och du kan behöva göra en mac spoof.

Lista på garanterat kompatibla routers:
http://www.xbox.com/en-US/support/connecttolive/xbox360/homen...

Inaktiv

Nukem: jag kör iofs inte med trådlöst så det ska nog inte störa. Men vad är mac spoof?

Jag ringde Xbox kundsupport idag, gick igenom några grejer utan att lyckas lösa det tills hon i telefonen sa åt mig att öppna hela 5 st portar i routern:
UDP 88, UDP 3330, UDP 3074, TCP 3074, TCP 3330.

2 av de TCP portarna hade jag redan öppnat, frågan är bara hur jag öppnar UDP portarna. Jag har letat och letat bland router-inställningarna men utan framgång. Någon som vet? Ringer 3coms-kundsupport imorgon annars.

Min router finns inte med på den listan med kompatibla routers, men tydligen så är det fullt möjligt att den fungerar ihop med Xboxet ändå. Får jag gissa själv så gör den inte det och det är där felet ligger.. jag hoppas verkligen inte det!

Medlem

Det finns billiga routrar för 400 som är kompatibla med Xboxet annars På Elgiganten, internet etc.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

MAC spoof är när du tar Datorns fysiska adress o matar in den i boxen så din ISPs server tror att det är din dator som är uppkopplad. Men är det routern som stör så är det inte så mycket att göra tyvärr

Medlem

Hmm jag kör med Trådlöst ;D


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

1
Skriv svar