Låter xbox 360 mycket?

Inaktiv
Låter xbox 360 mycket?

Hur mycket låter en xbox 360 egentligen? Har hört mycket olika åsikter i frågan och de varierar. Vissa påstår att den låter som ett torkskåp och andra säger att man inte märker det när man spelar.

Jämnför man med den knäpptysta PS3 kan jag förstå att den låter mycket. Men jag har en ganska högljudd dator som jag vant mig vid, kommer xboxen vara värre än den?

Så ni xbox 360 ägare, hur mycket stör ni er över er konsols ljud?

Medlem

har du en högljud dator så spelar det ingen roll alls. Tänker inte på det när jag spelar, men det är iofs skönt tyst när man väl stänger av den hehe

Medlem

Min låter då knappt någonting trots att jag har en av de äldre modellerna. Använder dock alltid stängda hörlurar när jag spelar.

Medlem

Min låter men inte så mycket tycker jag för att när jag spelar så bryr jag mig inte om ljudet utan bara att spela så det är helt okej med ljudet:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

tycker som alla andra, att när man väl är inne i en het match så märker man absolut ingenting, det är ju dvd läsaren som låter. DOCK när man ser på film hörs den mindre för mig än när man använder sig av hårddisken (när man t.ex spelar ett demo man har på hårddisken), så det är helt okej att kolla film med boxen också. iaf för mig jag finner den inte störande då.

Medlem

Min box låter en hel del och i början var det irriterande, men efter ett tag vande jag mig. Skulle dock inte ha ngt emot om den kunde vara tystare, speciellt när man spelar ett spel som det inte är så högt tempo i.

Inaktiv

Ja, jag har ju en dator som låter som ett tröskverk så om ljudet är ett så litet störningsmoment som ni säger lär det ju inte bli något problem.

Inaktiv

det verkar ju bli bättre o bättre med tiden då de fixar med boxarna. jag vet ju inte hur känslig just du är för ljud o så men:P

själv störs jag inget då jag tycker det är mycket roligt också så:)

Medlem

enda gången jag stördes av ljudet var när jag glömde stänga av den när jag skulle gå och lägga mig.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

enda gången jag stördes av ljudet var när jag glömde stänga av den när jag skulle gå och lägga mig.

hahah fint xD

Inaktiv

Jag startade just upp min xbox elite och lade in ett spel precis nu för att pröva. Den låter absolut inte mycket.

Inaktiv

dom äldre 360 maskinerna var en mindre katastrof i ljudnivå.
dom nyaste modellerna är mer eller mindre knäpptysta.

Inaktiv

När Läsaren går igång låter den mycket. annars nej

Medlem

Den låter en del, iallafall min gamla (gammal från 2005). Men det är inget man tänker på när man väl spelar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

den låtter men den stör inte när man spelar eller kollar på film

emp
Medlem

Ja, DVD-läsaren lever om rätt bra. Men i spel som GoW och Halo 3 så märker inte jag det iaf.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

När Läsaren går igång låter den mycket. annars nej

det är dom äldre modellerna det.
dom nya som har Benq dvd spelare i sig är tysta.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Combalex:

När Läsaren går igång låter den mycket. annars nej

det är dom äldre modellerna det.
dom nya som har Benq dvd spelare i sig är tysta.

Jo med tanke på hur mycket du nämner det så fattar nog alla det :P.

Inaktiv

alla verkar inte fatta det,
inte han som startade denna tråden iaf

Youtube-proffs

Jag tänker inte alls på det när jag spelar. Bara att höjja volymen och njuta av spelet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ja, xbox 360 låter mycket. Detta säger jag ifall du sitter i ett tyst rum, och med andra saker som låter t.ex. datorn avstängd. Eftersom jag kör på hög volym när jag spelar så hör jag absolut inget ifrån 360. Går jag däremot fram till den och "lyssnar på den" såklart så hör jag den. Med detta så vill jag säga att man ABSOLUT inte stör sig på ljudet. Jag har haft en jäkla massa folk hos mig som lirat på den och ingen har sagt att den låter. De som klagar på detta är riktigt, riktigt kräsna människor som absolut vill ha den tyst. Finns säkert de som kör på riktigt låg volym, då kan jag tänka mig att man stör sig lite. Att den låter, det gör den. Däremot så stör man sig inte på de.


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Min låter då knappt någonting trots att jag har en av de äldre modellerna. Använder dock alltid stängda hörlurar när jag spelar.

Du tänker inte när du skriver va?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

det är såhär ser ni att dom äldre modellerna låter mycke och dom nya låter väldigt lite.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av jingai:

Min låter då knappt någonting trots att jag har en av de äldre modellerna. Använder dock alltid stängda hörlurar när jag spelar.

Du tänker inte när du skriver va?

ja, för han kan ju inte höra den innan han börjar spela eller om han tar en pause o låter spelet stå på. han går nog alltid runt med hörlurarna på sig.

Svårt att tänka abstrakt ibland.

Medlem

jag tycker nog att den är lite för högt trots allt, o min måste väl vara av den "nyare" generationen då det är en vanlig premium som däremot har HDMI... detta är ju då när man spelar spel från skiva och inte t.ex. arcade-spel (hårddisken dvs).

inte så att det stör men jag tycker ändå att konsoler inte ska låta så jättemycket, dom borde ha lyckats bygga den såpass bra att den ska klara av att både vara välkyld och tyst på samma gång..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det är dom äldre modellerna det.
dom nya som har Benq dvd spelare i sig är tysta.

Alla nya har dock inte Benq, vet flera som fått Hitachi i sina nya Elite och Premium(HDMI). Så det är lite random.

Medlem

Dom som kom innan elite låter ganska högt, fast man tänker inte på det efter en stund.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Min låter mycket när den läser... tpy när man spelar spel men det är ingenting man tänker på när man spelar ;D


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

kan nog vara så att 360 egentligen först var en torktumlare för dvärgar,
men så köpte ms upp det företaget och stoppade in lite fläktar och en dvd spelare och hoppla så var 360 klar

Inaktiv

Nejdå, dom testade bara lite PS3 hårdvara på skoj i de första 360 modellerna utan att Sony visste om det

123
Skriv svar