Vad tyckte ni om halo 3?

Medlem
Vad tyckte ni om halo 3?

Ja nu har jag klarat det och jag tyckte att det var typ samma grej igen. Dock var det imponerande grafik i de olika miljöerna.
Tyckte också att det var lite kort men det ska de väl vara eftersom annars blir det väl för utdraget.
Men vad tyckte ni ?

Medlem

Beställde det i lördags har fortfarande inte kommit =/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Skrev detta i en annan tråd:

Suttit med det ett par timmar nu och det känns ytterst tomt.
Hoppas det växer mot slutet för just nu känns det hela sämre än t.o.m Halo 2.
Det är alltid svårt att leverera uppföljare som ska hålla samma klass som det föregående spelet. I mina ögon är Halo (1) ett ytterst underbart spel, som piskar sina uppföljare med hästlängder.
Blir att lira genom det nån gång sen byta in det.
Ja ja, så går det när man hetsar upp sig lite för mycket inför ett hypat spel. Jag kanske hade alldeles för höga förväntningar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag tycker att det är väldigt bra. Dock så gillar jag Halo väldigt mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jee
Medlem

Jag får förhoppningsvis mitt i morgon. Är inte så jätte hype:ad. Bara det är lika kul som dem förra är jag nöjd.


signatur

Eller inte?

Medlem

En vän köpte spelet tidigare idag, och redan efter några minuter så började det kännas riktigt sunkigt. Vart och trycka i Gears of War och köra lite Co-op istället.

Tur att skiten bara kosta 399


signatur
Medlem

Tycker det är helt okej, bättre än 2:an men inte nära 1:an. Har inte klarat ut det än men efter man gjort det finns ju alltid Live.

Inaktiv

Jag spelade igenom ettan och tvåan lagom till releasen av trean. Så man skulle friska upp minnet lite i storyn. Och jag blev helt stört sugen på trean då, mest på grund av storyn, vill ju veta hur det slutar;)
Nu har jag klarat fyra banor på trean, och det känns faktist väldigt kort. Specielt med tanke på hur kort tid det har tagit mig att klara dom banorna, och om det bara finns nio banor.
Har inte prövat att spela på live än, vill klara storyn först. Men med tanke på hur fort det har gått så lär det inte tröja länge innan jag testar det.
Men jag är nöjd med spelet än så länge, det är väldigt snygg grafik. Och känslan från dom förra spelen sitter i. Men det är just det här med längden på spelet som inte verkar vara nån höjdare.

Youtube-proffs

E det att rekommendera att spela igenom hela serien innan 3an?

Har bara kört 1an och det var för ett BRA tag sedan!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

ska det bli Halo 4 ?

för jag såg igår på Gameplay på kanal 7 ett reportage där en bungiue snubbe sa nåt om Halo 4.

Medlem

Kul i de 6-7 timmarna det tog att klara det med en polare, sålde det o köpte ett annat spel sen:)

Medlem

Har inte sett någonting ännu som imponerar, fast då har jag bara spelat ungefär en timme. Musiken är däremot bra men det har den alltid varit i Halo. Nåja, att lira det på Live med dryga jänkare kanske är roligare. We'll see.

Medlem

Inte spelat mycket Halo innan, men jag måste ge Halo 3 all credit det förtjänar. Engagerande, snyggt och allmänt välgjort är ord skulle jag använda för att beskriva upplevelsen.

Medlem

Får nog vänta nån vecka innan jag ska köra igenom det.
Vill spela det på nya projektorn som ska inköpas i helgen.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Får nog vänta nån vecka innan jag ska köra igenom det.
Vill spela det på nya projektorn som ska inköpas i helgen.

Härligt:)


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Har nu testat på live biten och det är helt okej, dock känns det som att det är gjort för folk med många online på friendslistan och all vill spela Halo 3 för att få ut det mesta. :\

Inaktiv

Tyckte det va ganska härligt. som dom andra halos va dom korta, tog det på 7-8 timmar. Mycket action och mycket fin grafik. 9.5/10 av mig iaf.

(Ni som klarar det snart, kolla efter credits me, ni kommer få se en till film efter det som överraskar er.)

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ska det bli Halo 4 ?

för jag såg igår på Gameplay på kanal 7 ett reportage där en bungiue snubbe sa nåt om Halo 4.

De håller på att med något nytt tillsammans med Peter Jackson, som ska utspela sig i Halo-universumet. Han sa dock tydligt att det INTE var Halo 4.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av BangBoomBang:

ska det bli Halo 4 ?

för jag såg igår på Gameplay på kanal 7 ett reportage där en bungiue snubbe sa nåt om Halo 4.

De håller på att med något nytt tillsammans med Peter Jackson, som ska utspela sig i Halo-universumet. Han sa dock tydligt att det INTE var Halo 4.

