Sicken jäkla tur, 2900 för 360 med HDMI...

Medlem
Sicken jäkla tur, 2900 för 360 med HDMI...

Mediamarkt öppnade här i Lund förra veckan, glad i hågen traskade jag dit för jag äntligen tänkte köpa en 360. När jag väl var där så kostade deras Premium 3200 eller något.

Min kompis "callmesim" föreslog att jag skulle kila över till Elgiganten och kolla där eftersom det bara är 100 m mellan butikerna. Väl där insåg vi att de bara tog 2900 för den i butiken, sweet(!) tänkte jag och köpte en.

När det var dags att packa upp den ser vi att jag fått det som de kallar den "nya modellen" på Elgiganten, alltså den med Hdmi-utgång och en massa krimskrams på hårdisken och som de tar 3990 för på sin hemsida...

Vet inte om jag hade en jäkla flax eller om det bara var för att de ville smälla Mediamarkt på fingrarna, men glad blev jag i vilket fall:up:


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

När det var dags att packa upp den ser vi att jag fått det som de kallar den "nya modellen" på Elgiganten, alltså den med Hdmi-utgång och en massa krimskrams på hårdisken och som de tar 3990 för på sin hemsida...

Säger det återigen - Elgigantens nätbutik har helt egna priser jämfört med markbutikerna. Man ska aldrig kolla deras hemsida efter priser om man funderar på att inhandla något direkt i butik då de kan skilja sig en hel del.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Elis verkar ha rätt så nerdragna priser på spel och dylikt nu förtiden. Så jag kommer iaf alltid checka där innan jag köper nya spel i framtiden hehe =), köpte ju Halo 3 där på release dagen för 399, mkt trevligt.

Youtube-proffs
Skrivet av PapaBear:

Elis verkar ha rätt så nerdragna priser på spel och dylikt nu förtiden. Så jag kommer iaf alltid checka där innan jag köper nya spel i framtiden hehe =), köpte ju Halo 3 där på release dagen för 399, mkt trevligt.

Ja verkligen, det känns inte som man ska gå till spelaffärer längre, Siba, Elgiganten o dessa ställen är klart mycket bättre!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av PapaBear:

Elis verkar ha rätt så nerdragna priser på spel och dylikt nu förtiden. Så jag kommer iaf alltid checka där innan jag köper nya spel i framtiden hehe =), köpte ju Halo 3 där på release dagen för 399, mkt trevligt.

Ja verkligen, det känns inte som man ska gå till spelaffärer längre, Siba, Elgiganten o dessa ställen är klart mycket bättre!

Så sant. När jag gav 700kr på EBGames för DiRT bestämde jag mig att aldrig gå tillbaka.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ett tips är ju även att importera från Nordamerika när möjligheten finns. Alla spel är ju inte regionslåsta. Videogamesplus.com har en blogg där de testar regionskodningen på nya spel, så det kan vara en idé att kika där. Länk Fullprisspelen ligger på ca 500 kr inkl frakten.

1
Skriv svar