Vad är det som är så kul med halo?

Medlem
Vad är det som är så kul med halo?

Hej jag har kört halo väldigt mycket hod en kompid därför alla tjatar om att det är så bra. Men jag fattar inte vad är det som är så bra med det. Man skjuter aliens och så är det en halvdan story?
P.S metroid prime äger upp halo så jävla fett !!!!!

Medlem

Smak och tycke. Knappast ett ämne som förtjänar en egen tråd.


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs

Exakt.. o när Halo 1 släpptes så var du 6 bast Tvivlar på att du känner av storyn lika bra som riktiga halofan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Jag håller faktiskt med Nikke. Halo har inte någon riktigt bra story på 1&2 men däremot verkar 3:an ha gjort förbättringar.

Medlem
Skrivet av S0B:

Jag håller faktiskt med Nikke. Halo har inte någon riktigt bra story på 1&2 men däremot verkar 3:an ha gjort förbättringar.

Snarare knyter dom ihop säcken i trean.
Storyn kan verka ytlig men orkar man bara läsa ett par böcker så får man en helt annan syn på det hela.
Får helt enkelt storyn till andra spel (speciellt fps) att blekna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ett par böcker gör knappast spelen i sig bättre, de har fortfarande en tanig story.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Tycker inte heller att Halo är så märkvärdigt egentligen. All hype och trams... förstår mig inte på det(?).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hypen är överskattad. Men spelet är kewl iaf.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av cribba:

Ett par böcker gör knappast spelen i sig bättre, de har fortfarande en tanig story.

Nej, spelen i sig lär inte bli bättre av ett par böcker.
Men det finns många aspekter i böckerna som knyter an till spelen rent storymässigt. Men man får väl vara lite nerd för att uppskatta det hela.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

tycker mer alla hundratals andra världs krig spel är föga upphetsande känns som har man kört ett då har man kört alla.

finns för lite krigs liknande spel i nutid eller framtid.

Inaktiv

håller med Nikke ja me. Halo är verkligen ingen höjdare. Ett upp hypat spel för att sälja Xboxar, som sedan fick en fanbase på nåt sätt, och hypen blev ännu större vid Halo 2.
Halo 3 är dock Ok, den saknar en del grejer som jag blev irriterad på i Halo o Halo 2, men det är fortfarande inget höjdar spel. Ett spel där Skill = högt tempo och bra spray n pray, är inte bra imo. dock ett kul spel om man bara ska latja med polarna, så tippar på att det e därför det sålt så bra.

Inaktiv

oavsett vilket community jag går med i så finns det alltid forumtrådar i stil med "vad är så bra med Halo?". Jag älskade det första Halo och har varit ett nästan fanatiskt fan sedan dess. Faktum är att jag tycker att Halo är världens genom tiderna absolut bästa spel serie. Och det finns i mina ögon inget fps som kommer i närheten (och det finns dom som är nästan lika bra) av Halo. Men vet ni vad. Det behöver ingen annan tycka. Alla har ju rätt till sin smak, så gillar ni inte Halo. Spela det inte.

Medlem

Halo är kult.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av zinoelgato:

oavsett vilket community jag går med i så finns det alltid forumtrådar i stil med "vad är så bra med Halo?". Jag älskade det första Halo och har varit ett nästan fanatiskt fan sedan dess. Faktum är att jag tycker att Halo är världens genom tiderna absolut bästa spel serie. Och det finns i mina ögon inget fps som kommer i närheten (och det finns dom som är nästan lika bra) av Halo. Men vet ni vad. Det behöver ingen annan tycka. Alla har ju rätt till sin smak, så gillar ni inte Halo. Spela det inte.

Det finns alltid en massa "förståsigpåare" överallt var man är, så jävla trött på alla Halo hatare just nu. I varje halo relaterad nyhet eller tråd säger någon att det är överskattat/överhypat whatever, måhända att det är så men det räcker vi har hört det.

Sen att Microsoft spelar med på hypen det har fått är ju självklart det skulle alla med en sådan potentiell kassako.

Men jag har spelat vääädigt många PC FPS och en hel drös konsol dessutom och det är inga som är så kompletta som Halo serien imho.

Inaktiv

Vi låter helt enkelt dom som vill klaga på Halo serien så njuter vi av spelet så länge

Medlem

Jag körde det första och tyckte det var ganska bra, gillade storyn och att man fick flyga å sånt. Däremot var det inte särskilt engagerande och bandesignen var ju kass. MP var väl också rätt kul. Jag tänkte dock inte ens tanken på dom andra två i serien. Den största nyheten i tvåan var ju typ Dual Wielding..... Trean känns väl inte heller så nytt.

Jag tror att de flesta köper Halo av grupptryck (inte bokstavligt), många för att de tycker att det verkar bra, och många för att dom är multiplayernördar.

Säkert ganska bra men inte världens bästa spel.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Säkert ganska bra men inte världens bästa spel.

Och vem i hela friden påstår det egentligen ?

Inaktiv
Skrivet av Nikke94:

Hej jag har kört halo väldigt mycket hod en kompid därför alla tjatar om att det är så bra. Men jag fattar inte vad är det som är så bra med det. Man skjuter aliens och så är det en halvdan story?
P.S metroid prime äger upp halo så jävla fett !!!!!

var du förskyld när du skrev inlägget ?

* Hej jag har kört halo väldigt mycket hod en kompid *

lol

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av HinduTimes:

Säkert ganska bra men inte världens bästa spel.

Och vem i hela friden påstår det egentligen ?

Jag tex. Men det är ju som sagt en smaksak.

Inaktiv

Vette fan om jag skulle säga att det är världens bästa spel, men som FPS är det defenitivt ett av de bästa.

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

Vette fan om jag skulle säga att det är världens bästa spel, men som FPS är det defenitivt ett av de bästa.

Ja precis. Men just fps är det bästa jag vet. Så då blir nog Halo bäst

Annars så funkar det ju men Super Paper Mario mellan varven............

Inaktiv

man har onekligen sjukt kul i multiplayer... många glömmer bort det och dömer spelet helt efter kampanjen


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Enligt mig är enspelarläget roligare än flerspelarläget. Men kan bli väldigt frusterande ibland när man dör 20 gånger på samma ställe på legendary så då passar flerspelarläget in för det kan ingen slå mig på.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Boomer - du säger emot dig själv lite där

Halo var enspelarläget grymt, Halo 2 var helt klart flerspelarläget mycket bättre än för enspelare. Tycker denna gång att de hittat en bra ballans är ju hur kul som hällst att köra campaign scoring coop på legendary med ett antal skallar aktiverade. Flerspelarläget är fortfarande det bästa in the bidness dock.

Medlem
Skrivet av eDy:

man har onekligen sjukt kul i multiplayer... många glömmer bort det och dömer spelet helt efter kampanjen

Håller med dig 100%

1
Skriv svar