Va inte det Halo filmen ?

Medlem

Drar tillbaka min övernegativa attityd i mitt förra inlägg.
Halo 3 växer för varje bana. Har inte kört igenom det än, men vill fasen inte att det ska ta slut för fort.
Börjar gilla det skarpt nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Youtube-proffs

än så länge, har kört färdigt spelet snart... och jag förstår inte varför alla klagar över "kortheten" av spelet, eller att de e inte är något nytt i det osv osv...

storyn e kanon (inte för att ja kan den så bra, måste lära mig lite mer om den)..

Hur som helst, MP delen var underbar, det kommer man ha vääääldigt kul känner jag på mig..

Det var längesedan jag hade en "oj ja har nytt spel fan va kul det är att spela det"-känsla.. och den har jag nu faktiskt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Combalex:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av BangBoomBang:

ska det bli Halo 4 ?

för jag såg igår på Gameplay på kanal 7 ett reportage där en bungiue snubbe sa nåt om Halo 4.

De håller på att med något nytt tillsammans med Peter Jackson, som ska utspela sig i Halo-universumet. Han sa dock tydligt att det INTE var Halo 4.

Va inte det Halo filmen ?

De sa att de arbetade på nytt projekt med Peter Jackson, men om det var filmen eller inte de syftade på vet jag inte.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det började ganska tunt, bra, men inget speciellt. Men ju längre man spelar, ju mer man blir indragen i storyn ju bättre blir det.

Nu har jag spelat klart det och jag absolut älskar det! Det innehåller nog de snyggare filmsekvenserna jag sett i ett spel. Storyn är ju helt fantastisk med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Fattar inte hur folk kan haka upp sig så mycket på Campaignen.
Det är ju spelets mutliplayerdel man är ute efter och det är ju verkligen där spelet leverarar.

Medlem
Skrivet av Windir:

Fattar inte hur folk kan haka upp sig så mycket på Campaignen.
Det är ju spelets mutliplayerdel man är ute efter och det är ju verkligen där spelet leverarar.

Kunde inte bry mig mindre när det gäller mp.
Halo för mig har alltid varit sp delen, med dess mäktiga story som drivknut.

Vill jag sätta en kula i skallen på nån annan så lirar jag lite UT. Där har Halo inget att hämta.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

tyckte det va astrist. Stela banor, ful grafik och en allmän 1999 b-fps känsla.

Youtube-proffs

Klarade av spelet nu, förstår inte folk som inte kan gilla detta spelet, va gillar ni för spel igentligen? Backgammon ? Pong? (pong e de iofs inget fel på men men..)

Spelet var inte så kort som jag trodde, och då körde jag Co-op.. och de gick jävligt duktigt tempo ändå..

Detta spelet hamnar bland GoW och Bioshock för min del, absolut..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Drar tillbaka min övernegativa attityd i mitt förra inlägg.
Halo 3 växer för varje bana. Har inte kört igenom det än, men vill fasen inte att det ska ta slut för fort.
Börjar gilla det skarpt nu.

Bra att du sågar det totalt innan du ens har spelat hälften.

Själv tycker jag Halo 3 är helt underbart än så länge är på chater 6 nu. Lirar själv på Heroic och samtidigt paralellt med 1-2 poolare på legendary.
Det blir så jäkla mycket roligare att lira coop särskilt med scoring på så gör det om ni kan.

Än så länge toppar det ettan i min mening, men somsagt ska inte ropa hej än då jag har några kapitel kvar. Tycker de har varit duktiga med miljöerna, alltid de miljöer man vill spela Halo i, stora öppna landskap osv.

Skönt att man inte behövde spendera någon tid i flood skeppet t.ex.

Medlem

Är på kapitel 5 och det är mycket bättre än förväntat. Både halo1 och 2 börjar med de tråkigaste banorna i världshistorien. Halo 3 börjar mycket bättre, Bungie verkar ha anställt bandesigners som inte bara lira mp hela dagarna. Banorna är riktigt sköna och grafiken är riktigt bra (några dåligt gjorda texturer lite här och där men sånt hinner man ändå inte störa sig på när det är fullt ös). Enda minusen so far är att vapenljuden är så "diskreta", var tvungen att sätta in RB6 las vegas för att kolla om det inte var fel på högtalarna samt att AI borde vara mer aggresiv (kör på heroic).

Annars röjer Halo3 riktigt bra.

Inaktiv

Jag fattar inte riktigt hur multiplayern funkar. Hur gör man tex om man vill lira lite CTF. Måste man då själv dra igång ett game och hoppas på att folk joinar under custom game. Man verkar ju inte kunna söka efter dem. Nån som vet.

Sen ifall nån är sugen att lira lite coop med mig så säg till. Har för lite friends på min lista. Ge mig lite tags ni som lirar Halo

Skriv svar