Medlem
HDTV förslag!

Hej alla FZ:are! Jag planerar på att köpa en HDTV. Skulle va väldigt tacksam om ni kunde ge några förslag. Den ska vara så billig som möjligt minst 22". Länka gärna. Den ska annvändas till lite TV tittande men mest spela min Xbox 360 på. Inga oseriösa svar tack...

Inaktiv

philips och samsung är fina lcd .
men undvik LG för ett antal har haft problem med deras lcd tv .

Inaktiv

köpte mej precis en 32" Samsung LE32S81, 7000 i kontrast 2st hdmi mm. blev riktigt nöjd med den kostar ca 6000kr. http://www.pixmania.com/se/se/571144/art/samsung/lcd-tv-16-9-...

Medlem

Tacksam för svaren. Blev lite sugen på den där LE32S81. Har du nån sida med rescensioner eller liknande?

Inaktiv

Undvik snarare Philips (deras billigare modeller), LG är bland de bästa i de lägre prisklasserna.
Samsung är bra oxå men dynamisk kontrast har sina nacktdelar.

Inaktiv

köp bara en tv med full-hd så håller den lite längre , tills du behöver köpa ny:P

Samsung FTW

Medlem

LE32S81 är en riktigt bra TV, är enligt mig den mest prisvärda TVn just nu. Sen så är 1080p VÄLDIGT överskattat, de är inte värt de dubbla priset och i vissa fall lite till. Jag hade aldrig köpt min 1080p om de inte vore för att jag fick den till ett så bra pris, köpte den för nästan halva priset på ett ställe som gick i konkurs.

Sen spelar ju självklart rummets storlek roll, har du ett stort rum så måste du ju naturligtvis ha en större TV och börja man komma upp i 46-50" så kan 1080p vara nödvändigt, men på 40" och neråt så duger 720p utmärkt.

Medlem

Fick mig en sådan här av släkten i julas. [http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/42743?opendocum...]
Funkar fint. Inte den bästa och blir väldigt varm. Fast det är bara skönt när det är kallt som det blir här uppe i norr.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

En grej som jag undrar med HDtV är hur stor skillnad det är på en tv som har 60Hz och 100Hz?

Inaktiv

det är faktist större än vad man tror.
har en hel del med hur stabil bilden är.
märks tydligt på tjock tv.
märks nog mindre på lcd.
men det märks.

Inaktiv

Har märkt att det kostar lite mer om man ska ha 100Hz. Är det värt det?

Medlem

Hur stor är prisskillnaden? =o


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Hur stor är prisskillnaden? =o

Ja du, vet inte riktigt. Men det kan väll röra sig om ett par, tre tusenlappar.

Medlem

Jag skulle kollat in Philips nya Lcd med 3 kanalig Ambilight ... riktigt skarp bild och med ambilight blir upplevelsen asball ... en modell som skjukter skarpt är Philips 42PFL9732D/10, kostar dock en del ... 26 000 :- men va fasen de e de värt.

Fast jag såg att du ville ha en billig, då kan ja rekommendera en philips 32"are, modell 32PFL5522D/12, grym bild för 6 900:-!, teven e skit snygg!

Medlem
Skrivet av d00kie:
Skrivet av q0rra:

Hur stor är prisskillnaden? =o

Ja du, vet inte riktigt. Men det kan väll röra sig om ett par, tre tusenlappar.

Okej då skulle jag nog spara dom.. För skillnaden är inte direkt glasklar.. den närks väl ibland, fast å andra sidan för VÄLDIGT kräsna personer så "märker" dom det.. Jag vet inte hur du är men med tanke på den budgeten så ska det veäl heta duga


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar