Inaktiv
Garanti

Jag undrar, är det inte så att garantin endast gäller för den första ägaren?

Så om man köper konsollen begagnad, och den pajjar, så gäller väll inte garantin för den nya ägaren?

Stämmer detta?:P

Det går ju isåfall att ha en deal med säljaren att han ska skicka in den om den går sönder (om man känner säljaren då)

Medlem

Joo det ska gälla nästa ägare också. Såvida man inte är nyfiken och har tittat i den =p


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

garantin gäller inte hos microsoft om den tidigare ägaren har registrerat sin konsol, som man tex får göra om man ska skicka in den för rep.

jag råkade nämligen ut för detta, köpte av en som ahde fått en ny efter att hans förra pajjade dock så hade ms automatiskt flyttat över han som ägare från det förra serienummret till den nya han fick så när den väl pajjade och jag skulle skicka in så såg dom att jag inte var den "riktiga" ägaren och vägrade ta emot den.

dom sa att affären kan kanske ge en ny men ms ger bara garanti till dom som köpt från sånna som har licens att sälja ms varor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

MS ger tre års garanti på tre röda lampor även på andra ägaren. alla andra fel man får man betala för om man vill ha dem lagade. går på dryg tusing och då får man även xboxen registrerad på sitt namn så man blir den "riktiga" ägaren

Inaktiv

Okej tack för alla svar ^^

Men jag köpte min av en kompis och han har även ett elite, så om det går sönder kan väll bara han skicka in de?
de kan väll inte märka att han inte spelat på det på den senaste tiden, utan det är ju jag som spelat på den.

Så det borde ju funka lika bra att han skickar in den då o säger att den gått sönder för honom.

Medlem
Skrivet av Nukem:

MS ger tre års garanti på tre röda lampor även på andra ägaren. alla andra fel man får man betala för om man vill ha dem lagade. går på dryg tusing och då får man även xboxen registrerad på sitt namn så man blir den "riktiga" ägaren

så var det inte för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Du var väll otrevlig eller liknande antar jag

Ring supporten igen o säg att du har en beg xbox360 som dubehöver ha lagad o se vad de säger nu om du har kvar den

Medlem

hehe nej den har jag inte kvar, jag lagade den själv men så klart så dog den igen efter ett halvår så då provade jag laga den ytterligare en gång men då var den stekt.

så jag köpte mig en elite.

sen så var jag inte otrevlig den jag pratade med lät dock inte så brydd om mitt fall utan lät typ som att jag fick skylla mig själv, dålig på engelska var dom också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

dålig på engelska var dom också.

Engelska? Vilken support ringde du egentligen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

tänkte smyga in en garantifråga här. Min ena handkontroll har börjat strula lite med ena spaken så jag undrar helt enkelt, vad är garantin på kontrollerna? (köpte allt i ett paketerbjudande från mediamarkt för mindre än 1 år sedan)

Medlem
Skrivet av BryleCreem:

tänkte smyga in en garantifråga här. Min ena handkontroll har börjat strula lite med ena spaken så jag undrar helt enkelt, vad är garantin på kontrollerna? (köpte allt i ett paketerbjudande från mediamarkt för mindre än 1 år sedan)

samma garanti som på konsolen, förutsätter då att det har lämnats en garanti. Finns ingen lag idag om garantier, men Xbox har en uttalad garantiv vad jag har förstått, då gäller denna även kontrollerna.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar