Sudig bild på 60 Hz Samsung TV

Medlem
Sudig bild på 60 Hz Samsung TV

När jag ändra 50 till 60 Hz så blir bilden sudig och det är väldigt svårt att läsa vad det står i dashbord eller spel.. Jag har en 42" Samsung LCD. Har testat att ändra runt i TV menyn men har inte lyckats att få bilden skarp.
Nån som vet hur man får bilden skarp som på 50 Hz?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kan du inte köra hd på din lcd-tv? ;o

Medlem

kör du hdmi eller AV?

Medlem

vad har du för kabel kopplad mellan xb360 och TV ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har den just nu kopplade med scart, hade tidigare kopplade till AV. Fast bilden var sudig på båda. Jag har PS3 kopplade med HDMI och bilden är väldigt bra, min Wii är kopplade med scart och den har bra bild. Fårstår inte varför 360 inte ska funka lika bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag hoppas du inte tar illa upp om om jag ställer en uppenbar fråga...

Du kom ihåg att switcha om kontakten på kabeln till 360 från TV till HDTV? Du borde inte behöva välja Hz om du korrekt använder HDTV.
Är bara tvungen att fråga för ibland så missar man de mest uppenbara sakerna, jag brukar till exempel missa att se till att lan-kontakter och dylikt är ordentligt inpluggade


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Det fixade problemet :D. Hade glömt bort att man kunde ändra det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag måste välja hz fastän jag kör hd, kör med hdmi kabel, och den väljer alltid 50 hz =/ har en ny panasonic plasma.

Medlem
Skrivet av Daven:

Jag måste välja hz fastän jag kör hd, kör med hdmi kabel, och den väljer alltid 50 hz =/ har en ny panasonic plasma.

Koppla om till Komposit (Gul plugg) ställ in TVn till 60hz och tillbaka till HD så bör det lösa ditt problem

Medlem
Skrivet av Nukem:
Skrivet av Daven:

Jag måste välja hz fastän jag kör hd, kör med hdmi kabel, och den väljer alltid 50 hz =/ har en ny panasonic plasma.

Koppla om till Komposit (Gul plugg) ställ in TVn till 60hz och tillbaka till HD så bör det lösa ditt problem

Kör som sagt med hdmi-kabel, och har ju en elite delvis för att kunna använda det.

Medlem

som sagt koppla om till komposit ställ in 60 hz och koppla tillbaka till HD

1
Skriv svar