Xbox 360 problem

Medlem
Xbox 360 problem

tjena . har probelm med mitt xbox det startar inte det lyser bara rött.. så ja var nere på game (där jag köpte det ) och skulle lämna in det på garantin men då sa dom att det vara mitt ansvar att snacka med microsoft så att dom skulle fixa det .. ..

är inte det deras ansvar att få det fixat ?
. eller äre någon som vet hur man fixar det ?

vill ju så gärna lira halo 3 :\:\:\

Medlem

Det är den ökända "Red Ring of Death" Joo det är riktigt det är ditt ansvar att snacka med microsoft deras kundtjänst nummer står i broschyren längst bak som du fick med i xboxkartongen
Allting är gratis... Dom hämtar ditt Xbox fixar det om, ifall det inte går så får du ett nytt helt gratis.. Enkelt och smärtfritt !


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

hade du köpt ditt 360 på siba då hade du mycke troligt fått ny maskin direkt i affären.
jag fick ny 360 alla 3 gånger min 360 pajade på siba.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Det är den ökända "Red Ring of Death" Joo det är riktigt det är ditt ansvar att snacka med microsoft deras kundtjänst nummer står i broschyren längst bak som du fick med i xboxkartongen
Allting är gratis... Dom hämtar ditt Xbox fixar det om, ifall det inte går så får du ett nytt helt gratis.. Enkelt och smärtfritt !

Okej tack så mycket .... vet du hur lång tid det tar ?

Inaktiv

Tog ungefär 2 veckor för mig första gången.

Medlem

Okej . så det har pajat igen eller vad `?

Medlem
Skrivet av XeDo:

Okej . så det har pajat igen eller vad `?

Min kraschade för andra gången för ungefär en månad sen, nästan exakt ett år efter att den pajat första gången. Dåligt att de inte kunde fixa det ordentligt första gången.

Medlem
Skrivet av XeDo:

dom att det vara mitt ansvar att snacka med microsoft så att dom skulle fixa det .. ..

är inte det deras ansvar att få det fixat ?

Det är både rätt och fel. Du har ju konsument lagen som säger att du har 2år garanti på all elektronik du köper (rätta mig någon om jag har fel)Ringer du MS support så ingår du ett avtal med MS och då gäller inte konsument köpslagen längre. Så visst kan du tvinga Game att hjälpa dig om du inte vill ringa supporten.

Medlem
Skrivet av Nukem:
Skrivet av XeDo:

dom att det vara mitt ansvar att snacka med microsoft så att dom skulle fixa det .. ..

är inte det deras ansvar att få det fixat ?

Det är både rätt och fel. Du har ju konsument lagen som säger att du har 2år garanti på all elektronik du köper (rätta mig någon om jag har fel)Ringer du MS support så ingår du ett avtal med MS och då gäller inte konsument köpslagen längre. Så visst kan du tvinga Game att hjälpa dig om du inte vill ringa supporten.

Garantin regleras inte av konsumentköpslagen, det gör butiken där du köper din produkt. Sen finns det ju då i detta fallet en förlängd tillverkargarantin via MS pga alla problem, men denna är då inte butiken tvingad att stå för. Om de har god kundservice brukar de kunna göra det dock. Två års reklamationsrätt har du däremot enligt lag, men då måste du bevisa ursprungsfel. Dvs att felet som uppstått fanns redan från början när du köpte produkten.

Medlem

red ring är ett sånt fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

red ring är ett sånt fel.

Eller inte. "Red ring" som du kallar det är, som jag påpekat tidigare, inte ett specifikt fel, utan endas 360'ns sätt att indikera på att maskinen behöver repareras.

Om man förutsätter att du menar att chippen "ploppar" så är det faktiskt inte ett fel som redan finns där när du köpt maskinen utan som uppstår då det blir lite för varmt.

Hade cippet varit "ploppat" redan från fabrik så hade du fått felmeddelandet (RROD) redan första gången du startade din 360.

Medlem

Lämnade in min 360 på Game i Kista ca 1.5 veckor sedan. De sa exakt samma sak som du "XeDo" säger. 2 veckor tidigare hadde min polare gått in i Onoff i Växjö och fick en ny 360 direkt. Jag påpekade detta till Game och de sa "man brukade byta ut 360 direkt men nu vill Microsoft att man går via de istället". Vad jag än sa så svarade killen "ring Microsoft så berätta de allt". Detta misstänker jag är bullshit men man vill ju få sin lagad, då gör man som de säger. Varför Game skiljer sig så mycket från andra butiker vet jag inte.

Annars så är servicen från Game toppen. Styrspaken i kontrollen hadde "gått ur led" och fick en ny kontroll på en gång. Jag tror att de fått speciella direktiv från Microsoft och att de stenhårt vill hålla sig till de.


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar