Inaktiv
VGA kabel!

Tjena!
jag har en liten fråga.
De är som så att jag undrar om de gör nån skillnad om jag sätter in en vga kabel till min 360,
istället för orginal hd-kabeln som man får med.
Jag tänkte då om de blir bättre bild.
Jag har en hd tv med vga ingång.

Puss i ljumsken.

Medlem

Beror på vad du menar med HD-kabel.

Menar du HDMI ska du självklart använda den då den stöder upp till 1080p och ger bäst färg.

Om du menar komponent vs. VGA beror det på vad du vill använda för upplösning. Komponent klarar upp till 1080i medan VGA bara tar 720p. Skillnaden i färgåtergivning är jag osäker på, skulle gissa att det är ganska jämt.

Medlem

jag hari nte provat komponent men jag hade en vga sen tidigare till min core och nu i min elite så provade jag hdmi och tyckte inte alls bilden blev nå bra.
Bristerna som uppstog är brister folk brukar klaga på i PS3spel grafik så jag bytte tillbaka till VGA.
så jag antar att det har att göra med vilken tv man har också, dock så kan det ju vara så att inställningnarna inte var riktigt rätt när jag körde hdmi men eftersom min tv endå är en 1366*768 tv så tror jag nog det blir bättre med VGA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ok.tack för svaren!
Får ta å låna hem en vga kabel å kolla.

Medlem

Bukload, vad är vga-endast-720p för snack? VGA kopplad från 360 går upp till 1080p.


signatur

system: online

Inaktiv

Om de är som du säger system-oline,så borde de ju
bli bättre med vga kabel.
Jag kör i 1080i i nu.
Men ska man inte ha tv med real-hd om man ska klara
av 1080p?

Medlem
Skrivet av system-online:

Bukload, vad är vga-endast-720p för snack? VGA kopplad från 360 går upp till 1080p.

Du har säkert rätt. Jag har använt någon VGA-sladd så jag gick på vad som står på förpackningen.

Inaktiv

De är lugnt!
jag har kollat upp de, å jag får inte bättre upplösning
än vad jag har just nu.de är tvn som sätter stopp för mig!

tacka alla som har svarat!
Nån som spelar bf2142 å känner sig ensam å
vill jobba som team!? Adda: Gramse.

1
Skriv svar