xbox 360 vs full hd...

Medlem
xbox 360 vs full hd...

Inskaffa mig en 42" full hd till min ps3, köpte hdmi kabel och det var ju rikigt rikigt fränt att lira darkness i full hd osv. Nästan alla spel till ps3 spelas i 730p. Skaffade mig ett x360 för nån dag sedan och dom spelen jag skaffade till "Colin McR dirt, gears of war, bioshock" körs i 480p tror jag det står. Har valt så den ska köra på HDMI, på den lilla knappen som ni vet bakom 360. Har jag kopplat fel eller körs alla spel till 360 i 480p? :\

Inaktiv

Vilken underbart läsbar svenska du använder!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Man lär ha 80+ iq för att förstå min text och 30+ för att gnälla..

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Inskaffa mig en 42" full hd till min ps3, köpte hdmi kabel och det var ju rikigt rikigt fränt att lira darkness i full hd osv. Nästan alla spel till ps3 spelas i 730p. Skaffade mig ett x360 för nån dag sedan och dom spelen jag skaffade till "Colin McR dirt, gears of war, bioshock" körs i 480p tror jag det står. Har valt så den ska köra på HDMI, på den lilla knappen som ni vet bakom 360. Har jag kopplat fel eller körs alla spel till 360 i 480p? :\

Kör inte HDMI så jag vet inte riktigt. Men du måste väll ställa in det i Dashboarden med?
System->Console Settings->Display


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Shit haha missa den biten Tack för hjälpen iaf.

Medlem

Hade inga problem alls att läsa texten

Inaktiv

Jag satt med min nya HD-tv för 22-lök i en månad innan jag fattade att jag skulle dra igång HDn i settings på lådan också :$

Satt och undrade när jag lirade, så här jävla snyggt var det ju inte. Fan vilken hype alltså


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv
Skrivet av elPresidente:

Inskaffa mig en 42" full hd till min ps3, köpte hdmi kabel och det var ju rikigt rikigt fränt att lira darkness i full hd osv. Nästan alla spel till ps3 spelas i 730p. Skaffade mig ett x360 för nån dag sedan och dom spelen jag skaffade till "Colin McR dirt, gears of war, bioshock" körs i 480p tror jag det står. Har valt så den ska köra på HDMI, på den lilla knappen som ni vet bakom 360. Har jag kopplat fel eller körs alla spel till 360 i 480p? :\

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

Medlem
Skrivet av Hjod:

Jag satt med min nya HD-tv för 22-lök i en månad innan jag fattade att jag skulle dra igång HDn i settings på lådan också :$

Satt och undrade när jag lirade, så här jävla snyggt var det ju inte. Fan vilken hype alltså

Haha jo jag var rädd för att missa något Vart som sagt en sjuk skillnad när jag fick igång 1080p.

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av elPresidente:

Inskaffa mig en 42" full hd till min ps3, köpte hdmi kabel och det var ju rikigt rikigt fränt att lira darkness i full hd osv. Nästan alla spel till ps3 spelas i 730p. Skaffade mig ett x360 för nån dag sedan och dom spelen jag skaffade till "Colin McR dirt, gears of war, bioshock" körs i 480p tror jag det står. Har valt så den ska köra på HDMI, på den lilla knappen som ni vet bakom 360. Har jag kopplat fel eller körs alla spel till 360 i 480p? :\

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

körman med HDMI är det ingen "knapp" där bak.
denna "knapp" som så många pratar om man om man kör med komponent och scartkabel och ska skicka signalerna via komponent och inte scart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Citat:

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

Faktum är att bl a Halo 3 kör i 640p och skalas därefter upp till den upplösning du har inställt i boxen.

Medlem
Skrivet av Dookie:
Citat:

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

Faktum är att bl a Halo 3 kör i 640p och skalas därefter upp till den upplösning du har inställt i boxen.

=0 Trodde inte det gick på 360.. Max på Halo 3 är juh 1080i tycker dom kunde ansträngt sig till att få dit ett litet p istället


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Dookie:
Citat:

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

Faktum är att bl a Halo 3 kör i 640p och skalas därefter upp till den upplösning du har inställt i boxen.

