Min 360 har problem :/

Medlem
Min 360 har problem :/

Jag har haft min 360 sen releasen och den har funkat helt kanon.
Nu för ett par dagar sedan dock började den hänga sig, frysa sig när man lirar spel och så och man måste starta om den.
Detta händer mer och mer ofta och nu är det till den grad att den är helt obrukbar.

Den fryser sig efter bara några minuter varje gång.

Har googlat runt lite, och testat att;
Cleara cache minnet på hårddisken.
Ta bort hårddisken och köra utan.
Flytta runt xboxen lite, på högkant och liggande.
Powersupplyet känns inte alls speciellt varmt på utsidan när den crashar, men jag har även flyttat runt det lite grann.

Inget av detta har fungerat.
Jag har även haft 360n i princip på samma sätt sen releasen och det har inte varit några problem alls föränns nu.
Mycket underligt.

MS säger att garantin är utgången.

Så nu är frågan, någon som vet någonting mer man kan testa? För att få den att fungera igen, eller ska men helt enkelt gå och köpa en ny 360?

Mycket tacksam för svar!
:\

Medlem

grats, du kommer snart sitta med en väldigt dyr paperweight. Du kan testa med toweltricket, bara söka på det så hittar du nog instruktioner. men jag skulle inte rekommendera det.

Hur kan garantin ha gått ut? De förlänge ju garantin med tre år nyligen? förklara det för supporten hur garantin kan ha gått ut när de förlänge den med 3 år och 360 har inte varit ute 3 år än.

Medlem

Hände samma sak för mig, min frös och härjade och till slut fick den red ring of death.
har du ingen garanti så kan du prova
detta

lyckades återuppliva min med den här guiden och då höll den i 6 månader till, sen dog den igen och det var bara att köpa sig en ny.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tack för svaren

Misstänkte det.
Jag blev informerad om att garantin bara gällde "ring of death", den förlängda garantin alltså, och det har jag inte fått ännu men kommer väl.

Ska testa guiden!

Medlem

.. då gör du så den får ring of death hehe

Medlem

Hehe aja känns rätt kört faktiskt, testar guiden går det inte får jag fixa en ny box i veckan helt enkelt.
Verkar ju vara ganska enkelt, har öppnat boxen redan måste dock fixa lite brickor och sånt imorrn innan jag kan sätta ihop den igen.

Det känns ju verkligen som om det är värme problem, vet ju själv att jag har haft PCs som har uppfört sig precis likadant när cpun blivit för varm.
Går det inte så går det inte.

Medlem

hoppas du får Falcon kretsen i din nästa maskin ... om inte så får du köpa dej ett litet kylskåp o slänga in 360n i när du gamear!

Medlem

^- Det blir kondens i kylskåpet, så ingen bra idè.

Medlem

köp torr is då dådå ^^

Medlem

Har gjort det som står i guiden och problemen verkar vara helt borta än så länge men de kommer väl tillbaka förr eller senare.
Blir väl att fixa än ny box snart ändå.

Blir lite irriterad över att man ska behöva köpa en ny när man redan investerat i en.
Jag är ju verkligen inte ensam heller vet många som är inne på sin andra box och det är ju faktiskt rätt så bedrövligt.

Youtube-proffs

Jag hade gjort så man får red ring of death ja.. typ wrappat den i handduk eller något så den överhettades, typ göra låta den gå skitlänge med hårtork på den eller något.. hellre de än att köpa en ny..

Fast iofs så kan du köpa Elite, och den e ju ganska nice ändå..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Har gjort det som står i guiden och problemen verkar vara helt borta än så länge men de kommer väl tillbaka förr eller senare.
Blir väl att fixa än ny box snart ändå.

Blir lite irriterad över att man ska behöva köpa en ny när man redan investerat i en.
Jag är ju verkligen inte ensam heller vet många som är inne på sin andra box och det är ju faktiskt rätt så bedrövligt.

4 gånger fick jag byta min 360.

Medlem

Det är ju bedrövligt att de inte kan hålla, okay om ett par stycken är dåliga visst men att det är så omfattande.

Min går nu igen vet inte hur länge dock.

Kör på den här tills den pajar sen får jag skaffa en ny.
Blir faktiskt sur när man tänker på hur dålig kvalitet de håller, när man pungar ut så pass mycket pengar för en konsol räknar man ju med att inte behöva fixa en ny inom ett par år.

Brorsan har haft sin 360 inne hos MS med för att den strulade, slutade med att han fick en ny.

Aja får se hur detta slutar!

Medlem

Min första box fick samma problem som din. Är på min andra nu och har haft den i ca 1 år snart så den går väl sönder när man får Mass Effect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har haft min 360 sen release och fick RROD för några dagar sedan när jag spelade Halo 3. Smekte den lite och den satte igång igen, sen fick den RROD igen, klappade den lite fint igen och den började igen. Detta hände 6 gånger sen nu funkar den fint igen.

Vårat förhållande är mycket speciellt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Har haft min 360 sen release och fick RROD för några dagar sedan när jag spelade Halo 3. Smekte den lite och den satte igång igen, sen fick den RROD igen, klappade den lite fint igen och den började igen. Detta hände 6 gånger sen nu funkar den fint igen.

Vårat förhållande är mycket speciellt.

Mhm.. vi kanske skulle gå ut och äta nån dag du, jag och våra 360 ? = ]


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Ja men visst. Han skulle behöva en partner av samma kretsar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Ja men visst. Han skulle behöva en partner av samma kretsar.

hahahaha


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jaaa...får hoppas min 360 håller köpte den förra lördan
har bara spelat GoW på den och den funka fint...men när jag spelar GRAW 2 Multiplayer demo kan det lagga som FAN
det typ hackar sig fram vet inte om det är Dålig internet uppkoppling eller nått men iaf...tycker inte det ska lagga...


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

att köpa en konsoll och sen hålla tummarna att den ska funka några dagar.
nej ms ni kan vara glada att folk fortfarande köper er skit.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

att köpa en konsoll och sen hålla tummarna att den ska funka några dagar.
nej ms ni kan vara glada att folk fortfarande köper er skit.

Fortsätt då med PS3.
Du har ju ingen Xbox360 längre så det finns ingen anledning att lipa längre.
Eller hur ?

1
Skriv svar