trådlöst internet till 360??

Inaktiv
trådlöst internet till 360??

jag har hört att man ska kunna ha trådlöst internet till 360, är detta sant??

för jag har en såndär mysig antenn på mitt modem iaf...så nån som vet hur det funkar eller om det ens går??

tacksam för alla svar:)

/hejj hopp godissnopp!:P

Medlem

Jag antar att du behöver en trådlös adapter till din 360.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Eller så kan du köpa någonting i stil med den här:
LINKSYS WET54G TRÅDLÖS 802.11G BRYGGA

Medlem

trådlös adapter till 360 är vad som behövs. men den är rätt så dyr. går typ på 700-800 spänn. lite onödigt, även fast jag hade en sån förut.

Medlem

Kör med adaptern men innan det körde jag men nätverkssladden som medföljer 360 in i datorn och använda datorns trådlösa uppkoppling för att komma åt routern.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kör med det nu det funkar väl bra.. har inte märkt några direkt nackdelar med det


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag har en funkar rätt O.K.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Kör trådlöst med microsofts brygga, funkar hur bra som hällst. Den är suverän

Inaktiv

Köpte idag en xbox360 och jag är extremt nöjd. Tyvärr behöver jag trådlöst nätverk eftersom routern är i andra delen av huset, men eftersom jag tycker att 700-900kr för ett original xbox wlan kort är lite för mycket undrar jag om det funkar med ett vanligt usb nätverkskort som t.ex. denna: [http://www.webhallen.com/prod.php?id=41956]
Tror ni det kommer att funka eller måste man verkligen ha originalet?

Medlem

Nej.. jag är rätt så säker på att man måste ha Microsofts 360 adapter..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

USB nätverkskort fungerar inte!

Du kan däremot ansluta med nätverkskabel till en 3e parts nätverksbrygga som sedan är trådlöstförbunden med routern.

Medlem
Skrivet av Dogge:

USB nätverkskort fungerar inte!

Du kan däremot ansluta med nätverkskabel till en 3e parts nätverksbrygga som sedan är trådlöstförbunden med routern.

Källa?

Inaktiv
Skrivet av Nukem:
Skrivet av Dogge:

USB nätverkskort fungerar inte!

Du kan däremot ansluta med nätverkskabel till en 3e parts nätverksbrygga som sedan är trådlöstförbunden med routern.

Källa?

Leta upp det själv om du nu är så intresserad annars får du helt enkelt ta mitt ord för det.
Att en trådlösnätverksbryggga fungerar kan man räkna ut med rumpan om man har lite vett då den endast i stort sätt överför trådbunden signal till en trådlös signal.
Vet inte hur det är med trådlösa usb bryggor dock (vilket är vad Microsofts brygga är) om de ens finns i 3e part.
Vanligt usb nätverkskort kommer defenetivt inte fungera men det är nog bäst så om du vill ha någolunda bra kvalitet på signalen på större avstånd.

1
Skriv svar