=0 Trodde inte det gick på 360.. Max på Halo 3 är juh 1080i tycker dom kunde ansträngt sig till att få dit ett litet p istället

Att säga att Halo 3 körs i 640p stämmer inte riktigt. Läs det här (You Owe me 80p!) så får ni kanske en lite bättre syn på hur det fungerar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Dookie:
Citat:

ALLA Xbox 360 spel körs i 720p, det är ett minimum krav. En del spel körs även i 1080p. Du har förmodligen inte ställt in din tv´s upplösning i system fliken rätt det ska vara på 1080p om det är en riktig fullHD tv.
Knappen i bak på 360n måste va ställd i HD läge oxå ja.

Faktum är att bl a Halo 3 kör i 640p och skalas därefter upp till den upplösning du har inställt i boxen.

=0 Trodde inte det gick på 360.. Max på Halo 3 är juh 1080i tycker dom kunde ansträngt sig till att få dit ett litet p istället

Att säga att Halo 3 körs i 640p stämmer inte riktigt. Läs det här (You Owe me 80p!) så får ni kanske en lite bättre syn på hur det fungerar.

Faktum kvarstår dock att spelet kör i 640p. Det försöker inte ens Bungie bestrida.

Inaktiv

Spela roll, ett minimum krav för ett 360 spel är endå 720p med vissa klasurer, inte fråga om nå 480p eller något.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Spela roll, ett minimum krav för ett 360 spel är endå 720p med vissa klasurer, inte fråga om nå 480p eller något.

I stort sett alla launchtitlar körde 480p. Jag skulle gärna vilja se länk till dessa "minimikrav" som det pratas om.

Inaktiv

Tjena, kan någon hjälpa mig med att förstå varför jag inte kan köra mitt xbox360 premium på mer än 720p ?? Jag har en full hdtv som skall klara av 1080i men när jag väljer det på consolen så blir det bara ett j*vla flimmer på hela tvn???

Vet någon vad problemet är?? Är det spelen, tvn eller puckot framför?? Jag fattar ingenting

Inaktiv
Skrivet av nygrma:

Tjena, kan någon hjälpa mig med att förstå varför jag inte kan köra mitt xbox360 premium på mer än 720p ?? Jag har en full hdtv som skall klara av 1080i men när jag väljer det på consolen så blir det bara ett j*vla flimmer på hela tvn???

Vet någon vad problemet är?? Är det spelen, tvn eller puckot framför?? Jag fattar ingenting

Det vet jag inte riktigt varför det är så.
Men om du nu har en full hd tv, varför kör du inte på 1080p, går inte det heller ?

Inaktiv
Skrivet av Dookie:
Skrivet av Dogge:

Spela roll, ett minimum krav för ett 360 spel är endå 720p med vissa klasurer, inte fråga om nå 480p eller något.

I stort sett alla launchtitlar körde 480p. Jag skulle gärna vilja se länk till dessa "minimikrav" som det pratas om.

Öhhh nej det gjorde dom inte alls, alla klarade minst 720p.

[http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/xbox360/benefits/nextgengr...]

Citat:

En bra potential är väl bra – men att frigöra den är ännu bättre. Det är därför som alla Xbox 360-spel måste ha stöd för bredbildsformat och 720 progressiv skanning.

Medlem
Skrivet av nygrma:

Tjena, kan någon hjälpa mig med att förstå varför jag inte kan köra mitt xbox360 premium på mer än 720p ?? Jag har en full hdtv som skall klara av 1080i men när jag väljer det på consolen så blir det bara ett j*vla flimmer på hela tvn???

Vet någon vad problemet är?? Är det spelen, tvn eller puckot framför?? Jag fattar ingenting

kolla på spelets baksida så säger det om det är gjort för 720p eller 1080i. Fast om det beror på xboxen så borde den skala ner. Är du säker på att tv klara 1080i?

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av Dookie:
Skrivet av Dogge:

Spela roll, ett minimum krav för ett 360 spel är endå 720p med vissa klasurer, inte fråga om nå 480p eller något.

