Assassin's Creed demo (!?)

Medlem
Assassin's Creed demo (!?)

Sluta hoppas att jag ska komma med nyheten att jag vet när(!?) det kommer... Jag undrar ifall nån vet ifall Ubi Soft ens slagits av tanken att slänga upp ett demo på Xbox Live? Längtar så grymt efter ett spel om Assassinersekten och när man hoppas som mest så slår drömmen in Men jag hoppas fortfarande på ett spel om Bumbibjörnarna Skulle vara väldigt häftigt om man kunde dricka magisk saft och segra över elaka trollkarlar.. och självklart måste man få springa runt fritt i Bumbiland


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jafan ett litet test på Assasins Creed skulle inte vara helt fel, och BUmbi björns biten skulle jag nog kunna köpa, haha verkade halvintressant ganska originellt med

Inaktiv

vore kul med ett demo, men jag skulle tippa på att det inte kommer ett. Assassin's Creed är ett mycket efterlängtat spel så dom behöver igentligen inte ha ett demo för att försöka sälja det.

Medlem

Nej men på deras Officiella forum går det "rykten" på att dom ska släppa det i mitten av denna månaden ...


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

mkay, vore ju jävligt grymt att få testa ett demo. Min AC hype har verkligen börjat sedan jag läste intervjun om spel kontrolen ^^

Medlem

mjo, men hoppas det håller samma "standard" av det man ser i Trailarna, det verkar jäkligt kul och ganska annorlunda?, jag har lirat alla Hitman spel som jag tkr är ganska roliga, om man känner för att slakta lite, så AC verkar ju ganska lovande

Medlem

LÄngtar som fan efter att jag läste "Brödraskapet"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

I denna intervjun med Jade så säger hon att det INTE kommer något demo, samt berättar anledningen.

Medlem
Skrivet av Spitt:

I denna intervjun med Jade så säger hon att det INTE kommer något demo, samt berättar anledningen.

Idiotiskt, ännu en anledning till att ladda ner. Spelbranschen får skylla sig själv när den är så oprofessionell.

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Spitt:

I denna intervjun med Jade så säger hon att det INTE kommer något demo, samt berättar anledningen.

Idiotiskt, ännu en anledning till att ladda ner. Spelbranschen får skylla sig själv när den är så oprofessionell.

ähum? "okej"


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Spitt:

I denna intervjun med Jade så säger hon att det INTE kommer något demo, samt berättar anledningen.

Idiotiskt, ännu en anledning till att ladda ner. Spelbranschen får skylla sig själv när den är så oprofessionell.

Du kan inte rättfärdiga stöld pga att dom beters sig oproffessionellt...

Aja synd på demot, men de va ju som jag trodde iaf =/.

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Spitt:

I denna intervjun med Jade så säger hon att det INTE kommer något demo, samt berättar anledningen.

Idiotiskt, ännu en anledning till att ladda ner. Spelbranschen får skylla sig själv när den är så oprofessionell.

Barnrumpa, det är väl upp till dom om dom vill släppa en demo. Dom kanske känner att det skulle förstöra spelupplevelsen. Försök inte hitta anledningar att stjäla något dom har slitit med under flera år.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Är i min mening en lite svag ursäkt som ges.
Tex så säger dom (kommer inte ihåg om det va denna intervjun eller den lite äldre jag såg efter denna) att man i början får ett mycket kort uppdrag som sin karaktärs första, det är till för att man ska få "känna på" spelet som en Master Assassin men man misslyckas med uppdraget och blir nerflyttad till lägsta ranken och där börjar det "riktiga" spelet.
Varför då inte ha detta korta lilla uppdrag som en demo, eller en tutorial där du befinner dig i din träningsperiod och får känna på kontrollerna och får en liten bakgrundshistorie lektion.

Oavsett vilken officiell anledning som ges så är det (i min uppfattning) tyvärr så att de få spel som blir väldigt hype'ade och har en enorm press-bild och fanbase, aldrig släpper ett demo.
Anledningen är att det vore som att spela rysk roulette för skojs skull på torsdagkvällar istället för poker med polarna.
Utan ett demo kommer alla fans köpa spelet med ett beslut fattat på hype och det som de sett i videos och liknande och har då byggt upp en bild av hur "amagad-awesome" spelet är/kommer vara.
Med en demo först däremot, så får de en chans att ändra åsikt baserat på faktisk erfarenhet av själva spelet och chansen är då stor att de inte tycker det är så jävla bra.
Där har utvecklarna då tappat en mer eller mindre garanterad försäljning.
Köper man först och sen upptäcker att det inte var så bra så har man trots allt fortfarande köpt det.

Inser att det är krasst men man måste tänka på att spelutvecklare/publishers (oavsett hur charmiga och snygga deras frontpersoner är ) är företag som vill gå med vinst och därmed tänker i samma banor som andra företag i andra branscher. För mindre hype'ade spel kan ett demo vara en risk värd att ta för att försöka locka fler köpare trots att man riskerar att förlora en del ( giganter som EA's FIFA, NFL mm är annorlunda för de säljer i multum oavsett vad de gör med dom och om de har demo eller inte ).
Spel som Assassins Creed, GTA, MassEffect och liknande storspel inom hypens värld behöver inte demo's då de nästan bara står att förlora på det.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

1
Skriv svar