Hur fungerar mediacenter till xbox? Är sugen på att köpa ett

Medlem
Hur fungerar mediacenter till xbox? Är sugen på att köpa ett

Jag är på vippen att köpa ett xbox 360(blir ett elite för jag orkar inte med någon fläkt som väsnas gärnet) men innan jag gör det så skulle jag vilja veta hur det här med mediacenter fungerar.

Vad jag förstår så ska man trådlöst kunna koppla upp sig mot datorn och sedan kunna streama film och grejjer från den.

Hur är det då med windows mediacenter, jag använder VLC för att se alla filmer på datorn, kan man använda det till mediacenter också eller är det enbart mediaplayer som gäller? Varför jag undrar är därför att jag inte orkar hålla på och strula med codecs.

Har ni erfarenhet av detta så får ni gärna berätta hur ni tycker det fungerar.
Jag gissar att playstation 3 har något liknande, skulle vara kul att höra hur det fungerar också.

Inaktiv

Du tjänar på det mer om du köper PS3 om du vill ha ett bra mediacenter. Just nu kan du väl köpa en för 4000 kr i vissa affärer. En elite kostar väl inte så mkt mindre. (PS3 har blu-ray spelare, nåt som inte xboxfanboys gillar av nån anledning :S)


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^- Gief bluray spelare till 360 och jag blir glad!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jaa, vette fan hur det blir nu. Beslutsångest så det stänker om det..
Får väl surfa runt lite forum och se vad folk säger. Är lite svårt att få en objektiv bild ibland pga "kriget" mellan ps3-folk och xbox360-folk

Medlem

Det funkar ganska smärtfritt men kom ihåg att du bara kan streama WMP QT o Mpeg filmer. om du inte chippar såklart

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Du tjänar på det mer om du köper PS3 om du vill ha ett bra mediacenter. Just nu kan du väl köpa en för 4000 kr i vissa affärer. En elite kostar väl inte så mkt mindre. (PS3 har blu-ray spelare, nåt som inte xboxfanboys gillar av nån anledning :S)

Tror inte han fråga om ett ps3 eller hur ?

Inaktiv
Skrivet av Combalex:
Skrivet av Jianlian23:

Du tjänar på det mer om du köper PS3 om du vill ha ett bra mediacenter. Just nu kan du väl köpa en för 4000 kr i vissa affärer. En elite kostar väl inte så mkt mindre. (PS3 har blu-ray spelare, nåt som inte xboxfanboys gillar av nån anledning :S)

Tror inte han fråga om ett ps3 eller hur ?

Det verkade som att han ville köpa en konsol som hade bra mediacenter och en tyst sådan oxxå. Och jag rekkomenderade PS3 som inte kostar mycket mer än en 360. Man får ju med Blu-Ray också, som är next-gen formatetför film och sånt.
Jag försöker bara hjälpa till.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Håller med Jianlian, PS3 är bättre som tyst mediacenter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Youtube-proffs
Skrivet av Zelaxe:

Håller med Jianlian, PS3 är bättre som tyst mediacenter.

Exakt, det är en PS3 du ska ha om du ska ha ett bra mediacenter. Fast om man lyckas koppla in datorn och sånt tjafs bra till boxen så är den bra kanon den med.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Eller så kopplar du bara datorn direkt till TVn och avnjuter alla möjligheter du har med PCn gällande inställningar.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Eller så kopplar du bara datorn direkt till TVn och avnjuter alla möjligheter du har med PCn gällande inställningar.

Håller med. Är det enbart mediacenter du är ute efter så är det klart bättre att skaffa en riktig htpc istället för en konsoll...

Inaktiv
Skrivet av apocalypse101:

Jag är på vippen att köpa ett xbox 360(blir ett elite för jag orkar inte med någon fläkt som väsnas gärnet) men innan jag gör det så skulle jag vilja veta hur det här med mediacenter fungerar.

Vad jag förstår så ska man trådlöst kunna koppla upp sig mot datorn och sedan kunna streama film och grejjer från den.

Hur är det då med windows mediacenter, jag använder VLC för att se alla filmer på datorn, kan man använda det till mediacenter också eller är det enbart mediaplayer som gäller? Varför jag undrar är därför att jag inte orkar hålla på och strula med codecs.

Har ni erfarenhet av detta så får ni gärna berätta hur ni tycker det fungerar.
Jag gissar att playstation 3 har något liknande, skulle vara kul att höra hur det fungerar också.

Hela grejen med att connecta med en mediacenter att du just använder mediacenter på datorn alltså inte VLC. Du kan streama till Xboxen även utan Mediacenter dock med WMP 11 och Tveristy etc. men har du en mediacenter dator ska du självklart använda det, riktigt juste är det. Hoppas vi får xvid stöd nu oxå till höstuppdatering vilket det ryktas om.
Du bör tänka på att antingen PCn eller 360n ska vara kopplad till routern med kabel det kan funka utan oxå men säkrast om du har minst en med kabel.

Inaktiv

360 har ju grymt bättre spel än ps3.
enda anledningen att köpa ps3 är ju Motorstorm säger alla typ.
säger bara Halo 3

Medlem
Skrivet av viiccy:

360 har ju grymt bättre spel än ps3.
enda anledningen att köpa ps3 är ju Motorstorm säger alla typ.
säger bara Halo 3

Mm, men Halo 3 var ju en besvikelse.

Inaktiv

sant, men enligt mig har 360 överlägset bättre titlar än ps3

Medlem

Fungerar skitbra att streama media från datorn till 360n via Tversity iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fungerar skitbra att streama media från datorn till 360n via Tversity iaf.

Det gör jag med, funkar skitbra. Var lite pillande med att få det att funka i början bara.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fungerar skitbra att streama media från datorn till 360n via Tversity iaf.

Sweet, ska prova det.

Efter att jag spenderat 700 spänn för wlan adaptern och x antal spänn till en ny router.

Någon som har bra tipps på en router som inte kostar skjortan och är kompatibel med xbox360?

1
Skriv svar