I stort sett alla launchtitlar körde 480p. Jag skulle gärna vilja se länk till dessa "minimikrav" som det pratas om.

Öhhh nej det gjorde dom inte alls, alla klarade minst 720p.

[http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/xbox360/benefits/nextgengr...]

Citat:

En bra potential är väl bra ? men att frigöra den är ännu bättre. Det är därför som alla Xbox 360-spel måste ha stöd för bredbildsformat och 720 progressiv skanning.

Det är viss skillnad på att klara av och köra som native upplösning. Jag är fullt medveten om att spelen skalades upp till 720p utan problem, men det är ju ändå extrapolerad information från 480p.

Men jag tackar för länken. Det står dock inte att de kräver att spelen ska ha minimiupplösningen 720p, utan att de ska ha stöd för det. T ex via uppskalning.

Inaktiv

Men det är inte frågan om någe 480p uppskalat på release spelen. PGR 3 - 1080i, Kameo 1080i, PDZ 1080i.
Stöd för 720p betyder inget annat än att det ska klara 720p native, förutom då vissa klasurer så som Halo 3 och Cod 3.

Det finns lixom INGA spel som är för 360 som skalas upp från 480p, vissa xbox(den första asså) spel gör däremot det.

Inaktiv

Om det nu inte passar så är det bara att sälja boxen och skaffa något annat eller hur

Medlem

vad mycket bråk om lite pixlar. det är knappt märkbar skillnad mellan 720p o 1080i i spel o släng i 1080p me för den delen när man väl sitter frmaför spelen.är det optimerade för 720p så blir det snyggt i 720p osv. det är lite som att bråka om att det är så mycket bättre att spel ett spel i 130fps än 100fps ect

Inaktiv
Skrivet av Nukem:

vad mycket bråk om lite pixlar. det är knappt märkbar skillnad mellan 720p o 1080i i spel o släng i 1080p me för den delen när man väl sitter frmaför spelen.är det optimerade för 720p så blir det snyggt i 720p osv. det är lite som att bråka om att det är så mycket bättre att spel ett spel i 130fps än 100fps ect

Är inte beredd att hålla med dig riktigt där.
Jag tycker att 1080i "flimmrar" för mycket om man jämför med när man kör i 720p. Så för mig är det väldigt stor skillnad mellan 1080i och 720p.

Inaktiv

Nukem

Ja, men om spelet skalas upp till 720 (från tex. 640), för att klara HD-ready stämpeln, så är det stor skillnad. Som att jämföra 100 fps med 30 ;P
Vad gör HDMI chipet på 360'ns Elite förresten, någon som vet varför de har satt dit det?


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv
Skrivet av nygrma:

Tjena, kan någon hjälpa mig med att förstå varför jag inte kan köra mitt xbox360 premium på mer än 720p ?? Jag har en full hdtv som skall klara av 1080i men när jag väljer det på consolen så blir det bara ett j*vla flimmer på hela tvn???

Vet någon vad problemet är?? Är det spelen, tvn eller puckot framför?? Jag fattar ingenting

Jag hade samma problem med min XBOX 360 och Sony Full HD TV. Jag köpte en HDMI kabel och allt blev perfekt!

Inaktiv
Skrivet av nygrma:

Tjena, kan någon hjälpa mig med att förstå varför jag inte kan köra mitt xbox360 premium på mer än 720p ?? Jag har en full hdtv som skall klara av 1080i men när jag väljer det på consolen så blir det bara ett j*vla flimmer på hela tvn???

Vet någon vad problemet är?? Är det spelen, tvn eller puckot framför?? Jag fattar ingenting

Använder du HDMI kabel? Jag hade samma problem med komponent. Då köpte jag en HDMI och allt blev perfekt!

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

Nukem

Ja, men om spelet skalas upp till 720 (från tex. 640), för att klara HD-ready stämpeln, så är det stor skillnad. Som att jämföra 100 fps med 30 ;P
Vad gör HDMI chipet på 360'ns Elite förresten, någon som vet varför de har satt dit det?

jupp elit consolen klarar 1080p

Inaktiv

1080p klarar alla xbox360 konsoler efter uppdateringen vad jag vet.

123
Skriv svar