Medlem
Språk i Fifa08

Vad tänkte dom på egentligen? Inget Engelskt språk men Spanska och...Holländska!?!?

Jag tror f*n aldrig jag sett maken till dumheter.
Jag har personligen inget emot Hysén och Strömblad som personer och kommentatorer i verkliga livet men faktum är att de kan bara inte jämföras med den engelska duon som har mer erfarenhet och förmodligen större resurser. Kan inte tro att Strömblad & Hysén fått mer än ett manus på posten och ett telefonnummer till en telefonsvarare med 2 minuter värt av bandtid där de fått läsa högt från sidorna. Copy, Paste, ship to retail.

Jag va glad när jag såg på baksidan av boxen att förutom engelskt tal & text så skulle det även vara med svenskt tal & text och detta av endast en anledning, man kan skratta åt hur pinsamt stelt och dåligt det är med de svenska kommentatorerna en stund.
För det står klart och tydligt på våra svenska boxar att det ska vara både engleska och svenska, enligt EA själva är det tryckfelsnisse som varit framme och...håll i er...dom ber om ursäkt...:evil: Recall! menar jag.

En stor anledning till varför jag, sedan next-gen, föredrar fifa framför pes är pga atmosfären och realismkänslan. Ett bra kommentatorpar som för dialog och diskuterar matchen, lagen, spelare mm och drar lite lustiga anekdoter då och då gör mycket för att bidra till det och är viktigt för mig. Flera reviews har dessutom pratat om just det att de engelska kommentatorerna i år är strået vassare än tidigare och levererar på ett mycket bra sätt med mer djupgående information.

Jag känner mig som ett offer för både falsk och klantig marknadsföring.
Känner mig smutsig

Nu ska jag sätta mig i ett hörn och gråta en stund samtidigt som Strömblad repeterar "Han har fört bollen framåt länge nu!" för 105e gången på 10 minuter.
Efter det är det jag som snarast möjligt stormar tillbaka till SIBA och kräver en total refund och att de upplyser alla nya köpare om det här.

/end rant


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Inaktiv

Känner mig också som ett "offer". Här har man längtat till att få spela Allsvenskan igen och så har mupparna döpt AIK till Solna.

Angående de engelska kommentatorerna, så ska de inte vara så bra detta år heller. Enligt GT's recension så ska de inte visa någon inlevelse vid mål tex. utan bara säga "it's a goal" utan att ens höja rösten lite... Men de är säkert mycket bättre än de svenska. Har aldrig gillat Glenn som kommentator...

Medlem

ÄR DU ALLVARLIG NÄR AIK HETER SOLNA!?!!??! ZOMG Tur att man inte håller på dom fula gnagarna


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Vad synd att de ithe döpte DIF till Skansen istället för D.Stockholm

Medlem

Men det finns ju Engelska iallafall..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar